Pitkäaikainen nettikiusaaja paljastui sukulaiseksi
Ajattelin vaan kertoa oman kokemukseni nettikiusatuksi tulemiseksi. Minulla on aina ollut esim. kotisivuja ja blogeja netissä. Kiusaaminen alkoi jo ala-asteella jolloin minusta tehtiin kaikki suomenkieliset kirosanat sisältävä haukkumisnettisivu. Luulin silloin että teon takana olisivat olleet luokallani olleet tytöt, mutta asia tuskin olikaan niin, koska heillä ei ollut oikeasti mitään niin paljoa minua vastaan. Luulin kumminkin pitkään että asia olisi ollut niin. Myöhemmin aloitin blogin kirjoittamisen koska se tuntui kivalta uudelta idealta kun ei juuri muitakaan harrastuksia ollut. Ajattelin että olisi kiva tutustua muihin saman henkisiin ja saman ikäisiin blogin avulla ja laitoin blogini osoitteen muutamille keskustelupalstoille. Pian huomasin että koko uusi kuvaton blogini oli yks kaks haukuttu täysin suohon heti alussa, vaikka se oli uusi ja täysin neutraali. Muoti aiheena kuumensi tunteita ja aiheutti haukkumisreaktion. En kumminkaan lopettanut blogia, koska halusin katsoa miten kehityn kirjoittajana ja kuvaajana. Jouduin useita kertoja laittamaan pois anonyymin kommentointimahdollisuuden. Joskus sain viestejä että minut pitäisi tappaa ja tee itsemurha tyylisiä kommenttikehoituksia. Jäi kyllä mieleen se että miten jollain vieraalla olisi ollut niin paljon aiheetonsa vihaa minua kohtaan, kunnes aloin ymmärtää kuka kommenttien jättäjä todellisuudella oli. Poistin nämä viestit ja jätin vastaamatta niihin.
Olen ollut aktiivinen somessa ja melko pian tein myös Fb profiilin. Meni ehkä noin puoli vuotta kun minun profiilini poistettiin aiheetta. Tuli ilmoitus että minun olisi pitänyt lähettää passi ja kaikki todisteet että profiili oli minun. Profiilissani ei ollut koskaan ollut mitään sellaista minkä takia profiili olisi pitänyt poistaa. Profiilissani oli vain muutama kasvokuva ja uskon että kiusaaja teki näitä ilmoituksia että profiilini poistettiin ja siinäkin hän onnistui. Sen jälkeen tein uuden profiilin ja meni jonkun aikaa kunnes profiilini hakkeroitiin. Ymmärsin lopulta ettei minun kannattanut kuulua facebookiin tämän takia. Kerran ajattelin taas vähän mainostaa blogiani ja katsoa minkälaisia viestejä sen seurauksena tulee joten suuntasin keskustelupalstalle kokeilumielessä vuosien jälkeen. Itsetuntoni on vahvistunut etten enää pienistä pelästy. Huomasin kun mainitsin blogini aloin saada heti törkeää palautetta, yhtäkkiä minun vihaajani olivat kokoontuneet yhdelle ja samalle keskustelupalstalle miettimään mikä kaikki on minussa pielessä. Luin että olen tyhmä ja myös jotain sen suuntaista luin että minä olisin joskus ollut jonkun suhteenrikkoja. Olen ollut pitkään sinkkuna ja sitä ennen tapaillut vain ja ainoastaan sinkkumiehiä joten asia oli täysin keksittyä kaikin puolin. Vastustan kivenkovaan kaikkia suhteenrikkojia ja pettämistä, joten tuo aiheeton kommentti tuntui todella törkeältä minuun kohdistettuna, sen luin täältä. Tätä ennen kirjoitin yhdelle toiselle keskustelupalstalle yhdestä kokemastani ikävästä yllätyksestä ja kiusaaja oli löytänyt tiensä myös siihen samaan keskusteluun. Kiusaaja haukkui minua siellä ja aliarvioi kokemuksiani toitottaen muille kuinka tyhmä, nolo, juntti, pelle ja lapsellinen minä olin kaikin puolin. Näistä kaikesta olen päässyt hyvin yli mutta ikävät muistot tietysti on jääneet ja etenkin kun lopulta ymmärsin ettei näitä kommentteja ja haukkumisia ole jättänyt kukaan minua vihaava täysin vieras ihminen vaan sukulainen jonka alkuperäinen motiivi on kateus siitä että minä olen nuorempi ja elän kunnollista päihteetöntä elämää. Oli kumminkin parempi tietää että nettikiusaaja ei ollutkaan kukaan vieras joka on vain päättänyt vihata minua, vaan että kiusaaja olikin sukulainen joka vihaa no vähän kaikkea ja kaikkia.
Kommentit (11)
Oletko ihan varma? Netissä täysin tuntemattomat ihmiset lähettävät toisille ilkeitä kommentteja. Ihan huvikseen vaan tai haukkumisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Olipa sepustus. Kirjoitustyylisi ei ole vähemmän ärsyttävästä päästä.
Sinä olet varmaan kiusaaja joka ei edes jaksa (tai osaa) lukea kirjoituksia.
Hanki oma domaini jostain halvasta webhotellista.
Ethän sä mitään ole saanut selville? Arvelet vaan?
Vierailija kirjoitti:
Chicagoiida busted :D
Joo mullekin tuli ekana mieleen. TUNTEISIIIIIIIIIN!
Mielestäni blogin pitäjän pitää ottaa se riski etteivät kaikki ole samaa mieltä, jos pahoittaa mielensä ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chicagoiida busted :D
Joo mullekin tuli ekana mieleen. TUNTEISIIIIIIIIIN!
Aaahhhahahaha ihan totta! Ap:lla yhtä ärsyttävä kirjoitustyyli mitä sikaiidalla xd
NYT SE KIUSAUS SAA LOPPUA! Tee rikosilmoitus jos jatkuu
Olipa sepustus. Kirjoitustyylisi ei ole vähemmän ärsyttävästä päästä.