Menkat ja raskaus?
Haluaisko joku kertoa omia kokemuksiaan kun raskaana ollessa on menkat alkanu..? :) Meillä on kova yritys päällä ollu jo useamman kuukauden, ja nyt olin jo ihan varma että on tärpänny.. Pupuiltiin just sopivasti ennen ovista, ja jokunen päivä oviksen jälkeen alko mystiset oireilut, eli; Vatsassa alko tuntumaan ihmeellisiä vihlasuja, ja repäsykipuja. Ne sit voimistu aina välillä, ja alko tarkemmin tuntumaan oikealla puolella alavatsaa. Samoihin aikoihin iski ns. nuha tms, ja aivastelin ihan mahottomasti, mitä ei normaalisti tapahdu juuri koskaan :D Aamusin aina oon ihan tukossa, mutta päivän mittaa sit kyllä helpottaa. Ja yks mikä kans ihmetyttää, on nälkä aamusin. Normaalisti menee pitkälle päivää ennenku alkaa nälkä heräileen, mutta nyt on sit joka aamu sellanen olo ku ei viikkoon ois syöny :'D Plus sit kaikki ihan ihmeelliset mielihalut, et yhtäkkiä on pakko saada lehtikaalisipsejä tms, ja hetken päästä ei taas millään maistuis. Olin siis jo ihan varma että nyt ois beibi tuloillaan, mut sit pahin pelko toteutu ja menkat alko. Kylläkin ihan eri tavalla kuin normaalisti. Yleensä iskee aivan mieletön vatsakipu heti ku menkat on alkamassa, ja sitä kestää noin päivän, mutta nyt en huomannu mitään! Ne vaan alko, eikä vieläkään tunnu missään O.o Vuoto on paljon kirkkaampaa ku yleensä.. Sillä halusinki kysyä että mitenkä teillä joilla on tullu menkat raskaana ollessa, että onko mitään samoja "oireita"? :) Ja kyllä, aion tehdä testin lähipäivinä, enkä hae mitään selvännäkijän vastausta oonko raskaana vai en, haluaisin vain kuulla muidenkin mielipiteitä :)
Kommentit (5)
Mulla on 4 lasta ja kahdessa raskaudessa on tullut menkat, ekassa kerran ja viimeksi kolmet tai neljät eli ei se mahdotonta ole olla vuotojen kanssa raskaana.
Tiitulii, sitä minäki vähän pelkään että liikaa toivon, ja oon yrittänytki olla asiaa sen kummemmin ajattelematta, mutta ei, sinne se ajatus on pääkoppaan jumahtanu :(
Dreamer78, tuliko sulla sille ihan "normaalit" menkat?
Mulla tosiaan alko ihan kivuttomasti mikä on epänormaalia mun kohdalla, ja sit yhtäkkiä iltaa kohen alko hirveet kivut ja runsaampi vuoto (ja sellanen aika limanen.. :s) mitä kesti noin tunnin, ja nyt sit taas kivut on poissa, ja vuoto on lähes huomaamatonta..
On tämä naisen elimistö turhauttavan ihmeellinen :/
Nii ja onneksi olkoon Tiitulii! :) Toivotaan että kaikki menee teillä hyvin! ♡
Kiitos! :) Joo mä niin tiedän tunteen! Mut kantsii tehä testi, sillä saat ainakin mielenrauhan taas vähäksi aikaa ja uuteen yritykseen ;) onhan niitä monia joilla menkat tullu ihan normaalisti. Tsemppiä!
Mulla oli aina omasta mielestä kaikki raskaus oireet kuukausittain niissä kierroissa missä täti kurvas kylään, ja testailin vielä menkkojenkin jälkeen useampaan otteeseen kun mielestäni olivat oudot, mut turhaan. En ollut raskaana :) Se on mieli ja keho joka temppuilee kovasti kun niitä oireita/tärppiä toivoo. Ja mulla siis menkatkin rupes heittelemään miten sattuu kun stressailin! Gyne määräs mulle terolut kuurin jottai saisin kierron tasaiseksi/lyhyemmäksi (kierto oli silloin 35-50 väliltä). Jätin vauvahaaveet vähäksi aikaa ja aloitin ekan terokuurin, ja kappas, kuukautisia ei tullutkaan ja olinkin raskaana, plussa pärähti ruutuun heti kun testasin noin kp 30 paikkeilla. Vähiten kun sitä osasi odottaa :) Nyt menossa rv 6+5 ja toivotaan et nyytti pysyy matkassa!