Ai tätä hoitajan elämää. Kahdksan päivän työputki takana ja aamulla
soitetaan töistä kuudelta, että viitsitkö tulla aamuun...Olen siis vapaapäivällä ja en todellakaan jaksa tulla nyt. Kyllä tässä saa itse itsestään huolen pitää, että jaksaa..
Kommentit (22)
Hyvä, että et uhrautunut. Väkeä pitää ottaa lisää, etät yhden vajaus ei ole maailmanloppu.
Mä oon töissä hotellissa ja tänään kymmenes päivä töitä putkeen. Työvuorolistaan on merkitty jo etukäteen 10,5 tunnin työvuoro tälle päivälle. :) Näihin kymmeneen päivään on myös mahtunut aamu- ja iltavuoroja sekaisin, joten oon parina yönä ollut vuorojen välissä alle 6 h kotona. Hoitajat eivät ole ainoita, jotka tekee paljon töitä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:42"]Mä oon töissä hotellissa ja tänään kymmenes päivä töitä putkeen. Työvuorolistaan on merkitty jo etukäteen 10,5 tunnin työvuoro tälle päivälle. :) Näihin kymmeneen päivään on myös mahtunut aamu- ja iltavuoroja sekaisin, joten oon parina yönä ollut vuorojen välissä alle 6 h kotona. Hoitajat eivät ole ainoita, jotka tekee paljon töitä.
[/quote]
Sielunsisko! Tosin itse pääsin viimeinkin nauttimaan ensimmäisestä vapaasta sitten viime maanantain, pelko persuksissa soittavatko vielä töihin.. Ravintola-ala täällä ja kesää kohden ruuhkaan mennään.
Tuollaiset yhtäkkiä sairastumiset ovat aina huijausta. Tai sitten teillä on joku kroonikko siellä töissä. Se vaan itse töihin jolle on vuoro listaan merkitty.
Maatalouslomittajana olen päässyt kotiin joskus kynnenen jälkeen illalla ja aamulla työt alkaa 4.30. Poikkeus tosin että menee noin myöhään
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:42"]Mä oon töissä hotellissa ja tänään kymmenes päivä töitä putkeen. Työvuorolistaan on merkitty jo etukäteen 10,5 tunnin työvuoro tälle päivälle. :) Näihin kymmeneen päivään on myös mahtunut aamu- ja iltavuoroja sekaisin, joten oon parina yönä ollut vuorojen välissä alle 6 h kotona. Hoitajat eivät ole ainoita, jotka tekee paljon töitä.
[/quote]
Sielunsisko! Tosin itse pääsin viimeinkin nauttimaan ensimmäisestä vapaasta sitten viime maanantain, pelko persuksissa soittavatko vielä töihin.. Ravintola-ala täällä ja kesää kohden ruuhkaan mennään.
[/quote]
Joo, tuttua on tuo tunne, ettei vapapäivänäkään sit osaa rentoutua, kun koko ajan pelkää, että soitetaan töihin. Tai no, meillä soitetaan yleensä ajoissa, eli klo 14 aikaan voi huokaista helpotuksesta. :)
Mua ihmetyttää, miksi hoitajat valittaa niin usein työajoista julkisesti, mutta me hotelli- ja ravintola-alan työntekijät nuristaan korkeintaan työkavereille tai läheisille. Palkkakaan ei päätä huimaa. Tällasia asiakkaan palvelijoita me ollaan, haha!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:53"]
Tuollaiset yhtäkkiä sairastumiset ovat aina huijausta. Tai sitten teillä on joku kroonikko siellä töissä. Se vaan itse töihin jolle on vuoro listaan merkitty.
[/quote]
Lapset sairastaa. Meillä on töissä 15 hengen porukka, viidellä alle 10v lapsia ja nämä sairauslomat keskittyy kyllä pääosin heihin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:53"]
[/quote]
Lapset sairastaa. Meillä on töissä 15 hengen porukka, viidellä alle 10v lapsia ja nämä sairauslomat keskittyy kyllä pääosin heihin.
[/quote]
Tuo on kyllä totta mutta kannattaisi laittaa heille välivuoroja eniten, ettei haittaa ne "sairaudet" niin paljon muiden lepovuoroja.
Mulla on kaks puhelinta, toiseen tulee työjutut. Ja se on vapaapäivinä kiinni.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:41"]
Sijaiskielto on synonyymi sille, että vakiväki ei voi pitää vapaapäiviä.
[/quote]
Ei meillä ainakaan kieltoja ole töihin halukkaita sijaisia vai ei ole.
Kyllä on ammattiliitoilla töitä, varsinkin naisvaltaisilla aloilla. Katselin viimeisintä palkkakuittia ja muistelin aikaa, jolloin työskentelin ilman koulutusta, pienellä vastuulla ja pääasiassa kevyessä rytmissä mitä nyt sesonkiaikoina muutaman kuukauden ajan erittäin kova tempo. Palkka oli parempi kuin nyt, kun minulla on koulutus, vastuuta, fyysisesti ja psyykkisesti raskas työ. On kyllä tullut mietittyä, että mitä vittua.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:28"]
Kyllä on ammattiliitoilla töitä, varsinkin naisvaltaisilla aloilla. Katselin viimeisintä palkkakuittia ja muistelin aikaa, jolloin työskentelin ilman koulutusta, pienellä vastuulla ja pääasiassa kevyessä rytmissä mitä nyt sesonkiaikoina muutaman kuukauden ajan erittäin kova tempo. Palkka oli parempi kuin nyt, kun minulla on koulutus, vastuuta, fyysisesti ja psyykkisesti raskas työ. On kyllä tullut mietittyä, että mitä vittua.
[/quote]
Kannattaa puuttua asiaan, ennenkuin terveys menee. Ei kannata olla marttyyri.
Tuttua.
Sitten kun listantekijä ei osaa hommaansa, tulee luvattoman pitkiä työputkia ja listat työpaikan seinällä ei vastaakaan kotiin saatua listaa, on soppa valmis.
Olisit iloinen että on töitä t.työtön
Olisit iloinen että on töitä t.työtön
Ja minulla on usein pieni toive siitä, että puhelin soisi vapaapäivän aamuna ja pyydettäisiin töihin normaalia paremmalla palkalla. Vapaapäivät muutenkin kyllästyttävät, mielelläni tekisin vaikka toiselle työnantajalle normaalilla palkalla, mutta tietysti parempi, jos vakityönantaja soittaa vapaapäivän korvauksella.
Minä olen luopunut hyväntekeväisyydestä työnantajaa kohtaan jo aikoja sitten. Helpottaa kummasti kun noudattaa vain työvuorolistaa, eikä suostu ylimääräiseen. Eivät enää edes kysy.
Mitähän iloa on siitä, että on töitä? Lähäri, joka maksaa isot pk maksut ja verot päälle. Ei kuule jää käteen varmastikkaan bensojen jälkeen enempää, kuin sulla.
Ja ei kerkee olla lasten kanssa ikinä.
Ei ap.
Mutta sinä saat tuosta myös korvauksen, kaikki eivät saa sitäkään vaikka tekevät jatkuvasti tuollaisen määrän työtä.
Sijaiskielto on synonyymi sille, että vakiväki ei voi pitää vapaapäiviä.