Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irti luottokorttiveloista

Mokistaan oppinut
06.01.2022 |

Vuonna 2019 useampi asia meni kerralla päin mäntyä ja jouduin elämään yli varojeni. Satanen sinne, toinen tänne, ja pikkuhiljaa kävi niin, että minulla oli 13 000 euroa luotto- ja joustoluottovelkaa. 5000 euroa oli luottokorteilla ja 8000 jäi velkaa autosta, jonka jouduin myymään. Olin ihan kauhuissani.

Nyt olen kaksi vuotta elänyt tiukan budjetin mukaan. Pidän tonnin hätävaraa tilillä, se on kuin luottokortinkorvike, jotten kerrytä uutta velkaa. Lyhennän lainoja lumipallometodin avulla taklaten lainoja pienimmästä isoimpaan. Olen tehnyt keikkaluontoisia lisätöitä päivätyön ohella ja myynyt tarpeetonta tavaraa.

Ja se toimii! Maksoin viimeiset luottokorttivelat eilen ja toinen korteista on kuoletettu jo vuosi sitten. Huhtikuuhun mennessä maksan viimeiset autovelat (3000e) pois ja sitten voin ruveta säästämään rahoilla, jotka ovat ennen menneet velanmaksuun. Minulle jää silloin 400-500 euroa kuussa enemmän käteen, suoraan säästöön.

Vahingosta viisastuneena jatkan säästämistä pahan päivän varalle kymppitonniin asti, minkä jälkeen aloitan rahastosijoittamisen.

En tiedä, oliko tässä nyt muuta pointtia kuin jakaa helpotuksen tunnetta jonnekin. Ja toisaalta varoittaa: älkää pitäkö luottokortteja hätävaroina! Se on kuin pissaisi housuun pakkasella: lämmittää hetken ja sitten olet vielä pahemmassa pulassa.

Toisaalta haluan kannustaa, että jos olet päätynyt luottokorttikierteeseen, kyllä siitä eroon pääsee! Tarvitset vain hyvän suunnitelman ja malttia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti on erittäin hyvä hätävarana, jos osaa hoitaa asiansa!

Vierailija
2/3 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän luottokorttia hätävarana mutta maksan aina käyttämäni summan mahdollisimman nopeasti pois, eli en enää kuluta loppuun asti käyttövaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen kannattaa silti olla, jos Murphy tulee käymään. Oma luottokorttini paisui lopulta mm. näistä, kun sopivasti osui lyhyelle aikavälille:

- yllättävät eläinläälärikulut

- kodinkoneita hajosi

- autoon tuli kallis remontti

- hammaslääkärikuluja

Ja siinä sitä yhtäkkiä onkin sitten useampi tonni maksettavana ja ennen kuin ehdit aiemmat maksaa, on uusi katastrofi oven takana odottamassa, vanhojen maksujen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme