Kerrostalon hissin liiallinen käyttäminen
Voiko mikään suututtaa taloudellista ja vastuullista ihmistä enemmän kuin kerrostalon hissin turha käyttäminen ?
Taloyhtiön osakkaat tietävät varmasti sen, miten kalliiksi hissin käyttö tulee taloyhtiölle, varsinkin kun sähkönhinta on pilvissä. Jokainen osakas joutuu maksamaan yhtiövastikkeessaan tarpeettomat h u v i a j e l u t hissillä.
Lapsilta pitäisi kieltää kokonaan hissin käyttäminen. Terveillä ja nuorilla jaloilla pystyy kyllä kävelemään portaita pitkin. Suuresti ihmettelen perheenäitejä jotka kantavat ruoka ostoksensa hissiin ja laiskasti matkustavat hissillä, vaikka heistä näkee erittäin selvästi, että useimmat ovat kyllä selvästi liikunnan tarpeessa olevia pullukoita ihmisiä.
Loppaisena hissin käyttö on epäkohteliasta, kyllä pitäisi ottaa muut ihmiset huomioon. Aivan turhaa ja tarpeetonta meteliä aiheutetaan.
Kommentit (140)
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Entä pyykkituvan sähkölaskut.Nyt pitäisi laittaa rajat pesutuvan käytölle. Moni pesee pari t paitaa ja sillä siisti. Kallista.Nekin voi pestä käsin.
Eli koska me emme käytä ollenkaan pyykkitupaa, niin me sitten saamme ajella hissillä minkä tykkäämme? On myös vähän eri asia valittaa hissistä talon 2. kerroksessa kuin talon 9. kerroksessa….
Käytätkö sinä hissiä ihan turhaan ?
Voisitko sinä käyttää niitä jalkojasi ja kävellä ensimmäisen kerran elämässäsi ne portaat ylös ?
Kuka sinä oikein luulet olevasi, kun ne portaat eivät kelpaa sinulle ?
Jos jokainen suomalainen käyttäisi hissiä kaiket ajat päivittäin, tarvisimme uuden ydinvoimalan.
Sinä joka käyt päivittäin lenkillä ja kuntosalilla, ymmärrätkö miten paljon kuntosi kohenisi, jos lopettaisit sen alituisen hissin käyttämisen ?
Vierailija kirjoitti:
Alaspäin ainakin ihan hyvin suurin osa voisi kävellä
Itse asiassa ei. Rasittaa polvia kun taas ylös on hyvää treeniä.
Ah ihanaa kun hissi oli joulu,uussa rikki. Meillä nuoret röökaajat/bilettäjät huviajelevat hulluina hissillä noin 21-24! Vähintään yksi ilta viikossa. Vois kyllä pistää lukkoon. Jotain 30 v. Tätä se tuottaa kun tuuletusparvekkeella ja vuokra-asunnossa ei saa röökata. Mua ei haittais jos tuuletusparvekkella polttaisivat, ei mitään eroa hengata ulko-ovella! Sairasta porukkaa kuitenkin, pakonomaista käyttäytymistä että silloin kun juo juostava röökillä monta krt/tunnissa. Kyseessä on siis todella ihan käsittämätön hissiralli.
Kai te kysytte tuntemattomilta, miksi he yrittävät käyttää teidän taloyhtiönne hissiä turhaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah ihanaa kun hissi oli joulu,uussa rikki. Meillä nuoret röökaajat/bilettäjät huviajelevat hulluina hissillä noin 21-24! Vähintään yksi ilta viikossa. Vois kyllä pistää lukkoon. Jotain 30 v. Tätä se tuottaa kun tuuletusparvekkeella ja vuokra-asunnossa ei saa röökata. Mua ei haittais jos tuuletusparvekkella polttaisivat, ei mitään eroa hengata ulko-ovella! Sairasta porukkaa kuitenkin, pakonomaista käyttäytymistä että silloin kun juo juostava röökillä monta krt/tunnissa. Kyseessä on siis todella ihan käsittämätön hissiralli.
Toi on aivan kamalaa. Tuuletusparveke pitäisi sulkea pysyvästi, tuo on tuuletusparvekkeen väärinkäyttämistä.
