Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako sokeri ja karkit ihon kuntoon näin voimakkaasti?

Vierailija
06.01.2022 |

Söin joulun tienoilla ehkä n. kuukauden paljon karkkia, suklaata ja herkkuja. Huomattavasti enemmän makeaa kuin koskaan.

Nyt olen ihmetellyt, kun kasvoilla on ahavoituneet läiskät ja leukaperissä joka aamu ihan kuin kuivuudesta tms tulleet rypyt. Siis ihan hetkessä ilmestyneet.

Tekeekö sokeri tällaista kasvoille?!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätty sokeri tekee kyllä.

Vierailija
2/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri vaikuttaa tutkitusti ihoon, joten todennäköisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei. Mässyttelin koko joululoman ja juodenvaihteen suklaata ja leivonnaisia. Iho ei muuttunut yhtään. Ei huonommaksi, ei paremmaksi.

Vierailija
4/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri tuhoaa kollageenia ja lisää elimistön tulehdusta. Joten kyllä.

Vierailija
5/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Eikä pelkästään sokeri ja rasva vaan myös kaikki se syömättä jäänyt terveellinen ruoka. Kun syö karkkia vatsan täyteen ei syö sen lisäksi tarpeeksi kasviksia.

Vierailija
6/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Itse asiassa nyt tämän viestin nähtyäni tajusin, miksi mulla iho punoittaa, olen ajatellut syyksi pakkasta, mutta tuo sokerihan sen voi tehdä, kun normaalioloissa en sokeria juurikaan syö.

Vierailija
7/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Eikä pelkästään sokeri ja rasva vaan myös kaikki se syömättä jäänyt terveellinen ruoka. Kun syö karkkia vatsan täyteen ei syö sen lisäksi tarpeeksi kasviksia.

Mitä horiset? Rasva on terveellistä (ei kuitenkaan siemenöljyt!). Nyt pois sieltä 90-luvulta.

Vierailija
8/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin enemmän, joillakin vähemmän. Minulle vaikuttaa ihan muutaman päivän karkinsyönti tuolla tavalla. Kun taas lopetan sokerinsyömisen, iho nuorenee jo viikossa kymmenen vuotta. Tosi erikoinen ilmiö.

Toinen ehkä vieläkin oudompi ilmiö on, että minulle tulee valkoisia hiuksia päähän, kun syön sokeria. Kun lopetan, samat hiukset saavat ruskean värinsä takaisin - siis päässä on hiuksia, jotka ovat latvasta valkoisia, sitten muuttuvat keskeltä ruskeiksi. En ole ikinä kuullut vastaavasta. Tuo ei tietysti voi olla mitään normaalia ikääntymiseen liittyvää harmaantumista, koska käsittääkseni silloin melaniininsa menettänyt hius ei sitä enää takaisin saa.

Vierailija
9/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itsekin että iho on mennyt tosi huonoon kuntoon viime viikkojen aikana, se on karhea, kuiva ja jotenkin rypyläinen. Olen syönyt älyttömän määrän suklaata, juonut glögiä ja viiniä, kasvikset ovat jääneet todella vähälle. Nyt loppiaisen jälkeen pakko katkaista kierre.

Vierailija
10/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäminen alkaa näkyä ihossa nopeasti

(joitain viikkoja) eritoten jos on taipuvainen näpopyihin. Joten varmasti toisinkin päin.

11/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma. Sokerit sinänsä eivät ehkä vaikuta asiaan, mutta joskus sanotaan, että nopeasti verensokeria nostavat ruoat aiheuttaisivat muiden vaikutusten lisäksi iho-ongelmia. Kuitenkin esimerkiksi suklaa ei nosta verensokeria nopeasti, kun taas peruna ja riisi nostavat. Eli johtuvatko joulun iho-ongelmat konvehtien sijaan perunalaatikosta ja riisipuurosta? Vaikuttaa hieman omituiselta.

Vierailija
12/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Mitä horiset? Rasva on terveellistä (ei kuitenkaan siemenöljyt!). Nyt pois sieltä 90-luvulta.

