Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka laihtua ilman syömishäiriötä

Vierailija
06.01.2022 |

Olen 160cm pitkä ja 54 kiloinen 15 vuotias tyttö, haluaisin laihtua noin 4-5kg ilman syömishäiriötä, olen sen joskus sairastanut.
Jos joku antaisi vinkkejä? Aloitin tekemään koti treenejä 3 päivää sitten ja käyn välillä lenkillä ja syön ihan ok terveellisesti jos herkkuja ei lasketa.. syön niitä muutaman kerran viikossa. Miten voisi laihtua terveellisesti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainoinen nuori kasvuiässä. Ei ole tarvetta laihduttaa, varsinkin jos on jo aiemmin ollut syömishäiriö, niin hyvin todennäköisesti se palaisi riesaksesi.

Vierailija
2/5 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen! Herkkuja muutaman kerran viikossa? Tiputa ne aluksi vaikka muutamaan kertaan kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainoinen, jopa hoikka ja silti mietit laihduttamista. Ehkä kannattaisi keskittyä muihin asioihin, kuin tuohon liikunta-/ravitsemus oravanpyörään. Jos olet sairastanut "joskus" symishäiriön ja olet vasta 15 v, niin ei siitä vielä kauan voi olla. Laihduttaminen todennäköisesti laukaisee syömishäiriön uudestaan (ellei ole jo laukaissut, puheistasi päätellen). Eli puhu asiasta ihan ensin jonkun luotettavan henkilön kanssa, joka tietää taustasi ja pohdi erityisesti sitä, ovatko laihdutusajatuksesi jo liian pakkomielteisiä ja haluatko syömishäiriön uudelleen, vai olisiko jo aika laittaa energiaa mukavampiin asioihin elämässä.

Vierailija
4/5 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laihtumishalu tuosta painosta on nimenomaan vinkki siitä, ettei se syömishäiriö sieltä taustalta ole mihinkään kadonnut.

Sinä ap olet vielä tärkeässä pituuskasvuiässä. Unohda vaaka ja liiku ja syö terveellisesti ihan omaksi iloksesi ja keskity rauhassa niihin asioihin, joiden oikeasti toivoisit olevan elämässäsi tärkeitä. Sitä painoa voit tarkistaa uudestaan vaikka 3-5 vuoden päästä. Niin kauan kuin lantiosi on leveämpi kuin vyötärösi, olet ikäiseksesi ihan kunnossa. Sitä hyväksyntää ja suosiota ei saada pelkällä hoikkuudella läheskään niin paljoa kuin epäsuosituiksi itsensä kokevat ihmiset helposti luulevat. Kyllä ne aidot ystävät löydetään mielenkiintoisilla jutuilla ja hauskalla seuralla.

Syömishäiriön yksi surullisimpia puolia on se, kuinka se kutistaa kantajansa elämän pelkän syömisen, liikkumisen ja laihtumisen noidankehäksi. Sinulta menee niin paljon potentiaalia ja elämää hukkaan. Sitä on ollut ystävänäkin kamalaa katsoa vierestä. Syömishäiriö on mielisairaus.

Vierailija
5/5 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista viesteistä ne sai mut ajattelemaan että riitän tämmöisenä kuin olen, eikä mun tartte muttua<3

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi