Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiria alkaa olla jo liikaa kevyen liikenteen väylillä

Vierailija
28.04.2015 |

ja taajamissa muutenkin. Miksi pitää olla kolmekin koiraa samalla ihmisellä? ja koirat pitkissä hihnoissa peittämässä tietä? Kenen syy, jos pyöräilijä törmää koiraan tai hihnaan? Miksi ulkoiluttajat pysähtyvät juttelemaan ja tukkivat koirineen tien?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Eivätkä kerää paskojaan tieltä ;(

Vierailija
2/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä. Aina joku karvakasa tulee kinttuja nuuhkimaan yrittää johonkin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haukkuvat kerrostalossa koko ajan. Hulluja

Vierailija
4/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä takia niitä kakaroita pitää olla yhdessä perheessä monta? No siksi kun te haluatte! Ja niin mäkin hankin just niin monta koiraa kun haluan. 

Vierailija
5/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien pito taajamassa pitäisi kieltää.

Vierailija
6/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs miten kivaa meillä pyörätulilla kulkijoilla on tuolla koirien ja jätöksien seassa?

Vierailija
7/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:01"]No minkä takia niitä kakaroita pitää olla yhdessä perheessä monta? No siksi kun te haluatte! Ja niin mäkin hankin just niin monta koiraa kun haluan. 
[/quote]
Mulla 2 lasta mistä huolehdin ettei roskaa, likaa muulla tavoin, hypi ihmisten päälle yms. Meistä ei ole haittaa, eikä kukaan ole vielä lapseni paskan päälle astunut...

Vierailija
8/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä koirakulkueet eivät kevyen liikenteen väylällä voi kulkea johdonmukaisesti tien oikeaa reunaa? Joo, tiedän, että lain mukaan jalankulkija saa itse päättää, kumpaa reunaa kävelee, mutta miksi ei voi ajatella liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta? Paljon helpompaa esim. ohitustilanteissa, jos liikenne on samansuuntaista (Suomessa luonteva oletusarvo oikealla puolella kävely ja näinhän on mm. liukuportaat ja kaikki täällä suunniteltu). Miksi niiden rakkien pitää antaa poukkoilla sinne minne nenä sattuu näyttämään?

Vierailija
9/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä täällä kaupungissa näen huomattavasti enemmän tupakantumppeja, muoviroskia, tölkkejä ja lasinsiruja kuin koirankakkaa... Vaikka koiria täällä paljon näkyykin

Vierailija
10/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:01"]No minkä takia niitä kakaroita pitää olla yhdessä perheessä monta? No siksi kun te haluatte! Ja niin mäkin hankin just niin monta koiraa kun haluan.  [/quote] Mulla 2 lasta mistä huolehdin ettei roskaa, likaa muulla tavoin, hypi ihmisten päälle yms. Meistä ei ole haittaa, eikä kukaan ole vielä lapseni paskan päälle astunut...

[/quote]

Niin? Mulla on yksi koira ja korjaan joka ikinen kerta ne paskat tien pientareelta. En päästä koiraa hyppimään tuntemattomien ihmisten päälle, ja pidän remmiä lyhyenä kun kävellään teillä. Koirani ei myöskään hauku sisällä.
Eli siis mitä haittaa koirastani on teille?

Vierailija
11/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS pyöräilijä osaa käyttää kelloa ja ilmoittaa AJOISSA tulostaan niin silloin koirat eivät ehkä olisi tiellä!?!

Vierailija
12/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:01"]No minkä takia niitä kakaroita pitää olla yhdessä perheessä monta? No siksi kun te haluatte! Ja niin mäkin hankin just niin monta koiraa kun haluan.  [/quote] Mulla 2 lasta mistä huolehdin ettei roskaa, likaa muulla tavoin, hypi ihmisten päälle yms. Meistä ei ole haittaa, eikä kukaan ole vielä lapseni paskan päälle astunut...

[/quote]

Niin? Mulla on yksi koira ja korjaan joka ikinen kerta ne paskat tien pientareelta. En päästä koiraa hyppimään tuntemattomien ihmisten päälle, ja pidän remmiä lyhyenä kun kävellään teillä. Koirani ei myöskään hauku sisällä.
Eli siis mitä haittaa koirastani on teille?
[/quote]
ei mitään, mutta teikäläisiä paskankerääjiä on aika vähän. Yleensä kaikki jättää paskansa, ja valittaa siitä kun joku huomauttaa

Vierailija
13/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:05"]Itse kyllä täällä kaupungissa näen huomattavasti enemmän tupakantumppeja, muoviroskia, tölkkejä ja lasinsiruja kuin koirankakkaa... Vaikka koiria täällä paljon näkyykin
[/quote]
niin no onneksi niiden päälle astumisen jälkeen ei tarvitse pestä kenkiä

Vierailija
14/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rimputtaa kelloa, suuttuu koira tai omistaja säikyttämisestä.

