Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 päivän rapula

Vierailija
22.04.2015 |

Onhan se mukava käydä välillä ystävien kanssa iltaa istumassa!

Mutta, kun siitä tulee 5 päivän rapula ja joka ikinen kerta. Nuorempana ei tullut, kuin se yhden päivän kestävä erittäin voimakas kankkunen. Välillä olen jo miettinyt lopettamista kokonaan ja jossakin vaiheessa tulen näillä näkymin lopettamaankin.

Jos esimerkiksi on käynyt perjantaina viihteellä, niin torstaina on ensimmäinen normaali päivä. Mikään niksi ei auta lyhentämään rapulaa päivääkään.

Parempi jatkaa elon tiellä siis selvinpäin - ikävä kyllä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Ja sitten kun vielä ansioiduin oikein kunnolla kännitöppäilyn saralla, oli lopetuspäätös helppo.

Vierailija
2/15 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ikävä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu on tietenkin olla juomatta. Karmeita kokemuksia on itselläkin krapuloista. Ei niistä mikään ole luojan kiitos kestäneet viittä päivää, pisin on kaksi päivää. Tykkään kuitenkin toisinaan päihtyä. Kokeilin ja käytän edelleen satunnaisesti kannabista. Painotan että satunnaisesti enkä muita aineita edes halua kokeilla.

Paljon miedompi aineena, ei ole koskaan tullut siitä krapulaa. Päihtymystä siitä on vaikea kuvailla, se kun vaihtelee kaikilla. Sekin vaikuttaa ottaako indicapitoista sohvan pohjalle tavaraa vai sativaista päähän menevää. Kuitenkin frendi kuvaili asian kohtuu hyvin. Pilvessä olo on kuin kännissä ilman humalaa. Se on aika lähellä mutta ei ihan oikein. Ottaa sitten mitä tahansa niin se on omalla vastuulla. Itsestä se on aina kiinni tekee mitä tahansa.

Vierailija
4/15 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen kemiat, kun menee sekaisin tosta jatkuvasta juomisesta, niin ei ole kiva....voin sanoa..

10 vuotta menny ihan ok, läträtessä, mutta sitten astu ahdistus mukaan..ihan hirveetä...ja kun laittaa korkin kiinni ja aivot vinkuu joka ilta viinaa koneeseen..ja sitä kun ei tule, niin on mies kovilla....5 viikkoa takana ilman mitään ja vähän alkaa helpottaa...mikään ei ole huvittanut, eikä mikään tunnu kiinnostavan...kun on tiedossa että aivokemiat palaa vielä kohalleen, kun vaan jaksaa pinnistellä..se auttaa jaksamaan. Pakko tehä muutos nyt...

M30

Vierailija
5/15 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viidestoista yö se saapuu painajaisineen.....

hyvä kun olette viidessä päivässä selvinneet. 

Vierailija
6/15 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä taas mennään vapun jäljiltä. Viides päivä alkaa ja huomenna tämä rapula on onneksi ohi. Tykkään kierrellä ystävieni kanssa eri ravintoloissa, mutta en taida enää siihen pystyä. Ei näissä 5 päivän kohmeloissa ole enää mitään järkeä. Ei minulla sitä varsinaista rapulaa ole kuin sen yhden päivän, mutta siihen päälle sitten 4 päivän kunnon jumitus (päänsärkyä, heikkoutta, usvainen olo, jne.).

Taidan olla nyt alkuun ainakin tämän toukokuun täysin ilman alkoholia. Harmittaa vaan niin vietävästi, ettei enää pysty juhlimaan niin kuin ennen. Tulee sitä välillä oltua selvinpäinkin mukana, mutta totuuden nimessä baarissa olemisessa ei ole mitään järkeä selvinpäin. Eikä ilman alkoholia edes jaksa paljoakaan yli yhdeksään olla, kun alkaa väsyttää jo niin paljon, että on pakko lähteä kotiin nukkumaan.

...ja kuudentana aamuna hän heräsi tuhkasta kuin feenix lintu...=)        -AP-

Vierailija
7/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ruhtinaallinen krabbe kyllä tuollainen, huh huh! Tulispa mullekin, niin saisin siitä varmaan intoa lopettaa. No en mitenkään rapajuoppo ole, mutta en siis vaan saa pahoja krapuloita, enkä kyllä morkkiksia kun en mokailekaan, niin maistuuhan tuo. Vaikka kuinka kovasti dokaisin, niin olot on puoleenpäivään ok. Aamulla herätessä saattaa tuntua että tästä ei selvitä iltaan mennessä, mutta vähän ruokaa (verensokerit kuntoon), juomaa (nestettä elimistöön), suihkua (raikas olo) ja unta (unenvajauksen korjaus), niin kun klo 12 herään sohvalta näiden toimenpiteiden jälkeen, niin voikin lähteä jo kävelylle ulos ravistamaan loputkin.

