Yritys laittaa työpaikan hakuun ja
vähän ajan päästä mainostaa että paikka on yhä haettavissa, niin tulee vähän fiilis ettei ole ollut hakijoita. Herää kysymys miksei jos on ns. paperilla hyvä työpaikka eli vakaa työnantaja...mitä ajatuksia sulle herää tuollaisesta vähän epåtoivoisesta hausta?
Kommentit (7)
Itse hain yhtä työpaikkaa ensimmäisellä haulla. Hakivat joko valmista tai uransa alussa olevaa. Itse olen siitä puolesta välistä, minulla on useamman vuoden työkokemus tehtävistä, mutta en päässyt haastatteluun. Paikka on nyt kolmatta kertaa haussa, eli neljäs kk menossa.
Onko yrityksellä huono maine? Työpaikkakiusaamista esim? Nuo jutut kulkee usein todella tehokkaasti ja karsii hyvät hakijat pois.
Onko työpaikalla suuri vaihtuvuus? Kukaan ei pysy ja se on yleisessä tiedossa? Parhaat yritykset saavat parhaat työntekijät.
Kummastuttaa minuakin että en pääse pätevänä ja mielestäni ihan asiallisena hakijana edes haastatteluun, mutta silti sama homma tulee koko ajan uuteen hakuun tai hakuaikaa pidennetään... Ei tee hyvää itsetunnollekaan tuollainen, vaikka varmaan kyse on jostain muusta kuin työnhakijoista.
Samaa mietin näistä paikoista, että loppujen lopuksi yritys aiheuttaa itselleen mainehaittaa sillä, ettei muka löydä päteviä työntekijöitä.
Eräskin yritys hakee uransa alussa olevaa, mutta kokemusta omaavaa tekijää erääseen toimistotehtävään pk-seudulla. Paikka on ollut useimmilla rekryfirmoilla listoillaan ja lisäksi näyttävät hakevan myös itse suorahakuna.
Tulee mieleen, että tämmöisessä paikassa laitetaan hakijoille liian kovat vaatimukset ja työnkuva on liian epämääräinen. Tässäkin paikassa piti olla vientikokemusta ja viestintäosaamista sekä messujen järjestämistä. Melko spesifiä osaamista vaativaa ja kaikki ympätty samaan työnkuvaan. Ei kauhean vakuuttavaa työnantajaltakaan mielestäni. Saavat varmasti etsiä, jos tarkoituksena on löytää nuori konkari. Olisi kiva tietää, että paljonko olisivat valmiita maksamaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko yrityksellä huono maine? Työpaikkakiusaamista esim? Nuo jutut kulkee usein todella tehokkaasti ja karsii hyvät hakijat pois.
Tuo on totta. Se on jännä miten kauas huono kello kuuluu.
Totuus voi olla se, että on niin paskamainen työpaikka, että työttömät ottavat mieluummin karenssin kuin menevät sinne töihin. Tai sitten vaatimukset ovat niin omituiset, että ei kukaan kelpaa vaan pitää olla joku kiinalainen diplomi tietyn ruokalajin valmistuksen osaamisesta. Tällä viittaan erään leipurin "työvoimapulaan".