Tulehan takaisin Maahan sieltä bloggaajien voi-planeetalta…

Vierailija
13/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei. Mässyttelin koko joululoman ja juodenvaihteen suklaata ja leivonnaisia. Iho ei muuttunut yhtään. Ei huonommaksi, ei paremmaksi.

Eihän kaikki paheet vaikuta kaikilla mitenkään.

Minä lopetin tupakoinnin, niin siitä ei tullut MITÄÄN seurauksia, en ole huomannut minkäänlaisia vaikutuksia missään. Ainoastaan rahaa tietty säästää.

Makeisissa sama homma; siinä missä kaverille tulee heti jotain näppyä naamaan, ei minulle ole tullut ikinä mitään.

Hampaisiin ja mielialaan syömisten laatu silti vaikuttaa. Jos syö paljon ”p s k a a”, energiatasot heikentyy ja tulee vetämätön, tuhnu olo.

Vierailija
14/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S.B. kirjoitti:

En ole ihan varma. Sokerit sinänsä eivät ehkä vaikuta asiaan, mutta joskus sanotaan, että nopeasti verensokeria nostavat ruoat aiheuttaisivat muiden vaikutusten lisäksi iho-ongelmia. Kuitenkin esimerkiksi suklaa ei nosta verensokeria nopeasti, kun taas peruna ja riisi nostavat. Eli johtuvatko joulun iho-ongelmat konvehtien sijaan perunalaatikosta ja riisipuurosta? Vaikuttaa hieman omituiselta.

Profiilikuvasi perusteella en neuvoisi ruokailutottumuksissa.

Sokeri pilaa ihon. Ihan tutkittu juttu. Myös ketoosidietti eli runsas rasvan syönti saa ihon kukkimaan, eikä kuitujen puute tee hyvää ruuansulatuksen floralle muutenkaan.

15/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S.B. kirjoitti:

Profiilikuvasi perusteella en neuvoisi ruokailutottumuksissa.

Sokeri pilaa ihon. Ihan tutkittu juttu. Myös ketoosidietti eli runsas rasvan syönti saa ihon kukkimaan, eikä kuitujen puute tee hyvää ruuansulatuksen floralle muutenkaan.

Viestini ei sisällä neuvoja ruokailutottumuksiin liittyen tai muutenkaan. Esitin vain huomion siitä, että jotkut tyypillisesti herkkuina pidetyt asiat eivät välttämättä nosta verensokeria nopeasti, kun taas jotkut perusruoka-aineina pidetyt saattavat nostaa sitä nopeasti. Jos sokerin negatiivinen vaikutus ihoon perustuu tähän vaikutukseen, niin silloin jotkut jouluherkut eivät ole syypäitä iho-ongelmiin, kun taas jotkut perusruoat saattavat olla. Jos vain perinteisesti herkkuina pidetyt asiat vaikuttavat negatiivisesti ihoon, niin silloin iho-ongelmat oletettavasti syntyvät jonkun toisen mekanismin kautta, josta minä en ainakaan ole tietoinen.

Voi myös olla niin, että tiettyjä ominaisuuksia omaava henkilö ei välttämättä itse tiedä, miksi hänellä on kyseiset ominaisuudet, ja kääntäen joku, joka ei omaa kyseistä ominaisuutta, saattaa omata tietoa siitä, mitkä tekijät ominaisuuteen vaikuttavat. Eli vähemmän mutkikkaasti sanoen lihavat tai hoikat ihmiset eivät välttämättä tiedä, miksi he ovat lihavia tai hoikkia, miksi muut ovat lihavia tai hoikkia tai mitkä asiat lihavuuteen ja hoikkuuteen vaikuttavat.

Vierailija
16/16 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle iskee akne välittömästi kun syön reilummin karkkia tai muuta sokerista.

Kokeile olla 6 kk ilman sokeria, huomaat kyllä eron. Etkä vain ihossa.

M/39

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi