Kuinka pitkään alkoholisti voi elää?
Joka on suurkuluttanut alkoa 35 vuoden ajan. Pää on jo aikalailla pehmeä. On juonut ympäri vuorokauden, aamusta iltaan. Välillä kait pari päivää raittina jos edes sitäkään.
Kommentit (99)
Itse olen työskennellyt kotihoidossa ja nähnyt 65-75 äijänretaleita, jotka ovat vuosikymmeniä dokanneet ja sama meno jatkuu päivästä toiseen, vaikka monella raskaat perussairaudet diabetestä, maksakirroosia ym. Eivätkä nämä tyypit läheskään aina edes lääkkeitään. Joka käyntikerralla sitä on valmistautunut löytämään äijän kuolleena, mutta eih, siellä ne vaan porskuttaa menemään. Välillä käydään freesautumassa sairaalassa viikon ja sit taas sama ralli päälle.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:08"]Itse olen työskennellyt kotihoidossa ja nähnyt 65-75 äijänretaleita, jotka ovat vuosikymmeniä dokanneet ja sama meno jatkuu päivästä toiseen, vaikka monella raskaat perussairaudet diabetestä, maksakirroosia ym. Eivätkä nämä tyypit läheskään aina edes lääkkeitään. Joka käyntikerralla sitä on valmistautunut löytämään äijän kuolleena, mutta eih, siellä ne vaan porskuttaa menemään. Välillä käydään freesautumassa sairaalassa viikon ja sit taas sama ralli päälle.
[/quote] siis 65-75v.
Oma isäni kuoli 51 vuotiaana. Täyspäiväistä ryyppäystä takana 20 vuotta. Joi myös käsidesiä, lasinpesunestettä ym. Muutama selvä kausi välissä ( vankilassa). Puukosta sai useamman kerran. Esim perna poistettiin. Sairastu viinasta vakavaan epilepsiaan, josta vähintään kuukausittain ambulanssilla sairaalaan. Lopulta loppu viimesen kerran viina ja kuoli viinakramppiin/epilepsiaan. Oli vielä ennen kuolemaansa sanonu, et jos tästä selviän, en juo enää ikinä. No ei selvinny....
Vaikka kuinka kauan jos pysyy viinoissa.
Pitkän ryyppäämisen jälkeen viinan loppuminen voi koitua kohtaloksi.
Sukulaisjuoppo kuoli 6kymppisenä...maksa ja haima poksahti. Oli monta kertaa letkuissa sairaalassa ennenkuin poksahti lopullisesti.
Luulen, että tuurijuopot kestävät kauemmin kuin päivittäiset tissuttelijat. Tuurijuopoille tulee välillä taukoa ryyppäämiseen. Diabetes, nainen ja viina on erityisen huono yhdistelmä. Tunsin pari diabeetikko naista, jotka kuolivat päälle 40 v. juominen ei edes ollut päivittäistä. Reipas känni silloin tällöin saa diabeetikon elimistön sekaisin.
6kymppiä taitaa alkkikisille olla se sama rajapyykki kuin normaaleille 9kymppiä
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:59"]
Tuleeko ennen sitä mitään näkyviä merkkejä?
[/quote] Kyllähän sä huomaat että se on alkoholisti. Tupakkaa polttaessa saa aivoinfarktin yhtäkkiä kun ikää on joku 60 v.
Pappa eli 80-vuotiaaksi ja joi koko elämänsä. Kaikki meni viinaan. Helvetin mukava jätkä ja kuoli kun oli pari viikkoa juomatta. Aina oli töissä eikä ikinä sairastanut mitään tauteja etc. Eli ilmeisesti alkoholi toimii helvetin hyvin, mutta jos se loppuu niin se on menoa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:59"]
Tuleeko ennen sitä mitään näkyviä merkkejä?
[/quote]
Minun setäni kai jotenkin luovutti. Tai kuolemaa edeltävinä kuukausina hän oli pyytänyt anteeksi sukulaisiltaan omaa häiriköintiään. Jotenkin hän hiljalleen henkisesti hiipui ja lopulta tavallinen keuhkokuume vei kun ei jaksanut enää elää. Tämä nyt ei suoranaisesti ollut se mitä kysyit, mutta joillakin näin. Antaa vain kuoleman viedä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 20:07"]Pappa eli 80-vuotiaaksi ja joi koko elämänsä. Kaikki meni viinaan. Helvetin mukava jätkä ja kuoli kun oli pari viikkoa juomatta. Aina oli töissä eikä ikinä sairastanut mitään tauteja etc. Eli ilmeisesti alkoholi toimii helvetin hyvin, mutta jos se loppuu niin se on menoa.
[/quote]
Meillä kans pappa porskuttaa vielä 86-vuotiaana vaikka viinaa mennyt jo yli 70 vuotta. Selvänä päivänä pystyy vielä auton rattiin. Työt ja lapset on aina hoitanut. Ja itse ajattelen ettei sitä elinaikaa ukolla ole paljon jäljellä kuitenkaan, juokoot jos janottaa.
Iso pinkeä maha varsinkin muuten hoikassa kropassa on merkki siitä, että maksa on tilttaamassa.
Tiedän naisihmisen, joka on ryypännyt asunnossaan 25v putkeen, tekemättä töitä ja hakenut vain kaljaa kaupasta. Täysin sekava, agressiivinen, laiha ja katkokävelee, kukaan ei tajua miten voi olla hengissä, kun ei edes liiku muuta kuin ne kaljanhakureissut, ja kalja on lähes ainut ravinto. Ikää reilu vajaa 60v.
On se viina hyvin, hyvin huono aine. Juoppojen omaisille ja lähipiirille aina todella ikävä asia