Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos liikennesäännöt olisivat yhtä loogisia ja ymmärrettäviä kuin hallituksen koronaohjeet...

Vierailija
06.01.2022 |

Liikenneministeriö on tänään antanut vahvan suosituksen välttää vilkkaasti liikennöityjä teitä kuten moottori- ja valtateitä klo 16-19 ja 20-21 välillä niillä alueilla jotka ovat pykälien 63c, 109y tai f886647 mukaisia. Tämä koskee kaikkia 18-65-vuotiaita, jotka käyttävät turvavyötä, joilla on sininen auto tai jotka ovat viimeisen 6 kuukauden aikana oleskelleet sellaisen läheisyydessä yli 15 minuutin ajan. Tämä koskee myös 27-49-vuotiaita, joilla ei ole ajokorttia, eivätkä ole käyttäneet turvavyötä, mutta jotka ovat altistuneet henkilölle jolla on punainen auto tai kaksi pysäköintisakkoa. Kolmannen pysäköintisakon ottamista suositellaan. Välittömästi altistuksen saatuaan on näytettävä Vilkkua. Vilkun voit ladata puhelimeesi. Vahvan suosituksen voi kiertää näyttämällä Vatupassia. Vatupassia näyttämällä voi ajaa moottoriteillä klo 14-17 mutta sieltä on poistuttava 18 mennessä. Valtateillä voi ajaa klo 12-16. Kyydissä olevien henkilöiden määrä rajataan 63% normaalista ja etäisyys pitää olla 1,71 metriä. Jos ajajalla on Vatupassi, Vilkku ja turvavyö, ja kaikilla matkustajilla on istumapaikka, määrä voi olla 72% ja etäisyys 1,48 metriä jos he eivät laula tai tanssi.

Liikenneministeriö on kokoontunut pohtimaan pitäisikö perustaa työryhmä joka voisi perustaa lautakunnan joka voisi perustaa Nyrkin joka voisi heti huomenna muuttaa kaikkia näitä suosituksia mielivaltaisesti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stop-merkin kohdalla suositellaan pysähtymistä, mutta ei ole pakollista eikä kukaan asiaa valvo.

Vierailija
2/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä mitkä säännöt on ensi viikolla, kuinka paljon on autoja tai kuljettajia, kaikki arvailee. Kuljetusyrittäjien pitää sopeutua tai ajaa etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkkää linjausta. Se on siinä. Ollaanhan PISAn huippiksia, ja hallituksemme paras sitten viimeisen maailman parhaan hallituksen. Mitä muuta voisi edes odottaa?

Vierailija
4/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvirenkaita pitää kaikkien käyttää, nitä saa ostaa ison kasan muutamalla miljoonalla vaikka Sonni Armasteelta...

Vierailija
5/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, hyvä esimerkki miksi niin moni on kyllästynyt edes maskeja käyttämään. Mikä lie kolmio? hehe

Vierailija
6/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ja hallitus päättää että saa maksaa mitä vaan, piikki on auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne ole. Paikallisessa puskaradiossa pyöräilijä valitti, että autoilija meinais ajaa suojatiellä hänen päälleen. No hän tuli ajamalla jalkakäytävää, missä ei ole pyörätietä, stop-merkin takaa autojen eteen ja ajamalla suojatien yli. Jos tyypeille ei mene jakeluun, että pyörää koskee tuossa tilanteessa samat säännöt kuin autoja ts. pysähtyä pitää ja että jalkakäytävä/suojatie on tuossa tilanteessa vain jalankulkijoille, miten sellaisia voi ohjeistaa mitenkään, ihan sama mitkä säännöt on. Ihmiset tulkitsevat niitä oman mielensä mukaan. 

Vierailija
8/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain netissä oli jo arvelu, että ne koronaohjeet on tahallaan sekavat. Kuuluu suunnitelmaan, koska muuallakin on. Se sekasotku on taas joku psykologinen juttu, millä ihmiset saadaan suostumaan seuraavaan vaiheeseen helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeussakon jälkeen vois ite päättää jääkö 10 päiväks karanteeniin vai meneekö duuniin.

Vierailija
10/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne ole. Paikallisessa puskaradiossa pyöräilijä valitti, että autoilija meinais ajaa suojatiellä hänen päälleen. No hän tuli ajamalla jalkakäytävää, missä ei ole pyörätietä, stop-merkin takaa autojen eteen ja ajamalla suojatien yli. Jos tyypeille ei mene jakeluun, että pyörää koskee tuossa tilanteessa samat säännöt kuin autoja ts. pysähtyä pitää ja että jalkakäytävä/suojatie on tuossa tilanteessa vain jalankulkijoille, miten sellaisia voi ohjeistaa mitenkään, ihan sama mitkä säännöt on. Ihmiset tulkitsevat niitä oman mielensä mukaan

Siksi tarvitaan se poliisi pamppunsa kanssa sinne liikenteen sekaan, niin ihmiset voi keskittyä noudattamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit varmaa autonki joutuu katsastamaan muutaman kuukauden välein eikä koskaan edes tiedä koska seuraava katsastus on.

Vierailija
12/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pyyhkikää öljyt hihaan tai kyynärtaipeeseen"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttiin riittää teoriakoe, inssiajo ja toinen vaihe. Sitten kortti on pysyvä. Paitsi että lisätään siihen kolmas vaihe puolen vuoden päähän. Ja neljäs vaihe siitä kolmen kuukauden päähän. No samantien ajokortti pitää uusia 4 kertaa vuodessa.

Vierailija
14/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä on vaan pidemmät turvavälit, jotain 50-100 metrii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeis tulee liikennemerkeistäki aina uusia variantteja mist kukaan ei tietäis etukäteen mitään.

Vierailija
16/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokorttiin riittää teoriakoe, inssiajo ja toinen vaihe. Sitten kortti on pysyvä. Paitsi että lisätään siihen kolmas vaihe puolen vuoden päähän. Ja neljäs vaihe siitä kolmen kuukauden päähän. No samantien ajokortti pitää uusia 4 kertaa vuodessa.

Ihan vakavasti puhuen en pitäisi lainkaan huonona juttuna, jos ajokortti pitäisi oikeasti uusia passin tavoin 5 vuoden välein suorittamalla inssi ja kirjallinen koe.   Sellaista sekoilua näkyy nykyisin liikenteessä.

Vierailija
17/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen maakunnan aluehallintovirasto (mikä vattu tämä edes on, ei Suomi ole liittovaltio tms.?!!) päättäisi alueellaan vallitsevat liikennesäännöt itsenäisesti, ne muuttuisivat jatkuvasti eikä niitä näkisi muualta kuin netistä tai paikallislehdestä.

Vierailija
18/18 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokorttiin riittää teoriakoe, inssiajo ja toinen vaihe. Sitten kortti on pysyvä. Paitsi että lisätään siihen kolmas vaihe puolen vuoden päähän. Ja neljäs vaihe siitä kolmen kuukauden päähän. No samantien ajokortti pitää uusia 4 kertaa vuodessa.

Piakkoin ajokortti on ihan oikeasti määräaikainen, se tulee uusia kolmen vuoden välein. Koskee myös niitä, joilla on kortti saatu 90-luvulla, vaikka sitä ei olisi vaihdettu missään vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi