Voiko amk:n tutkinto-opiskelija opiskella avoimen puolella kursseja?
Aloitan amk:ssa opinnot ja nyt huomasin oppilaitoksen avoimen tarjonnassa kurssin joka sopisi hyvin mun opintoihin. Tarkoituksena kun olisi vähän tiivistää sh-opintoja, että saisin ne tehtyä kolmessa vuodessa 3,5 vuoden sijaan. Jos saisi tuon kurssin edes vapaavalintaisiin, niin sekin helpottaisi jo.
Toki asia selviää oppilaitoksesta kun opiskelu alkaa, mutta ajattelin jos jollakin täällä on tietoa ja/tai kokemusta.
Kommentit (10)
Toki avoimessa opiskella voi. Kannattaa kuitenkin selvittää etukäteen, luetaanko avoimen kurssi osaksi tutkintoasi.
Yleisesti voi opiskella , mutta voiko opiskella ilmaiseksi ja soveltuuko kurssi tutkintorakenteeseen on tietenkin eri asia.
Opiskella voit mutta se sinun kannattaa selvitttää Amk:sta, että suostuvatko he hyväksilukemaan mahd. avoimessa suorittamasi kurssin / kurssit osana opintojasi. - Näillä tiedoin, mitö kerroit siihen on mahdoton vastata tarkemmin
Vierailija kirjoitti:
Toki avoimessa opiskella voi. Kannattaa kuitenkin selvittää etukäteen, luetaanko avoimen kurssi osaksi tutkintoasi.
Joo totta kai selvitän. Jos ei voida lukea osaksi tutkintoa, niin en sitten kyllä ala sitä opiskelemaan. Kurssi on kuitenkin alaan vahvasti liittyvä.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti voi opiskella , mutta voiko opiskella ilmaiseksi ja soveltuuko kurssi tutkintorakenteeseen on tietenkin eri asia.
Niin opiskelen sen kurssin jos se hyväksytään, mutta ainakin se liittyy hyvin vahvasti alaan. Maksullisena tuskin alan sitä opiskelemaan kun rahanmenoa on muutakin.
Ei välttämättä voi, koska silloin viet paikan avoimen opiskelijalta.
Täysin koulukohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä voi, koska silloin viet paikan avoimen opiskelijalta.
Täysin koulukohtaista.
Ok. Kyseessä verkko-opinnot, että en tiedä onko kuinka rajoitettu opiskelijamäärää.
Löytyi toinenkin kurssi jossa luki, että alan opiskelijoille. Maksullisia vain taitaa olla tutkinto-opiskelijallekin nämä kurssit.
Itse mietin, että mun AMK hyväksyy max 30 op lisäkursseja tutkintoon. Mutta enkö voi opiskella esim.campusonlinen kursseja ja ne vaan jää sinne puroon. Enä vaan vie niitä eteenpäin AMK-järjestelmään. Enkö voi tehdä niin?
Eikös tutkinto-opiskelijat voi käytännössä opiskella ihan mitä tahansa kursseja? Campusonlinessa on hyvä tarjonta, itsekin olen muutaman kurssin suorittanut sitä kautta.