En tiedä mitä tehdä, voin henkisesti niin pahoin
Olen 17-vuotias tyttö. Tuntuu että henkinen tilani menee vain huonompaan suuntaan ja haluaisin vain jonkun joka tukee ja kannustaa minua (jonkun äidillisen). Oma äitini vain mollaa minua eikä ole kiinnostunut mistään mikä minuun liittyy. Haluaisin vain jonnekkin osastolle jossa minusta huolehdittaisiin ja ehkä asiani kiinnostaisi jotakuta.
Kommentit (12)
Niin ja syömishäiriöönikin kommentoi vain että minun täytyy lopettaa se heti kun ei jaksa käydä niissä tarkastuksissa mun kanssa.
Hei nuori.
Jos olo on koko ajan paha ja ahdistava, silloin täytyy hakea apua. Ei elämän kuulu jatkuvasti tuntua ylivoimaiselta. Asioita voi muuttaa ja parantaa. Tunnet olosi turvattomaksi ja lohduttomaksi. Turvallisuuden tunnetta voi lisätä mm. luottamuksellisessa keskustelumahdollisuudessa. Apua saat hakeutumalla lääkäriin. Hän kartoittaa, mitä hoitomahdollisuuksia alueellasi on nuorille. Toivottavasti jonkin ajan päästä voit kokea, että tunteesi on otettu vakavsti ja olet saanut tarvitsemaasi tukea.
Ota yhteys paikkakuntasi Etsivään nuorisotyöhön.
Osa äideistä ei osaa olla äitejä. Tämä on totuus. Minullakin oli nuorena syömishäiriö ja huono äiti, jonka omat asiat menivät lapsen tarpeiden ohi. Nyt olen 40 ja tosi onnellinen, ei ahdista enää. Kävin terapiassa aikani ja löysin kiinnostavan alan. Löytäisitkö hyvän, äidilliseen terapeutin jostain? Oletko ollut yhteydessä syömishäiriöliitto Syli? Sieltä kautta voisi löytyä apua.
Voi kultainen lapsi! Puhu rohkeasti jollekin aikuiselle, josta pidät tai jonka ajattelet olevan luotettava tai lämminsydäminen. Sen ei tarvi olla sulle läheinen ihminen, mutta sellainen siitä voi tulla. Minä olen ollut kannustajana ikäisellesi nuorelle, vaikka vain vähän aiemmin emme edes tunteneet.
Voit soittaa omalle terveysasemalle ja kertoa tilanteesi. Numeron löydät oman kuntasi kotisivuilta. Puhelimeen vastaa todennäköisesti sairaanhoitaja, joka neuvoo sinut eteenpäin. Voimia! Kaikki kääntyy vielä parhain päin :)
Voi että ...olen niin pahoillani. Hei olet tosi oikeassa. Pidä siitä ajatuksesta kiinni. Äitisi ei tiedä miten väärin käyttäytyy. Tosi ahdistavaa olla samassa huushollissa...omaa jalkaansa sahaa. Ihania nämä viisaat nuoret! Tsemppiä sulle! Vietä aikaa kirjastossa ja istuskellen ihmisiä katsellen..että jaksat
Onkohan äitisi kirjoittanut tänne sinusta?
Mikään ei estä sinua hakeutumasta hoitoon, toivottavasti heti huomenna teet asialle jotain.
Surullista, ettei äitisi osaa tukea sinua, ehkä haluaa, vaan ei osaa?
Monella nuorella sama tilanne, muttei uskalla sanoa ääneen tai kirjoittaa...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:40"]Mikään ei estä sinua hakeutumasta hoitoon, toivottavasti heti huomenna teet asialle jotain.
Surullista, ettei äitisi osaa tukea sinua, ehkä haluaa, vaan ei osaa?
[/quote] Häntä ei vain kiinnosta. Jos yritän jutella jostakin, vastaus on vain vihainen "joojoo". Nytkin hän pisti minut tuuraamaan työpaikalleen viikoksi koska haluaa mennä ulkomaille katsomaan isosiskoani.