OTA SELVÄÄ kirjoitti:
jo on ap katkeroitunut kun vanha 70- luvun talo rähjä ei mee 600000e kaupaksi. vai lieneekö jostain maa montusta noussut juntti. ei rassukka tajuu että kerroksien väet maksavat isompaa vastiketta eli maksavat hissin käytöstä. PALAA NAURIS MONTTUUSI. JO 3KK OLET ÄLYPIERUJASI JAELLUT
Ymmärsin että he maksoivat vain itse hissistä enemmän, mut hyvä jos vastikettakin: käyttävät sit koko rajan edestä. Melua ainakin lähtee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah ihanaa kun hissi oli joulu,uussa rikki. Meillä nuoret röökaajat/bilettäjät huviajelevat hulluina hissillä noin 21-24! Vähintään yksi ilta viikossa. Vois kyllä pistää lukkoon. Jotain 30 v. Tätä se tuottaa kun tuuletusparvekkeella ja vuokra-asunnossa ei saa röökata. Mua ei haittais jos tuuletusparvekkella polttaisivat, ei mitään eroa hengata ulko-ovella! Sairasta porukkaa kuitenkin, pakonomaista käyttäytymistä että silloin kun juo juostava röökillä monta krt/tunnissa. Kyseessä on siis todella ihan käsittämätön hissiralli.Toi on aivan kamalaa. Tuuletusparveke pitäisi sulkea pysyvästi, tuo on tuuletusparvekkeen väärinkäyttämistä.
Ai se, ettei tuuletusparveketta käytetä on sen väärinkäyttämistä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah ihanaa kun hissi oli joulu,uussa rikki. Meillä nuoret röökaajat/bilettäjät huviajelevat hulluina hissillä noin 21-24! Vähintään yksi ilta viikossa. Vois kyllä pistää lukkoon. Jotain 30 v. Tätä se tuottaa kun tuuletusparvekkeella ja vuokra-asunnossa ei saa röökata. Mua ei haittais jos tuuletusparvekkella polttaisivat, ei mitään eroa hengata ulko-ovella! Sairasta porukkaa kuitenkin, pakonomaista käyttäytymistä että silloin kun juo juostava röökillä monta krt/tunnissa. Kyseessä on siis todella ihan käsittämätön hissiralli.Toi on aivan kamalaa. Tuuletusparveke pitäisi sulkea pysyvästi, tuo on tuuletusparvekkeen väärinkäyttämistä.
Ai se, ettei tuuletusparveketta käytetä on sen väärinkäyttämistä? :D
Avoin tuuletusparveke on kuin punainen vaate hissiä käyttäville savukkeiden orjille. Eivät voi vastustaa houkutusta.
Jos asuisin tuollaisessa valittajien talossa, ajelisin hissillä koko ajan.
Veisin hissiin myös tuolin, niin jaksaisin matkustella kauemmin.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Entä pyykkituvan sähkölaskut.Nyt pitäisi laittaa rajat pesutuvan käytölle. Moni pesee pari t paitaa ja sillä siisti. Kallista.Nekin voi pestä käsin.
Tosi harvassa paikassa on ilmaiset pesutuvat, kyllä se pesutupamaksu kattaa niin sähköt kuin vedetkin ja muut kulut.
Ei hissi paljon sähköä vie, koska siinä on vastapaino joka nostaa korin melkein ilman sähkömoottoria. Myöskään ylimääräinen kuluminen ei kai nosta paljon kuluja, kun huolto-ohjelma määrää tietyt osat vaihdettavaksi määräajassa, vaikka olisivat vielä käyttökunnossa.
Hissin melu on kyllä ärsyttävää. Joku läski mainostenjakaja täällä ajaa kaikki kerrosvälit hissillä! Kävelemällä päivittäin neljänteen kerrokseen, poltta vuodessa kuuden pizzan kalorit.
Miettikää mikä saa ihmisen voimaan näin pahoin.
Provo, mutta kauheinta tässä on, että joku saattaa oikeasti olla tuota mieltä.
Onhan se helppoa natkuttaa hissin käytöstä jos ei asu kovin korkealla. Mulla 17. kerros niin ei kyllä kovin usein tule käveltyä portaita. Olen senkin joskus tehnyt mutta mitään ostoskasseja ei kyllä jaksa kantaa sinne portaita pitkin vaikka muuten kävelenkin 10 km lenkkejä useamman kerran viikossa. Selkävaivaisena nelikymppisenä en vaan jaksa portaita ihan noin suurissa määrin vaikka hyväkuntoinen olenkin. Hyvä provo nyt kuitenkin.
On näköjään helppoa ja vaivatonta tuo kerrostaloelämä.
Vierailija kirjoitti:
Provo, mutta kauheinta tässä on, että joku saattaa oikeasti olla tuota mieltä.
Niin, ihmiset ovat säästäväisiä ja tahtovat vähentää omia ja yhteisiä kuluja. Tämänkaltaiset aloitukset saavat ideansa todellisesta elämästä ja todellisista ihmisistä.
Voin kuvitella, kun AP:n kaltainen valittaja asuu samassa talossa.
Kiukkunen taloyhtiön puheenjohtaja huutamassa nuorille koululaisille, jotka yrittävät kavalasti luikahtaa hissiin, vaikka pääsisivät helposti kävellenkin ylimpään kahdeksanteen kerrokseen.