Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-lakin käyttö vappuna.

Vierailija
27.04.2015 |

Käytättekö jos sellainen löytyy?

Pohdin otatko sen illan viettoon mukaan. Jotenkin vaivaannuttaa, vaikka kiva saavutushan se sinällään on... Valmistuin viisi vuosi sitten. Mielipiteitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää käytä sitä. Lopetin n. 15 vuotta sitten.

Vierailija
22/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän teekkarilakkia vappuna.

T.nainen 40v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:41"]

Mä en ymmärrä tota yhteyttä. Vappu on työväenjuhla, miksi ylioppilaat vetää lakin päähänsä?

[/quote]

Fiksummat ja yritteliämmät ovat olleen luomassa Suomesta hyvinvointivaltiota.

Vierailija
24/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kaivaa aina vappuna ne meidän lätsät kaapin perältä. Pidän sitä ehkä puoli päivää miehen mieliksi ja sitten "unohdan" sen jonnekin. Mun mielestä ihan tyhmä ja ruma lippalakki.  Lukio ja ylioppilaaksi kirjoittaminen oli vain yksi välivaihe elämässä, kun ei ollut parempaakaan tekemistä, en anna sille kovin suurta arvoa.

Vierailija
25/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päähän. Muistan rehtorin yo-päivän puheesta, miten nuhteli niitä, jotka eivät käytä lakkia vappuna. Teki myöhemmin itsemurah, mutta tuskin tämän takia sentään.

Vierailija
26/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkia pitää oikeasti käyttää vapusta alkaen koko kesä. Näin teki isänikin aikoinaan. Ei toki sitten enää työelämässä ollessaan, vaan opiskeluajan.

Vierailija
27/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käytän, ja opiskelijahaalareita myös.

Vierailija
28/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se jostain kaapista löytyisi, samasta paikkaa kuin teekkarilakki. Yo-lakkia olen käyttänyt lakkiaisissa, teekkarilakkia sentään vuosia sitten parina vappuna.

Nykyään vaput menevät pihahommissa, tai moottoripyöräkauden avajaisiksi jollain pikku reissulla, jos on hyvä ilma.

Vierailija
29/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt yo-lakkia kuin kahtena päivänä, koska seuraava vappuna sain teekkarilakin. Sitäkään en ole käyttänyt viimeiseen 15 vuoteen.

Vierailija
30/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lakki päähän! Pitää jotain perinteitä edes vaalia. Opiskeluaikoina kaikilla oli vappuna lakit ja nyt aikuisemmalla iällä lakkeja ulkoilutetaan aina vapun päivänä kun lähdetään kaupungille seuraamaan vappuhulinoita.

Vierailija
31/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Lunta paskahuussin katolla, jos pitää yo-tutkintoa juhlia, niin heikot on eväät...

Vierailija
32/32 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vain kerran eli ylioppilaspäivänä ja silloinkin vain hetken. Nyt lapsi menossa lukioon ja mietin kelpaisiko hänelle tuo sama hattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi