Voiko hammasrautoja pitää "pysyvästi"?
Enkä tällä kertaa puhu niistä invisalign muoteista tai hampaiden taakse laitettavista jutuista, vaan edessä olevista perinteisistä raudoista. Tarkoittaen sitä että jättää ne vain paikoilleen ja hoitaa hampaita rautojen kanssa. Vai ryhtyvätkö hampaat lopulta mätänemään tai vaurioitumaan jos hammasraudat ovat koskemattomasti paikoillaan vuosia?
Kommentit (4)
Kyllä luulisi jotain vaurioita tulevan jos oikeasti vuosia ylimääräistä on eikä niitä mitenkään säädetä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:57"] Luulisi ettei hampaat kestää aika hyvin? Ainakin suht kauan, mutta kyllä suussa ja purennassa luulisi jonkinlaisia muutoksia ajan myötä tapahtuvan. OT, tämä sama ilmiö juuri toistuu unissani(raudat suussa vuosia ja lopulta itse alan irroitella niitä itse...) Mitäköhän se tarkoittaa? [/quote]
Minä näen usein unta siitä että hampaani heiluvat, putoavat tai ovat niin heikkoja että puraistessa menevät pirstaleiksi. Se on aina yhtä ahdistavaa. En nyt ole mikään unitulkitsija ja oikeastaan tuppaan tekemään liiankin monimutkaisia analyyseja, mutta onko nuo sinun unesi painajaisia vai jotenkin neutraaleja?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:57"] Luulisi ettei hampaat kestää aika hyvin? Ainakin suht kauan, mutta kyllä suussa ja purennassa luulisi jonkinlaisia muutoksia ajan myötä tapahtuvan. OT, tämä sama ilmiö juuri toistuu unissani(raudat suussa vuosia ja lopulta itse alan irroitella niitä itse...) Mitäköhän se tarkoittaa? [/quote]
Minä näen usein unta siitä että hampaani heiluvat, putoavat tai ovat niin heikkoja että puraistessa menevät pirstaleiksi. Se on aina yhtä ahdistavaa. En nyt ole mikään unitulkitsija ja oikeastaan tuppaan tekemään liiankin monimutkaisia analyyseja, mutta onko nuo sinun unesi painajaisia vai jotenkin neutraaleja?
[/quote]
On ne enemmän painajaisia, tuntuu inhottavalta irroitella niitä itse ja tuntuu että hampaatkin kärsivät. Usein niitä löytyy aina vaan vaikka jo luulin ottaneeni kaikki.
Tästä tulee kyllä mieleen monenlaisia analyysejä.
Sori OT
Luulisi ettei hampaat kestää aika hyvin? Ainakin suht kauan, mutta kyllä suussa ja purennassa luulisi jonkinlaisia muutoksia ajan myötä tapahtuvan.
OT, tämä sama ilmiö juuri toistuu unissani(raudat suussa vuosia ja lopulta itse alan irroitella niitä itse...) Mitäköhän se tarkoittaa?