Aion rueta älyköksi. Mistä aloitan?
Pohjatietoja: en ihan tyhmä ole, tyhmähmkö vaan. Olen hyvä matikassa ja muistan paljon asioita mitkä kiinnostavat itseäni. Olen hyvä myös ratkomaan pulmatehtäviä, ristikoita (niitä haastaviakin), sudokuja yms. silloin kun hyvä päivä sattuu. Koulutus yo+amk. Aloitanko ensin pyrkimällä yliopistoon? Perhesyistä se jäi, kun en nuorena päässyt heti ja sitten tuli tuo mies kuvioihin ja tottelin, kun ei halunnut minun hakevan enää.
Kommentit (54)
Liika tieto tappaa heikon ihmisen. Tiedän ainakin yhden tapauksen. Ja näistä kuulee vaan aika usein.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:24"]
Höh, tuolla ap:n motivaatiolla siirtää vuoriakin! Justiinsa noin, olen nähnyt satoja pseudoälykköjä... Mutta rehti asenne puuttuu! Hyvä ap!!! Sinunlaisia ihmisiä tarvittaisiin tänne yliopistomaailmasn, ei mitään neljän ällän ylioppilaita, jotka yleensä ovat niin tosikoita, että vaikuttavat 70-vuotiailta kunniatohtoreilta. Plääh! T. Tohtori, jika on miin kyllästynyt tosikko-opiskelijoihin
[/quote]Samaa mieltä monista yliopiston mukaälyköistä. Mutta miten niin asenne heti ilman vaivaa-älyköksi siirtää vuoria? Ja mitä muuta parin fraasin ulkoaopettelu on kuin pseudoälykkyyttä?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:28"]Liika tieto tappaa heikon ihmisen. Tiedän ainakin yhden tapauksen. Ja näistä kuulee vaan aika usein.
[/quote]
Osittain kyllä, mutta tärkeintä onkin suhteuttaa tietämyksensä asioista omaan elämään: Mihin voit itse vaikuttaa, mihin et niin paljon?
M21(-93)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:24"]
Älyköksi synnytään, ei ryhdytä. Sori se juna meni jo.
[/quote]
En ole tavannut kovin montaa vastasyntynyttä älykköä. Älykäs ja älykkö eivät taida olla samoja asioita ja älykääpiökin on eri asia. Jos aloittaisin älykääpiönä?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:28"]Liika tieto tappaa heikon ihmisen. Tiedän ainakin yhden tapauksen. Ja näistä kuulee vaan aika usein. [/quote] Osittain kyllä, mutta tärkeintä onkin suhteuttaa tietämyksensä asioista omaan elämään: Mihin voit itse vaikuttaa, mihin et niin paljon? M21(-93)
[/quote]
Toki.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:12"]Mikä on älykkö? Oikeasti. Minkälaista ihmistä pidetään älykkönä? Mietin vaan, kun en itse oikein pidä ketään..
[/quote]
Jep. Tämän ketjun olisi voinut aloittaa määrittelemällä sanan älykkö.
Tunnen vain yhden älykön, isäni. Professori yliopistolla, humanisti.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:24"]
Höh, tuolla ap:n motivaatiolla siirtää vuoriakin! Justiinsa noin, olen nähnyt satoja pseudoälykköjä... Mutta rehti asenne puuttuu! Hyvä ap!!! Sinunlaisia ihmisiä tarvittaisiin tänne yliopistomaailmasn, ei mitään neljän ällän ylioppilaita, jotka yleensä ovat niin tosikoita, että vaikuttavat 70-vuotiailta kunniatohtoreilta. Plääh! T. Tohtori, jika on miin kyllästynyt tosikko-opiskelijoihin
[/quote]Samaa mieltä monista yliopiston mukaälyköistä. Mutta miten niin asenne heti ilman vaivaa-älyköksi siirtää vuoria? Ja mitä muuta parin fraasin ulkoaopettelu on kuin pseudoälykkyyttä?
