Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ottanut vauvalleen ROTA-rokotusta?

18.09.2006 |

Onko tosiaan niin, että se pitäisi ottaa ennen vauvan 2kk päivää? Eli on jo liian myöhäistä, kun neitimme täyttää pian 2,5kk?

Tietääkö joku?

Kiitti!

sitruska

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei otetakkaan korkean hinnan, 3x70¿ takia. Ensimmäinen annos olisi muutoin annettu huomenna jolloin pojan 3kk neuvola. Esikoinen osallistui tutkimukseen ja siksi olisi tällekin annettu, hinta kuitenkin hirvitti ja kun ei ole edes 100% varma suoja. Lääkäriltä tarvii reseptin ja itse ostetaan.

Vierailija
2/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää tietysti vastata,koska ei minulla ole mitään varmaa tietoa.Mutta kaverini vauvalle se annettiin tosiaan ennen 2kk ikää.En sitten tiedä onko teillä jo myöhäistä. Laitan tähän vaan tiedoksi, että rokotekertoja oli kaksi (tai suun kauttahan se annetaan) ja maksoi yht.140e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliselle se oli annettu 3 kertaa.Kaverilleni kyllä vaan kaksi kertaa,näköjään siinäkin on sitten tullut jotain eroja...Outoa

Vierailija
4/8 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus oli kai että 3kk ja 4kk neuvolassa kun rokotteita tosiaan annetaan kaksi ja kuukauden välein. Molemmat kuitenkin viimeistään ennen 6kk ikää. Meillä annettiin vaikka hinta olikin kallis. Halpa sitten jos sillä yhdenkin pahemman vatsataudin säästää. Isosisko oli tutkimuksessa mutta en tiedä vielä kumpaa sai. Ainakaan vielä ei ole kuitenkaan rotaa sairastanut.

Vierailija
5/8 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen rokote pitää antaa ennenkuin lapsi on 16 vkoa ja toinen ennen 24 vkoa. Välillä vähintää 4 viikkoa.

Rokotteita annetaan kaksi.

Me otettiin kalliista hinnasta huolimatta (2x 70 e + lääkärinpalkkio kun resepti kirjoitetaan ja 2 x 12e terv.hoitajan palkkio yksityisellä, kun terveysasemalla ei meillä näitä anneta, joku periaatepäätös tehty, ja itse ei pitäisi rokotetta antaa lapselle, vaikka se siis on suunkautta annetta liuos.)

Suojan pitäisi olla aika lailla 100 %, joten siksi mekin rokote otettiin.

Anneli ja Eetu 6 kk

Vierailija
6/8 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen rokote pitää antaa ennenkuin lapsi on 16 vkoa ja toinen ennen 24 vkoa. Välillä vähintää 4 viikkoa.

Rokotteita annetaan kaksi.

Me otettiin kalliista hinnasta huolimatta (2x 70 e + lääkärinpalkkio kun resepti kirjoitetaan ja 2 x 12e terv.hoitajan palkkio yksityisellä, kun terveysasemalla ei meillä näitä anneta, joku periaatepäätös tehty, ja itse ei pitäisi rokotetta antaa lapselle, vaikka se siis on suunkautta annetta liuos.)

Suojan pitäisi olla aika lailla 100 %, joten siksi mekin rokote otettiin.

Anneli ja Eetu 6 kk

Vierailija
8/8 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reseptin kirjoitti kyllä ihan terveysaseman lääkäri ja neuvola käynneillä annettiin.

Mielellään MOLEMMAT annokset ennen 16 viikkoa, mutta 24 viikkoa maksimi.

eli nyt jos pikaisesti reseptin hankit ja annetaan 3 kk:tis neuvola käynnillä ensimmäinen ja toinen 4 kk:s neuvolassa niin hyvin kerkeää silloin suositusten mukaan ja vielä kyllä aikaa tuonne 24 viikkoonkin, mutta suoja ilmeisesti parempi jos annetaan ennen tuota 16 vko:a, näin käsitin, kun rokotteesta tietoa etsin ensin itse ja sitten lääkärin kanssa keskusteltiin.