Onko valkoinen nukka paprikan siementen päällä hometta vai jonkun ötökän kutomaa?
Ei haissut nimittäin yhtään homeelle, mutta jollekin väkevälle kyllä. Koko paprikassa oli lievästi tämä väkevä maku. Ei näkynyt kyllä ötökkääkään. Siemenet oli osittain tummuneet. Valkoista nukkaa oli siemenkohdassa kahdessa kohtaa. Toisella puolen hennosti ja toisella niin paksusti, että olin varma että sieltä löytyy joku perhosen toukka alta, mutta ei löytynyt.
Kommentit (4)
Huono homma jos oli hometta. Sekoitin nimittäin viipaleet salaattiin, kun paprika oli muuten ihan hyvän näköinen. Ei mitään pehmentynyttä tai pilaantuneen näköistä. No ei kai siihen kuole, jos syö. Laitoin vielä 2 samanväristä paprikaa, joten en kyllä erota nyppiä homeisia terveiden joukosta pois.
-ap
Olen itse miettinyt joskus samaa, enkä ole ihan varma että kyseessä olisi home. Kerran ostin komean kiinteän tummanpunaisen paprikan kaupasta ja kun halkaisin, se oli sisältä homeessa, ei epäilystäkään, harmaata harsoa ja selvästi sisältä pilaantunut. Olen myös törmännyt tuohon valkoiseen hentoon harsoon varsinkin jos olen säilyttänyt aiemmin halkaistua paprikaa jääkaapissa, niin tuota on joskus näkynyt. Olen syönyt, eikä ole mitään oireita tullut, en ole edes maussa eroa huomannut. En tiedä onko se hometta, mutta kunnon home on ainakin tummempaa, eikä tule edes mieleen maistaa.
Veikkaisin että hometta.