Vierailija
8/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, monen päivän krapulat ja morkkikset vei mielenkiinnon koko juomiselta. En ota enää lkoa humalaan asti. Ikävä joskus on sellaista sopivaa kikatuskänniä, mutta ei pysty. Näin jo 10 vuotta.

Vierailija
9/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här! Vaikken tekisikään mitään pöljää, on masentava morkkis luvassa silti, joka kerta kun olen ottanut lasillisen enemmän. Se häpeä ja masennus ja voimattomuus ja ahdistuneisuus kestää kahdesta neljään päivään. Eli pistää ihan sekaisin mielen ja kehon. Olisi ihana rillutella joskus sillai kuin nuorena, mutta en kestä niitä kuollut ruumis -päiviä.

Vierailija
10/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin joulukuussa korkin kiinni enkä kadu. Kolmen päivän krapulat ja viikkojen morkkikset oli todella hyvä syy lopettaa. Sekin ettei töistä tullut mitään jos sinne asti pääsi, edesauttoi lopettamispäätöstä.
Jännä juttu kävi viime viikolla. Näin unta että olin "hulluna humalassa". Herätessä oli hirveät morkkikset kunnes tajusin että olin nähnyt unta. Ihmisen mieli on jännä juttu!

Vierailija
11/15 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä toinen samanlainen.

Viime lauantaina oli työpaikan bileet, ja sen jälkeen käytiin baarissa riekkumassa. Siellä olen tuttu näky. Olin hulluna humalassa. En osaa enää ottaa "sivistyneesti", vaikka olen jo viisikymppinen. Sunnuntaina otin sittenkuusi loivariolutta.

Minulla menee varmaankin aivojen kemia sekaisin tuosta ryyppäämisestä. Minäkin vasta torstnina toivun, nyt on ensimmäinen aamu, kun olo tuntuu normaalilta. Tähän aamuun asti olen ollut tosi masentunut, morkkiksessa ja aikaansaamaton. Sehän ei ole varsinaista krapulaa enää, vaan ihan tunnen, kuinka olen saanut aivot "depressioon".

Äsken tuossa ajattelin jo vappua, ja nyt kun morkkis alkaa helpottaa, tuli ajatus, että kyllä vappua juhlia voisi. Ja jo tuleva viikonloppukin jo houkuttaa, että vaikka en minnekään lähtisi, ois kiva ottaa pari (10-12) kaljaa, siivoilla ja nettailla. 

Muistikin jo pätkii, eilen tuli sähköpostia vasemmistoliitolta, olin kännissä kapakasta tultuani kirjoittanut vasemmistoliitolle mailia, en uskalla katsoa sitä. Varmaan "tärkeitä kysymyksiä"... voi itku!

Minulla on kaverilta saatuja antabuksia tuolla kaapissa. Taidan ottaa kylmän viileästi antabuskuurin. Tämä kevättalvi on mennyt niin lujaa, niin lujaa. Viikonloppuna kunnon kännit loivareineen, ja sitten tosiaan torstaihin asti olen kuin maani myynyt.

Rouva 50vee :)

Vierailija
12/15 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo että alakulo kestää torstaihin. Älytöntä.

Vierailija
13/15 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla lukihäiriö? Luin viiden päivän rahapula ja mietin kokoajan, et ap. n talous menee miinukselle juhlimisen vuoksi!!

Vierailija
14/15 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä höpöhöpöä. Jos juo vähintään viikon tai kauemmin putkeen eli aamusta iltaan, tulee muutaman päivän fyysiset ja henkiset vieroitusoireet, yhden illan ryyppäämisestä ei tule kuin tavallinen krapula, jonka senkin voi loiventaa. Tai sitten on päässä vikaa.

T. Vanha putkijuoppo

Vierailija
15/15 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä höpöhöpöä. Jos juo vähintään viikon tai kauemmin putkeen eli aamusta iltaan, tulee muutaman päivän fyysiset ja henkiset vieroitusoireet, yhden illan ryyppäämisestä ei tule kuin tavallinen krapula, jonka senkin voi loiventaa. Tai sitten on päässä vikaa.

T. Vanha putkijuoppo

Joo ei kyllä yhden päivän juomisista tule rapulaa josta olisi aihetta valittaa. :D Itse kun viimeksi join viikon putkeen oksensin 24h ja meinasin päätyä sairaalaan kun ruokatorvi syöpyi puhki. -30v ja 50kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä