loppiainen ja naapuri alkoi pesemään PYYKKIÄ JA IMUROIMAAN
Kommentit (67)
Täällä naapuri remppaa ja porailee seinää.
Haluan kuulla sen hätäkeskuspäivystäjän sanat kun ap soittaa sinne, että "Naapuri IMUROI, tarvitaan poliisit!" 🤣
Urpo.
Ennen sotia syntyneiltä olen kuullut, että mellastus on ollut tapana jättää ainakin kirkonmenojen ajaksi. Eli pyhäpäivien aamut ollaan hiljaa.
Minullakin on pyykit koneessa eikä sen pitäisi kenenkään mieltä painaa.
Ihan hyvä, että on saatu loppiainen takaisin kalenteriin omalle paikalleen.
Mun naapurit ei taida ikinä imuroida tai pestä pyykkiä kun en ole kuullut.
Mulla myös tänään pyykin pesua, imurointi ja lattioiden pesu. Mietin kyllä kehtaanko mennä pihalle tampaamaan mattoja ja jättää ne tuuletusparvekkeelle tuulettumaan? Toisaalta nyt ei ole kuitenkaan liputuspäivä, et se ehkä puoltaa... :)
Vierailija kirjoitti:
Täysin moraalitonta! Loppiaisena jokaisen kunnon kansalaisen kuuluu olla hipihiljaa, esittää mielellään kuollutta. Loppiaista kuitenkin vietetään... niin. No jonkun kirkollisen synkistelyn vuoksi kuitenkin.
No ei tarvitse liioitella. Itse en ole mitenkään uskonnollinen, mutta vältän melua aiheuttaa elämää etenkin sunnuntaisin ja pyhäpäivisin. Kyllä toisetkin ihmiset voi ottaa huomioon omassa elämässään. Muutenkin jokainen saa varmasti enemmän sisältöä omaan elämäänsä, jos pitää arjen ja pyhän erillään. Ateistikin voi kunnioittaa uskovaa. Mutta monet ovat niin itsekeskeisiä, etteivät edes tule ajatelleeksi toisia.
Tämä provo ei kyllä ole yhtään hauska. 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän olisi tuon kuusen kanssa? Mies kyllä ilahtuisi, jos se olisi poissa kun hän herää.
Pyykkiä pesen taatusti, koska huomenna on työpäivä ja bisnespukeutumiseeni kuuluu puhtaat raikkaat vaatteet, jotka on ostettu marketista.
...”vaatteet, jotka ostettu marketista......”..
Mitä se tarkoittaa?
Viittaa ketjuun "Ottaisitko tältä naiselta tyylivinkkeja", jossa keskustellaan HS:n jutusta, jossa espoolainen Tuija Kauppinen antaa korvaamattomia neuvojaan huonosti pukeutuville suomalaisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että on saatu loppiainen takaisin kalenteriin omalle paikalleen.
Mun naapurit ei taida ikinä imuroida tai pestä pyykkiä kun en ole kuullut.
Mulla myös tänään pyykin pesua, imurointi ja lattioiden pesu. Mietin kyllä kehtaanko mennä pihalle tampaamaan mattoja ja jättää ne tuuletusparvekkeelle tuulettumaan? Toisaalta nyt ei ole kuitenkaan liputuspäivä, et se ehkä puoltaa... :)
Suosittelen paremman imurin hankkimista, niin ei tarvitse kuluttaa mattoja hakkaamalla niitä.
Hupaisa esihistoriallinen tapa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin moraalitonta! Loppiaisena jokaisen kunnon kansalaisen kuuluu olla hipihiljaa, esittää mielellään kuollutta. Loppiaista kuitenkin vietetään... niin. No jonkun kirkollisen synkistelyn vuoksi kuitenkin.
No ei tarvitse liioitella. Itse en ole mitenkään uskonnollinen, mutta vältän melua aiheuttaa elämää etenkin sunnuntaisin ja pyhäpäivisin. Kyllä toisetkin ihmiset voi ottaa huomioon omassa elämässään. Muutenkin jokainen saa varmasti enemmän sisältöä omaan elämäänsä, jos pitää arjen ja pyhän erillään. Ateistikin voi kunnioittaa uskovaa. Mutta monet ovat niin itsekeskeisiä, etteivät edes tule ajatelleeksi toisia.
Se uskovan päivä ei kunnioitu siitä yhtään, jos jätän pyyhkeeni pesemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppiainen nyt on keskellä viikkoa työviikon keskellä ja tietenkin silloin on fiksu hoitaa siivousasioita, ja ihan itsestäänselvääkin. Höpö höpö, ap.
Loppiainen on pyhäpäivä eikä silloin saa tehdä töitä. Kymmenessä käskyssäkin on käsky joka sanoo, että "Muista pyhittää lepopäivä"
Okei. Pitää sitten vissiin jättää tänään töihin menemättä ja sairaat hoitamatta.
Miks Jeesus kielsi imuroinnin ja pyykinpesun ku 2000 vuotta sitten ei ollu edes näitä syntisiä kodinkoneita? Eikä kotityöt ole varsinaisia töitä kun niistä ei saa edes palkkaa.
Tietysti hätäkeskuksessa olisi ihmisillä hauskaa, mutta ei niitä pidä silti kuormittaa turhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän olisi tuon kuusen kanssa? Mies kyllä ilahtuisi, jos se olisi poissa kun hän herää.
Pyykkiä pesen taatusti, koska huomenna on työpäivä ja bisnespukeutumiseeni kuuluu puhtaat raikkaat vaatteet, jotka on ostettu marketista.
Mitä se tarkoittaa?Viittaa ketjuun "Ottaisitko tältä naiselta tyylivinkkeja", jossa keskustellaan HS:n jutusta, jossa espoolainen Tuija Kauppinen antaa korvaamattomia neuvojaan huonosti pukeutuville suomalaisille naisille.
Mietin juttua lukiessani, onko kyseisellä rouvalla peiliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin vuorotyöläisenä täytyy sanoa että, arjen ja pyhän raja on hämärtynyt. Ei ole kysymys itsekeskeisyydestä jos asioita ja perheen pyöritystä pitää tehdä myös pyhänä. Olen kyllä ateisti, mutta en tiedä ketkä naapurini niitä uskovaisia ovat. Mutta sen tiedän että elämä pyörii arkena ja pyhänä ja nyt lähden kauppaan, auki kun ovat nekin nykyään myös pyhinä, ja iltavuoroon sitten töihin sairaita hoitamaan. -eri, sivusta-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppiainen nyt on keskellä viikkoa työviikon keskellä ja tietenkin silloin on fiksu hoitaa siivousasioita, ja ihan itsestäänselvääkin. Höpö höpö, ap.
Loppiainen on pyhäpäivä eikä silloin saa tehdä töitä. Kymmenessä käskyssäkin on käsky joka sanoo, että "Muista pyhittää lepopäivä"
Okei. Pitää sitten vissiin jättää tänään töihin menemättä ja sairaat hoitamatta.
Mitäs luulet, onko potilaat jätetty hoitamatta pyhäpäivisin silloin kun uskonnollisuus oli enemmän voimissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa?
Tarkoittaakohan sitä, että kyseessä on google kääntäjällä kirjoitteleva yhdysvaltalainen?
Aion itse juuri aloittaa imuroinnin ja laittaa koneen pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet, onko potilaat jätetty hoitamatta pyhäpäivisin silloin kun uskonnollisuus oli enemmän voimissaan?
Ne oli siihe maailmanaikaan kutsumusammatteja.
Loppiainen ja naapuri ajoi autoa sekä oli käynyt selvästi cittarissakin!!