Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni todella mustasukkainen

Vierailija
23.04.2015 |

Ikinä en ole pettänyt eikä edes käynyt mielessä! Ollaan oltu yhdessä 8 kk ja nyt tämä mustasukkaisuus alkoi... Naiseni on todella kaunis ja tiedän, että on varmasti usempien miesten mieleen, mutta hänellä vaan todella surkea itsetunto. Kehun, hellin, huomioin ja annan kaikkeni päivittäin, mutta ei tunnu riittävän. Painajainen alkaa, jos lähden jätkien kanssa baariin... Tulee puhelua, viestiä koko ajan. Haukkuu pettäjäksi ja käyn kuulemma panemassa muita. On kuulemma kuullut joltain!? En todellakaan käy ja olen yrittänyt selvittää mistä kuulee tätä paskaa. Pahin oli, kun yksi kaverinaiseni lähetti minulle humalassa jonkun lievästi pervon viestin ja tyttöystäväni näki sen. Minä en pervoillut takaisin, en vastannut mitään. Rakastan häntä, hän on ihana ja lämmin ihminen, mutta tuo mustasukkaisuus meinaa pilata kaiken. Miten taon hänen päähä etten petä, vaikka joku niin väittää!? Enkä viestittele muille naisille ja tuo yksi kaverinaiseni typerä känniviesti oli ainoa mihin en edes reagoinut!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon valitettavasti ole mitään parannuskeinoja. Taidatte olla aika nuoria? Nuorena on usein huonompi itsetunto, mikä sitten joskus purkautuu tuollaisena käytöksenä. Mutta ei sinunkaan tarvitse mitä vain sietää.

Vierailija
2/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:31"]Ei tuohon valitettavasti ole mitään parannuskeinoja. Taidatte olla aika nuoria? Nuorena on usein huonompi itsetunto, mikä sitten joskus purkautuu tuollaisena käytöksenä. Mutta ei sinunkaan tarvitse mitä vain sietää.
[/quote]

Parikymppisiä joo. Suhteen alussa ei ollut mitään tällaista, nyt se vasta on alkanut, kun on alkanut kuulemaan jotain valheita! En oikeasti saa päähäni kuka tällaista selittää tyttöystävälleni eikä hän suostu kertomaan! Niitä on kuulemma useampikin. Alan jo miettimään omia kavereitani, että voivatko he valehdella tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pettää itse. Pettäjät usein kuvittelevat että se oma puoliso on yhtä epärehellinen.

Vierailija
4/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:36"]Se pettää itse. Pettäjät usein kuvittelevat että se oma puoliso on yhtä epärehellinen.
[/quote]

En usko. Ei hän oikeastaan edes käy missään ja olen kyllä hänelle maininnut asiasta, että tuollainen syyttely voi kertoa siitä, että tekee itse sitä ja yrittää jotenkin saada tekoaan lievemmäksi syyttämällä toista ja tekemällä toisestakin pettäjän. Kielsi kaiken enkä oikeasti osaa edes epäillä sitä. Ei ole ollenkaan sen tyylinen, mutta ei vaan luota minuun, kun on kuullut jotain juttuja.

Vierailija
5/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää vaan saada sut tunnustamaan keksittyjen todisteiden avulla. 

Millainen on tyttöystävän arki? Onko harrastuksia, opiskeleeko? Kun elämä on mielekästä ja toimintaa löytyy, niin jää vähemmän aikaa miettiä ukon menoja. Itse olen ollut mustasukkainen juuri äitiyslomalla ja kun olin hetken työttömänä.

se kehuminen on loputon suo. Terapia voisi auttaa? Sekä yhdessä, että tyttöystävä yksinään.

Vierailija
6/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:31"]Ei tuohon valitettavasti ole mitään parannuskeinoja. Taidatte olla aika nuoria? Nuorena on usein huonompi itsetunto, mikä sitten joskus purkautuu tuollaisena käytöksenä. Mutta ei sinunkaan tarvitse mitä vain sietää. [/quote] Parikymppisiä joo. Suhteen alussa ei ollut mitään tällaista, nyt se vasta on alkanut, kun on alkanut kuulemaan jotain valheita! En oikeasti saa päähäni kuka tällaista selittää tyttöystävälleni eikä hän suostu kertomaan! Niitä on kuulemma useampikin. Alan jo miettimään omia kavereitani, että voivatko he valehdella tuollaista.

[/quote]

Tästä tulen vähän itse mieleen parikymppisenä. Itsetuntoni oli niin hirvittävän huono, etten voinut uskoa kenenkään oikeasti pitävän minusta. Seurustelusuhteiden alussa yritin kaikin tavoin miellyttää, joten en todellakaan näyttänyt mustasukkaisia tunteitani heti ulospäin. Mutta suhteen vähääkään vakiinnuttua annoin kyllä kuulua. Entiset tyttöystävät oli ongelma, naispuoliset kaverit oli ongelma, voi se oli kauheaa aikaa. Lisäksi minäkin taisin joskus väittää että "olen kuullut juttuja", jotta saisin poikaystäväni tunnustamaan. Mutta mitä hän tunnustaisi, kun ei ollut mitään tehnyt?! Kukaan ei siis ollut kertonut minulle mitään, vaan keksin sen itse. 

