Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorille tulee enemmän haittavaikutuksia tehosteista kuin vanhemmille

Vierailija
05.01.2022 |

Tästä juttua lööppilehdessä. Nuorella, terveellä ihmisellä riski saada vakava muoto koronasta on jotain 0,002... Nyt kyllä herää kysymys että miksi nuoret taikka lapset pitäisi rokottaa?!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levittävät rokotettuna vähemmän tautia ja ei tule long covidia.

Olen itse nyt ilmeisesti koronassa ja oikein iloinen että olen saanut kaksi rokotetta. Oireet on todella lieviä, toista se olisi varmasti rokottamattomana.

Vierailija
2/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta oireet nuorella on kyllä yleensä aika lievät ilman rokotuksiakin! Ja ainakin lähipiirissä rokotetut nuoret ovat tartuttaneet rokotetut vanhempansa koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitää kyllä varmasti paikkansa, sillä pienellä otan alla joka on tiedossani eli pari kymmentä vanhusta 80-105v eikä mitään oireita. Nuoremmilla, osalla, lievää kuumetta, lihaskipuja, flunssamaisia hetkellisiä oireita.

Vierailija
4/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en halua lotota sattuuko omalle kohdalle se vakava muoto ja long covid, vaikka todennäköisyydet olisivat pienet.

Vierailija
5/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nyt ilmeisesti koronassa ja oikein iloinen että olen saanut kaksi rokotetta. Oireet on todella lieviä, toista se olisi varmasti rokottamattomana.

Miten niin varmasti? 98 prosenttia sairastaa koronan lievänä ilman rokotetta. Vain hyvin pieni osa päätyy sairaalaan tai teholle.

Vierailija
6/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin varmasti? 98 prosenttia sairastaa koronan lievänä ilman rokotetta. Vain hyvin pieni osa päätyy sairaalaan tai teholle.

Jos saan rokotettunakin oireita, on ihan loogista että ne olisivat pahempia ilman rokotuksen tuomaa vastustuskykyä.

Vierailija
7/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos rokotteesta on suurempi todennäköisyys saada haittavaikutuksia kuin itse taudista niin???

Vierailija
8/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä tämän sairauden kohdalla on eri asia kuin lievä jossain muussa tilanteessa. T. Lievästi sairastanut

Vierailija
9/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveellä koronan oireet ovat lieviä rokottamattomallakin.

Ylipainoiset, riskiryhmäläiset ja vanhukset, heille on järkevää antaa rokotesuojaa.

Vierailija
10/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos rokotteesta on suurempi todennäköisyys saada haittavaikutuksia kuin itse taudista niin???

Tietoisku: asia ei ole noin kuin sen esitit. Tauti on aina vaarallisempi kuin rokote. Siksi rokotetaan.

Vierailija
11/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpakiiqanonpelle

Vierailija
12/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet on iästä riippumatta pääosin vain haitaksi. Niistä hyötyminen edellyttää sairastumista ja 95% suomalaisista ei ole vajaan kahden vuoden aikana sairastunut.

Siinä välissä on monet ennättänyt hakea rokotuksille tyypilliset haittavaikutukset 2-4x ja osallistunut samalla arvontaan vakavampien haittojen suhteen.

Vierailija
13/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agen daana ei ole terveys. Terveys on hämäys, koska se on tärkein asia ihmiselle kuukkelin mukaankin.

Terveyden varjolla ajetaan neukkulafasismia.

Olet piikkirumban ja sirutuksen jälkeen elävä Googolin kuollut sielu.

Vierailija
14/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuoretta arviota nuorten aikuisten haitoista

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008515686.html

Vierailija
15/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet on iästä riippumatta pääosin vain haitaksi. Niistä hyötyminen edellyttää sairastumista ja 95% suomalaisista ei ole vajaan kahden vuoden aikana sairastunut.

Siinä välissä on monet ennättänyt hakea rokotuksille tyypilliset haittavaikutukset 2-4x ja osallistunut samalla arvontaan vakavampien haittojen suhteen.

Huutista urpolle. Pitäis olla jotain muutakin kuin oma mutu ja propagandaohjelman ohjekirja.

Vierailija
16/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä uskomus on peräisin että rokotteet ehkäisee long covidia? Vastahan iltapäivälehdet uutisoi tutkimuksesta että rokotteista ei ole apua long covidin ehkäisyssä. Sen sijaan jotkut long covid oireista kärsivät ovat kokeneet saaneensa helpotusta rokotteista.

Myös se että rokotettu muka levittäisi tautia vähemmän on hyvinkin kyseenalainen. Oireeton tai hyvin lieväoireinen ei aina edes tiedä sairastavansa, ja näin ollen levittää tautia tehokkaasti jos sattuu ihmisten keskuudessa liikkumaan.

Ainoa hyöty rokotteesta on vain käyttäjälle itselleen mahdollisesti lievemmän tautimuodon sairastaessa. Sitä voikin sitten miettiä mikä on tarve piikittää terveitä lapsia ja nuoria..

Vierailija
17/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agen daana ei ole terveys. Terveys on hämäys, koska se on tärkein asia ihmiselle kuukkelin mukaankin.

Terveyden varjolla ajetaan neukkulafasismia.

Olet piikkirumban ja sirutuksen jälkeen elävä Googolin kuollut sielu.

Jaaha, Kellokoskella on nettipuuhatunti ;)

Vierailija
18/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt sitä tarkoita. Tarkoittaa, että nuoremmille tulee helpommin rokotteesta käsikipua, lämpöä, huonovointisuutta yms. Vanhuksille ei mitään.

Taudin haittavaikutukset ovat sitten keuhkovaurioita, neurologisia oireita ja pahimmillaan kuolema.

On tossa jotain eroa minusta.

Vierailija
19/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä terveelle lapselle uskaltaisi näitä piikkejä antaa.

Vierailija
20/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä uskomus on peräisin että rokotteet ehkäisee long covidia? Vastahan iltapäivälehdet uutisoi tutkimuksesta että rokotteista ei ole apua long covidin ehkäisyssä. Sen sijaan jotkut long covid oireista kärsivät ovat kokeneet saaneensa helpotusta rokotteista.

Myös se että rokotettu muka levittäisi tautia vähemmän on hyvinkin kyseenalainen. Oireeton tai hyvin lieväoireinen ei aina edes tiedä sairastavansa, ja näin ollen levittää tautia tehokkaasti jos sattuu ihmisten keskuudessa liikkumaan.

Ainoa hyöty rokotteesta on vain käyttäjälle itselleen mahdollisesti lievemmän tautimuodon sairastaessa. Sitä voikin sitten miettiä mikä on tarve piikittää terveitä lapsia ja nuoria..

Siitä että rokotettuna saa epätodennäköisemmin koronan ja sitä myöten long covidin. Tässä iltiksen jutussa sanotaan päin vastoin kuin väitit, että 2 rokotetta suojaa sitä vastaan. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b1367256-1f2f-4339-b722-7f45e…

Ja se tarve on se, että rokote suojaa taudilta. Miten ei nykyihminen voi ymmärtää tällaista yksinkertaista asiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan