Kylki märkä JOKA yö!
Moi!Eli siinähän se asia jo tulikin.. Eli meidän viiden kuukauden ikäisellä vauvalla on kylki märkä joka yö!Oon kokeillu montaa erilaista vaippaa, mutta mikään ei pidä meidän miestä kuivana... Joka yö herää siihen että kylki on märkänä.. Kertokaahan mikä olis semmonen vaippa joka ei vuoda ;) Vai löytyyköhän edes semmoista??!
Kommentit (8)
tai iso vaippa..?onkos poika kyseessä? meneekö teippien alta tarpeeksi " leparetta" ihoa myöten? meillä pampers pojalla käytössä kun meinas libero valskata jatkuvasti..ihan vauva kohtaista tietenkin.mutta meillä merkinvaihto auttoi.kokeile istuuko toinen vaippamerkki paremmin.
Meillä tytöltä kastui kylki aina kun oli pelkkä vaippa ja yöpuku päällä. Jotenkin vissiin yöpuku ei pitänyt vaippaa kunnolla paikallaan. Kun laittaa bodyn tai pikkuhousut yöpuvun alle niin vaippa pysyy yön aikana paremmin paikallaan.
Syynä voi myös olla jo mainittu liian iso/pieni vaippa.
Vaippoja pitäisi saada ostaa viiden kappaleen kokeilupakkauksissa!!!
...on ollut pariin eri otteeseen sama tilanne. Useampana yönä heräilty kylki märkänä...
Aina on kuitenki auttanut siirtyminen seuraavaan kokoon! Ekaa kertaa, kun suurempiin siirryttiin, niin vaippa näytti AIVAN VALTAVALTA :o) Tuli melkein kainaloihin asti... ;o) Vaan eipä falskannut!
Myös minä vannon Pampersin Active Fit -vaipan nimeen ja siitä riittävän suuri koko! Meillä neiti vajaa 8 kiloa ja käytetään kokoa 4. Isolta kuulostaa, mutta kolmoskoko aloi jo falskata... Tuntuu, että vauvan vartalon malli vaikuttaa vaipan kokovalintaan enemmän kuin tuo paino. Meillä ainakin niin eläväinen neiti - varsinkin öisin - että ilmeisesti vaipan pitää olla reilu, jotta pysyy hyvin paikallaan!
Ennen käytin Liberon ja Pampersin niitä perusvaippoja, jotka oli ihan ok, mutta sitten aina tuli joku vaihe, että ne falskasi juuri kyljestä. Sitten kokeilin noita Active Fittejä ja ne on aivat huiput! Yötkin menee hyvin yhdellä vaipalla, eikä ole kertaakaan vuotaneet, vaikka ovat olleet pojan päällä öisin 12h! Ja ne on mun mielestä vielä paljon helpompia laittaa päällekin kuin tavan vaipat.
Meillä oli alussa sama juttu mutta aika auttoi. KOkeilin eri vaipamerkkejä, toiset vuosi enemmän ja toiset vähemmän mut lähes aina öisin tuli kyljestä läpi. Nyt poika puol vuotta ja ilmesesti vartalon muoto muuttunut, kun enää harvoin vuotaa vaipat. Alussa pojalla oli tosi suuri pömppömaha ikäsiinsä verrattuna nyt vartalonmalli vähän lähempänä " standardia" .
..olen kokenut saman ongelman kummallakin pojalla aikoinaan ja meillä auttoi housuvaippa.
Ostin siis housuvaippoja ja käytin niitä vain öisin ja pysyi muksutkin kuivana!! Kokeileppas!!
Sen jälkeen ei oo enää valskannut. Jos vaippa on liian löysällä, niin sekin voi vaikuttaa. Mut toki tuo voi johtua vauvan liikkumisesta jne, eli siihen ei sitten vaan auta mikään...