Nyt olen kolmikymppinen, tasapainoinen nainen. Siihen tarvittiin muutama kova kolaus ja ero sekä hetki terapiaa, jossa ruodin kipeitä kelojani ja jouduin pohtimaan syitä omalle käytökselleni. Nykyään olen kuin eri ihminen ja nuoruuden poikaystävät eivät taatustaisi tunnistaisi minua tässä parisuhteessa :)

Tsemppiä sulle kovasti. Ikävä sanoa näin, mutta jos naisesi käytös ei muutu, suhteenne todennäköisesti päätyy eroon. Hänen on oma kasvunsa käytävä, sinä et voi sitä hänen puolestaan tehdä. 

Vierailija
7/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan tyttöystävälle ettet jaksa tommosta ja ero tulee jos turha mustasukkaisuus ei lopu. Itse olen myös todella mustasukkainen ja tapana on hermostua turhista jutuista, mutta kun poikaystävä sanoi että jos asiat eivät muutu niin tulee ero, tajusin et oikeesti voin menettää hyvän poikaystävän. On menny todella paljon paremmin sen jälkeen

Vierailija
8/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:44"]Yrittää vaan saada sut tunnustamaan keksittyjen todisteiden avulla. 

Millainen on tyttöystävän arki? Onko harrastuksia, opiskeleeko? Kun elämä on mielekästä ja toimintaa löytyy, niin jää vähemmän aikaa miettiä ukon menoja. Itse olen ollut mustasukkainen juuri äitiyslomalla ja kun olin hetken työttömänä.

se kehuminen on loputon suo. Terapia voisi auttaa? Sekä yhdessä, että tyttöystävä yksinään.
[/quote]

Kyllä opiskelee ja on harrastuksia ja paljon kavereitakin. Ei vaan käy viikonloppuisin baareissa tms. Tai käy tosi harvoin, harvemmin, kuin minä. En minäkään silti siellä joka vloppu käy, mutta kun menen alkaa syyttely. Ikään, kuin en saisi mennä kavereiden kanssa, kun menen kuitenkin hakemaan naisia ja kaverini ovat kuulemma tällaisia myös... Joo totta, että osa sinkkukavereista tekeekin sitä, mutta ei varatut enkä minä, se on fakta.

Vierailija
9/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:31"]Ei tuohon valitettavasti ole mitään parannuskeinoja. Taidatte olla aika nuoria? Nuorena on usein huonompi itsetunto, mikä sitten joskus purkautuu tuollaisena käytöksenä. Mutta ei sinunkaan tarvitse mitä vain sietää.
[/quote]

Parikymppisiä joo. Suhteen alussa ei ollut mitään tällaista, nyt se vasta on alkanut, kun on alkanut kuulemaan jotain valheita! En oikeasti saa päähäni kuka tällaista selittää tyttöystävälleni eikä hän suostu kertomaan! Niitä on kuulemma useampikin. Alan jo miettimään omia kavereitani, että voivatko he valehdella tuollaista.
[/quote]

Kyllä se ihan yhtä mustasukkainen on ollut alusta asti. Sinulle vain ei suhteen alussa näyttänyt tätä pimeää puoltaan. Nyt suhde on vakiintunut ja tytöllä alkanut sädekehä kiristämään. Nyt hän uskaltaa olla oma itsensä kanssasi, ja valitettavasti sairaalloinen mustasukkaisuus on osa sitä hänen omaa itseään. Se on hänellä perusluonteessa.

Vierailija
10/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:47"]Sano suoraan tyttöystävälle ettet jaksa tommosta ja ero tulee jos turha mustasukkaisuus ei lopu. Itse olen myös todella mustasukkainen ja tapana on hermostua turhista jutuista, mutta kun poikaystävä sanoi että jos asiat eivät muutu niin tulee ero, tajusin et oikeesti voin menettää hyvän poikaystävän. On menny todella paljon paremmin sen jälkeen
[/quote]

Aionkin sanoa, jos aiheuttaa vielä tuollaisen kohtauksen. En tiedä miksi hän ei luota minuun! En ole mikään pelimiestyyppinen ja mielestäni ulkonäöllisesti häntä alempana. Minulla ei ole hirveästi mitään naiskokemuksia ja hän on eka jota oikeasti rakastan. Hänen yleinen käsitys on kai, että kaikki miehet pettää. Ei häntä kuulemma olla petetty, mutta monia ystäviään on ja pitää jonain olettamuksena, että kaikki miehet pettää.

Vierailija
11/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petetty aikasemmissa suhteissa. Myöskin näkee jatkuvasti ympärillään kun kaverien miehet pettää kavereitaan.