Vierailija
15/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiravero korkeaksi. Nyt näyttää siltä, että se on liian alhainen.

Vierailija
16/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:10"]

Kun rimputtaa kelloa, suuttuu koira tai omistaja säikyttämisestä.

[/quote]

Minä kiitän rimputtajaa. Kaikkein inhottavimpia ovat ne pyöräilijät jotka suhahtavat 35 km/h vauhdilla eli 10 metriä sekunnissa pimeällä ja ahtaassa paikassa ohitse ajovalot sammutettuina. Suurin osa vaaratilanteista on tullut juuri itsestään mitään ilmoittamattomista ja pimeinä kulkevista pyöristä. Ei ole hyötyä koiran ja hihnan heijastimista kun valoton pyöräilijä ei niitä näe. 

Vierailija
17/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:16"]

[/quote]

Koiravero ei auta kakkaongelmaan. Lopetan minäkin keräämisen, jos pitää veroa maksaa.

Vierailija
18/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:16"]

[/quote]

Koiravero ei auta kakkaongelmaan. Lopetan minäkin keräämisen, jos pitää veroa maksaa.

[/quote]

Koiraveron sijaan pitäisi kaupungin maksaaa valvontamaksua koirantaluttajille. Heitä ilman olisivat lähiöiden kadut iltaisin ja öisin varsin autioita ja paljon ikävämpiä liikuskella. Mitä enemmän väkeä on hassuihin aikoihin liikkeellä koiraa ulkoiluttamassa sitä vähemmän pääsevät tihutyöntekijät ja raiskaajat rellestämään. Jokaisella taluttajalla kun on paitsi korvat ja silmät niin myös kännykkä mukana.

Vierailija
19/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 19:57"]

ja taajamissa muutenkin. Miksi pitää olla kolmekin koiraa samalla ihmisellä? ja koirat pitkissä hihnoissa peittämässä tietä? Kenen syy, jos pyöräilijä törmää koiraan tai hihnaan? Miksi ulkoiluttajat pysähtyvät juttelemaan ja tukkivat koirineen tien?

[/quote]

jos pyöräilijä törmää koiraan, koiran omistajaan tai hihnaan syy on yksinomaan pyöräilijässä. Et ehkä ole tajunnut, mutta myöskään pyörätiellä ei saa ajaa niin lujaa, kuin pystyy, vaan on noudatettava tilanteeseen sopivaa nopeutta. Paitsi koiria, niin erityisesti myös lapsia pitää varoa. Ja saattaapa tien oikeeaa laitaa kulkeva aikuinenkin yhtä päättää kääntyä vasemmalle, jolloin jää väistämättä liian suurella nopeudella ohittavan pyöräilijän alle.

Itse aiemmin kävellyt töihin, nyt ajan työmatkat pyörällä ja kauppa matkat autolla ja minulla on myös koira jota ulkoilutan kevyen liikenteen väylällä 3 kertaa päivässä luuulisin nähneeni noormaalli kaupunkiliikenteen kaikkien muiden, paitsi bussikuskien näkövinkkelistä (en sitten kyllä aina ymmärräkkään heidän käytöstään liikenteessä)

Pakko myöntää, että itsellänikin on josku pyöräillessä noussut kusi päähän ja on tullut suorastaan tonttuiltua, kun mielestäni liikenne ei ole sujunut sillä tavalla kuin olisin halunnut, joskin nyt iän myötä olen alkanut ymmärtää kokonaisuutta paremmin. Nykyään enää ärsyttää jalankulkijat, jotka kulkevat ihan keskellä kevyen liikenten väylää, eikä niistä voi tietää kummalle puollele ne väistävät huomatessaan pyöräilijän lähestyvän takaa päin. Tämä ei ole vielä ongelma, mtta kun sitten soitan jo hyvän matkan päästä pyörän kelloa, jotta jalankulkija tietää minun olevan tulossa ja että näen mihin suuntaan jalankulkija väisttää, niin jalankulkija närkästyy ja huutaa jotain tosi tyhmää perään.

Vierailija
20/22 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä en tajua, että pitää koko pyörätie vallata. Kyllä pitäisi ihan itsestään ymmärtää, että ei voi olla koko pyörättien leveydeltä, ei koirien kanssa, ei jalankulkijalaumat, ei neljä pyöräilijää vierekkäin. Siihen viereen pitää aina jättää tilaa vastaantulijoita ja ohitusta varten. Miksi pitää olla niin typerä ja itsekäs, ettei voi? Enpä usko, että jos rauhallisessa vauhdissa törmään koiran hihnaan kun omistaja päästää koiransa toiselle puolelle tietä yllättäin, voin minä olla syyllinen. Eiköhän sillä koko pyörätien varaajalla joku vastuu ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän