Todentuntuiset unet
Olette varmaankin nähneet joskus unia, jotka tuntuvat niin todelliselta, että ne harhauttavat luulemaan, että unennäkö on ollut totta. Näin pari kuukautta sitten unen, joka tuntui niin todelliselta, että hämmästyin, kun humasin, ettei se totta ollutkaan. Kuljin unessa Tampereen Kalevassa olevan ABC aseman ohi ja katsoin, että rakennusta oli alettu purkamaan. Mainittakoon, että jotakuinkin vastakkailla puolella katua oli puolittain purettu entinen virastotalo, ns. Hippostalo, joten unessa ajattelin, että ahaa, tuotakin on alettu purkamaan. Mutta maisema oli jotenkin epätodellisen hämärä ikään kuin olisi ollut koko kaupunginosan laajuinen sähkökatko. Unessa mieleen nousi ajatus jostakin katasrofista, joka oli vaurioittanut rakennusta. Katettu terassi oli romahtanut ja terassilla näkyi lautoja, jotka olivat irronneet terassin kattorakenteista. Kun heräsin, en tajunnut, että olin nähnyt rakennuksen unessa, vaan oletin, että rakennusta oli alettu purkaa. Soitin muutama päivä unennäön jälkeen aikoinaan Tampereella asuneelle tuttavalle toiseen kaupunkiin ja juttelun lomassa kerroin hänelle, että Hippostalon lisäksi Kalevan ABC asemaa oli alettu purkaa. Meni reilu viikko ennen kuin seuraavan kerran kuljin bussilla Kalevan ABC:n ohi ja hämmästyin, että rakennus oli yhä pystyssä ja täysin entisenlainen. Silloin tajusin, että olin nähnyt unta. Nyt mieleen on tullut ajatus, oliko uni jonkinlainen enneuni tulevasta katasrofista. Muistan, että en unessa nähnyt muita ihmisiä ja ihmettelin sitä, koska tavallisesti juuri siinä on paljon liikennettä, autoja, fillareita ja jalankulkijoita.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia todentuntuisista unista?
Kommentit (3)
Oletko jotenkin vajaa ettet herättyäsi edes älyynyt että se oli unta?
Mut joo selkounet on kivoja ja äärimmäisen realistisia, mä huvittelen sekstaamalla teinityttöjen kans
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vajaa ettet herättyäsi edes älyynyt että se oli unta?
Mut joo selkounet on kivoja ja äärimmäisen realistisia, mä huvittelen sekstaamalla teinityttöjen kans
Mikä v'ttu on sun ongelma? Miksi pilaat ketjuja idioottimaisuudellasi? Eivätkö vanhempasi rakastaneet sinua? Eivätkö antaneet tarpeeksi huomiota? Veikkaan, että kuulut Antifaan. Siellä on juuri kaltaisiasi apinoita, joilla on koko ajan niin paha olla, että sitä täytyy oksentaa kaikkien päälle heti, kun siihen tarjoutuu tilaisuus.
Ylööös