Btw, joskus on sellanenkin tilanne, että ei savua ilman tulta. Jos olet flirtti (ei noita pervoiluviestejä tosta noin vaan puun takaa lähetetä tutuille) luonnostasi ja katsot paljon muita naisia, niin kyllä se antaa huonoa vibaa. Yrität antaa itsestäsi 100% puhtoisen kuvan, mutta kyllä ton taakse yleensä edes jotain kätkeytyy. Esim. menet baariin ja vastaat vasta seuraavana aamuna.

Vierailija
12/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 18-20-vuotiaana tosi mustis mun miehestä vaikka tiesin, ettei mitään syytä ole. Kai se, kun asuttiin uudessa, isossa kaupungissa ja oltiin seurusteltu hetken aikaa niin oli osasyy. Lisäksi minulla ei ollut kavereita eikä omia harrastuksia kun taas miehellä oli. Onneksi aikuistuin. Nyt meillä menee hyvin ja välillä patistan miestä baariin kavereidensa kanssa. Ja siis lähempänä 30 ollaan kuin 20.

Vierailija
13/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:47"]Sano suoraan tyttöystävälle ettet jaksa tommosta ja ero tulee jos turha mustasukkaisuus ei lopu. Itse olen myös todella mustasukkainen ja tapana on hermostua turhista jutuista, mutta kun poikaystävä sanoi että jos asiat eivät muutu niin tulee ero, tajusin et oikeesti voin menettää hyvän poikaystävän. On menny todella paljon paremmin sen jälkeen [/quote] Aionkin sanoa, jos aiheuttaa vielä tuollaisen kohtauksen. En tiedä miksi hän ei luota minuun! En ole mikään pelimiestyyppinen ja mielestäni ulkonäöllisesti häntä alempana. Minulla ei ole hirveästi mitään naiskokemuksia ja hän on eka jota oikeasti rakastan. Hänen yleinen käsitys on kai, että kaikki miehet pettää. Ei häntä kuulemma olla petetty, mutta monia ystäviään on ja pitää jonain olettamuksena, että kaikki miehet pettää.

[/quote]

Kerro hänelle, että hän on oikeasti ensimmäinen nainen, jota aidosti rakastat, ja ettet halua tämän suhteen rikkoontuvan sen takia, etkä sen takia, että hän kuvittelee tai uskoo jotain muuta.  Katkaise välisi tuohon kaverinaiseen, joka sinulle seksiviestejä lähettänyt, tai kiellä lähettämästä ja ellei kielto tehoa, niin sitten katlaiset, ja ihan sen takia, että osoitat tyttöystävällesi, että hän on tärkein ja ettei sen naisen taka ainakaan tarvi olla mustis! Hyviin kavereihin älä välejäsi katko, vaan tutustuta tyttösi heihin, että voitte yhdessä mennä ja on yhteusiä ystäviä. Kantsii olla niin läpinäkyvä kuin voit, sillä se on ainoa, joka oikeasti parantaa tuon tytön turhasta mustasukkaisuudesta. Jos hänellä on jokin aiempi ihmissuhteista johtuva haava, niin silloin terapiaan, ja ihan sen takia, että voitte jatkaa suhdettanne onnellisina ilman menneisyyden haamyja!  

Vierailija
14/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin lohdutuksena, että olin suhteemme alussa vielä paljon pahempi kuin tyttöyatäväsi, siis miljoona kertaa pahempi. Nyt 2 vuotta myöhemmin en edes ajattele enää mitään tuommoisia :)
Eli, kyllä mustasukkaisuudesta voi päästä yli. Tsemppiä! :)

Vierailija
15/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on mustasukkainen koska häntä on petetty kaikissa aiemmissa suhteissa (silti eräskin näistä kuvitteli monta vuotta että saisi miehen takaisin minulta koska vaan...). Ajan myötä on oppinut luottamaan ja tietää ettei ole syytä mustasukkaisuuteen mutta esim kännissä saattaa harvakseltaan nousta pintaan. Ei kuitenkaan ole koskaan ollut niin paha että jatkuvalla syötöllä soittelisi jos olen yksin liikkeellä, ymmärtää ettei voi tehdä niin. Tämä on ilmennyt sen sijaan esimerkiksi niin että on kyseenalaistanut isyytensä raskauteni aikana mikä oli todella loukkaavaa. Onneksi kuitenkin itsekin tajuaa mistä nuo ajatukset tulee ja osaa hallita niitä pääosin. En ole koskaan antanut syytä mustasukkaisuudelle, en ole pettänyt ja mieskin tietää miten epärealistista se olisi. Mustasukkaisuus rasittaa suhdetta ja olisi todella raskasta jos sen kanssa saa taistella jatkuvasti, aina olla todistelemassa rehellisyyttään. En eläisi sellaisessa suhteessa. Tämä on jo tarpeeksi paha meidän muuten kaikin puolin täydellisessä suhteessamme, enkä joudu kohtaamaan tätä kuin todella harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä