Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bakteerikammoisten oudot pakkomielteet

Vierailija
03.01.2022 |

Mitä teidän tuttavapiirissänne olevat bakteerikammoiset eivät pysty tekemään, koska pelkäävät bakteereita (ja viruksia)?

Jos jollain palstan bakteerikammoisella on mainittu pakkomielle tai esto, voisitko selittää, miten se liittyy bakteereihin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty istumaan julkisessa wc:ssä istuinrenkaalla.

Vierailija
2/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, jolla on bakteerikammo, ei voi käydä syömässä tai kahvilla missään yksityisten omistamissa ravintoloissa tai kahviloissa. Ainoastaan suurten ravintola/kahvilaketjujen paikat käyvät. Esim. automatkoilla Suomessa hän perheineen ei voi pysähtyä syömään muualle kuin ABC-asemien ruokaloihin. Olen hänelle joskus suositellut hyviä ruokapaikkoja, joissa itse käyn, ja olen saanut hyvää ruokaa ja hyvää palvelua, ja paikka on siisti. Ei käy, koska ei luota sen hygieniatasoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuttaa omakotitaloon asumaan.

Vierailija
4/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani, jolla on bakteerikammo, ei voi käydä syömässä tai kahvilla missään yksityisten omistamissa ravintoloissa tai kahviloissa. Ainoastaan suurten ravintola/kahvilaketjujen paikat käyvät. Esim. automatkoilla Suomessa hän perheineen ei voi pysähtyä syömään muualle kuin ABC-asemien ruokaloihin. Olen hänelle joskus suositellut hyviä ruokapaikkoja, joissa itse käyn, ja olen saanut hyvää ruokaa ja hyvää palvelua, ja paikka on siisti. Ei käy, koska ei luota sen hygieniatasoon.

Miten ketjujen ruokapaikat sitten olisi parempia sen puhtauden  suhteen ?

Vierailija
5/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuttaa omakotitaloon asumaan.

Mitä helkkaria ?

Vierailija
6/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse bakteerikammoisena kauhulla katselen, kun tuttavani eivät autolla kaupasta tultuaan pese käsiään kun rupeavat laittamaan ruokaa. Salaattiaineksia ei pestä tai edes huuhdella. En ihmettele että korona leviää.

Yksi kaverini ei myöskään pese käsiään enne piilonssien laittoa. Kerran oltiin hänen kanssaan pussilla kuljettu pitkä matka ja kun vihdoin pääsimme kauppaleskuksen vessaan hän vain kaivoi piilolinssit laukustaa ja suoraan vain likaisella sormella silmiin.

Ovatko nämä tosiaan teidän ei-bakteerikammoisten mielestä normaalia toimintaa?

Vierailija
7/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tutulla oli niin paha emetofobia, ettei hän syönyt mitään muuta kuin itsensä tekemää ruokaa. 

Vierailija
8/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ketjujen ruokapaikat sitten olisi parempia sen puhtauden  suhteen ?

Tätä hän ei osaa selittää. Se on vain joku vahva tunne, joka estää menemästä niihin ketjujen ulkopuolisiin paikkoihin.

Vierailija
9/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erite- ja likakammo, eli en niinkään pelkää bakteereja mutta eritteet kuvottavat minua. Samoin ruumiskammo. En syö ruokaa esim. jos se tippuu maahan, en juo muiden kanssa samasta pullosta, en lainaa ripsaria/dödöä, en ota kotiini mitään kuolleesta eläimestä enkä syö, olen vegaani. 

En mielelläni syö muiden tekemiä ruokia. Juurikin tuo että ei pestä käsiä tai salaattia/yrttejä. Varsinkin miehet saattavat jättää kädet pesemättä vessassa käynnin jälkeen ja tarjoavat sitte kikkelikäsillä kahvia. Yksi mies jopa kaiveli peräaukkoaan ja haisteli sormiaan.

En minäkään muuttaisi omakotitaloon tai maan tasalle(ötökät, koirien pissa, rotat/hiiret, kuolleet eläimet pihalla).

Muita erikoisuuksia mainittakoon että en tykkää laittaa ruokaostoksiani hihnalle jossa on mennyt limaisia kokonaisia lohia. En tykkää metrossa kun vastapäätä istuu joku joka jauhaa purukumia suu auki, ne kaikki löyhkät tulee minuun.

Kammooni ehkä liittyy se että minulla oli nuorena suolinkaisia joiden terkkari epäili tulleen salaatista. Minulla on myös ollut vaikea haavatilanne vuoden ajan. Olen myös ollut eristyshuoneessa antibiootissa ym. Näistä on ehkä jonkilaista traumaa jäänyt.

Lempihenkilöitäni ovat Niles Frasier-sarjasta ja Hyacinth Bucket ja minuakin on kutsuttu Hyacinthiksi kaveripiirini toimesta.

Vierailija
10/10 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse bakteerikammoisena kauhulla katselen, kun tuttavani eivät autolla kaupasta tultuaan pese käsiään kun rupeavat laittamaan ruokaa. Salaattiaineksia ei pestä tai edes huuhdella. En ihmettele että korona leviää.

Yksi kaverini ei myöskään pese käsiään enne piilonssien laittoa. Kerran oltiin hänen kanssaan pussilla kuljettu pitkä matka ja kun vihdoin pääsimme kauppaleskuksen vessaan hän vain kaivoi piilolinssit laukustaa ja suoraan vain likaisella sormella silmiin.

Ovatko nämä tosiaan teidän ei-bakteerikammoisten mielestä normaalia toimintaa?

Ei ole normaalia toimintaa. Tuo on se toinen ääripää.

Tiedän myös bakteerikammoisia, jotka toimivat joissakin asioissa tuohon tapaan, mutta toisissa asioissa taas ovat aivan hysteerisiä. Esim. voi tarjota vieraalleen ruokaa, jota on maistanut lusikalla, jonka oli itse juuri nuollut, mutta ei voi ottaa juomavettä kannusta, josta joku muu on kaatanut vettä omaan puhtaaseen lasiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä