Yo-lakin käyttö vappuna.
Käytättekö jos sellainen löytyy?
Pohdin otatko sen illan viettoon mukaan. Jotenkin vaivaannuttaa, vaikka kiva saavutushan se sinällään on... Valmistuin viisi vuosi sitten. Mielipiteitä?
Kommentit (32)
Käytän teekkarilakkia vappuna.
T.nainen 40v
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:41"]
Mä en ymmärrä tota yhteyttä. Vappu on työväenjuhla, miksi ylioppilaat vetää lakin päähänsä?
[/quote]
Fiksummat ja yritteliämmät ovat olleen luomassa Suomesta hyvinvointivaltiota.
Mies kaivaa aina vappuna ne meidän lätsät kaapin perältä. Pidän sitä ehkä puoli päivää miehen mieliksi ja sitten "unohdan" sen jonnekin. Mun mielestä ihan tyhmä ja ruma lippalakki. Lukio ja ylioppilaaksi kirjoittaminen oli vain yksi välivaihe elämässä, kun ei ollut parempaakaan tekemistä, en anna sille kovin suurta arvoa.
Tottakai päähän. Muistan rehtorin yo-päivän puheesta, miten nuhteli niitä, jotka eivät käytä lakkia vappuna. Teki myöhemmin itsemurah, mutta tuskin tämän takia sentään.
Lakkia pitää oikeasti käyttää vapusta alkaen koko kesä. Näin teki isänikin aikoinaan. Ei toki sitten enää työelämässä ollessaan, vaan opiskeluajan.
Joo käytän, ja opiskelijahaalareita myös.
Kai se jostain kaapista löytyisi, samasta paikkaa kuin teekkarilakki. Yo-lakkia olen käyttänyt lakkiaisissa, teekkarilakkia sentään vuosia sitten parina vappuna.
Nykyään vaput menevät pihahommissa, tai moottoripyöräkauden avajaisiksi jollain pikku reissulla, jos on hyvä ilma.
En ole käyttänyt yo-lakkia kuin kahtena päivänä, koska seuraava vappuna sain teekkarilakin. Sitäkään en ole käyttänyt viimeiseen 15 vuoteen.
Tietenkin lakki päähän! Pitää jotain perinteitä edes vaalia. Opiskeluaikoina kaikilla oli vappuna lakit ja nyt aikuisemmalla iällä lakkeja ulkoilutetaan aina vapun päivänä kun lähdetään kaupungille seuraamaan vappuhulinoita.
En käytä. Lunta paskahuussin katolla, jos pitää yo-tutkintoa juhlia, niin heikot on eväät...
Olen käyttänyt vain kerran eli ylioppilaspäivänä ja silloinkin vain hetken. Nyt lapsi menossa lukioon ja mietin kelpaisiko hänelle tuo sama hattu.
En enää käytä sitä. Lopetin n. 15 vuotta sitten.