[/quote]
Ap:n aloitus osoitti kykyä itseironiaan, joka niin monelta meiltä yliopistomurmeleilta puuttuu. T.tohtori
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:17"]
Jos on lukenut noin 1000 akateemista kirjaa/tutkimusta kohtuuymmärryksellä, alkaa olla älykkö. Mutta silloin kääntöpuolena juttuseurakin vähenee sillä tietomääräsi on niin paljon taviksia edellä.
[/quote]Tässä just sellainen akateeminen hienosteleva pseudoälykkö
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:12"]Mikä on älykkö? Oikeasti. Minkälaista ihmistä pidetään älykkönä? Mietin vaan, kun en itse oikein pidä ketään.. [/quote] Jep. Tämän ketjun olisi voinut aloittaa määrittelemällä sanan älykkö. Tunnen vain yhden älykön, isäni. Professori yliopistolla, humanisti.
[/quote]Minäkin tunnen tuollaisen. Oman isäni.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:24"] Höh, tuolla ap:n motivaatiolla siirtää vuoriakin! Justiinsa noin, olen nähnyt satoja pseudoälykköjä... Mutta rehti asenne puuttuu! Hyvä ap!!! Sinunlaisia ihmisiä tarvittaisiin tänne yliopistomaailmasn, ei mitään neljän ällän ylioppilaita, jotka yleensä ovat niin tosikoita, että vaikuttavat 70-vuotiailta kunniatohtoreilta. Plääh! T. Tohtori, jika on miin kyllästynyt tosikko-opiskelijoihin [/quote]Samaa mieltä monista yliopiston mukaälyköistä. Mutta miten niin asenne heti ilman vaivaa-älyköksi siirtää vuoria? Ja mitä muuta parin fraasin ulkoaopettelu on kuin pseudoälykkyyttä? [/quote] Ap:n aloitus osoitti kykyä itseironiaan, joka niin monelta meiltä yliopistomurmeleilta puuttuu. T.tohtori
[/quote]Oletkohan tohtori..
Bllah tähän ketjuun vastaaajat on kaikki katkeria yliopiston ulkopuollelle jääneitä. oisitte yrittäny vähän kovemmin, niin oisitte päässeet sinne ihannoimaanne yliopistoon eikä tarvisi olla niin kateellista.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:13"]
Bllah tähän ketjuun vastaaajat on kaikki katkeria yliopiston ulkopuollelle jääneitä. oisitte yrittäny vähän kovemmin, niin oisitte päässeet sinne ihannoimaanne yliopistoon eikä tarvisi olla niin kateellista.
[/quote]? miten tuollaisen päätelmän teit?
Minulla oli illalla hauskaa. Varsinkin nämä tosikot ovat joskus tosikkuudessaan todella vitsikkäitä. Av:n mukaan ei voi olla älykäs, jos ei ole yliopisto-opiskelija. Minulla on siis monta mensan testissä huijannutta tuttua. t. ap.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 22:00"]Puoluekanta on vaikein. Pirkko saisio sanoi, että vihreät ja vasemmisto ovat älykköjä, mutta meillä päin vihreitä on enimmäkseen keskitasoiset ja nuoret, paljon opettajia, ja vasemmistolaiset lähinnä duunareita tai työttömiä. ap [/quote] Aito älykkö ei kategorisoisi puoluekantaansa, Vasemmistoliittoa äänestävät monet korkeakoulutetut myös ja ihmiset, jotka ovat huolissaan niin tasa-arvon, itsensä toteuttamisen mahdollisuuksista, kestävän tulevaisuuden ja ne joilla on halua puuttua ylikansallisten yhtiöiden sanelevaan tyyliin maailmanmenosta (TTIP ja veroparatiisit+ harmaa talous kokonaisuutena sekä yhtiön johtojen ahneat osingon nostot yms. Yt-neuvottelujen jälkeen ja ylipäätänsä)=>[ei ahneudelle ja egoismille]
[/quote]
No niin, nyt päästään vauhtiin. Kiitos neuvosta! ap.
[/quote]Tällä pääset vauhtiin? Ja ne aiemmat vinkit eivät johda mihinkään?
[/quote]
Totta kai johtaa. Ne aiemmat vinkit on kiitorata, tästä lähtee jo vähitellen nousu.