Stereotypiat miehen suhteesta naisiin
Miksi (hetero)miehet halutaan tyypittää vain kolmeen kategoriaan, jotka määrittävät miehen suhdetta naisiin? Nämä kolme kategoriaa ovat: naistenmies, parisuhdemies tai saamaton luuseri. Itse miehenä en tunnista itsenäni minään noista mainituista vaihtoehdoista.
En ole aktiivisesti naisia metsästävä panomies, enkä toisaalta haluaisi sitoutuakkaan - varsinkaan perustaa perhettä lapsineen ja ongelmineen! Naiset kuitenkin avoimesti flirttailevat minulle, eikä minulla ei ole vaikkeuksia halutessani löytää naista. Minulla ei vain ole suurta tarvetta parisuhteutua tai toisaalta metsästää seksiä. Niin, ja en myöskään tunne mitään vihaa naisia kohtaan :)
Sekä miehet että naiset tuntuvat kuitenkin sortuvan näin stereotyyppiseen kategorisoimiseen. Mistä tarve moiseen?
Kommentit (10)
No, samalla tavalla naisetkin jaetaan stereotyyppisiin kategorioihin.
Lähestymistapasi asiaan on hyvin naismainen. Et ole mies.
Naisille uhkaavinta on ei-aktiivinen mies. Naisen osa on olla haluttava, haluttu, tavoiteltu ja ennen kaikkea otettu. Siksi pillunnälkäinen panomies on naisten mielestä hyväksyttävämpi miehen rooli kuin ei-aktiivinen mies. Miehen ei-aktiivisuus syö naista niin monella tasolla, että pakkohan tuollainen mies on vähintään homoksi haukkua.
Ihmisillä on kai tapana luokitella, on sitten kysymys naisesta tai miehestä. Myönnän kyllä itsekin kuuluvani näihin jotka hyvin herkästi luokittelee toisia. En kuitenkaan osaa itseäni luokitella mihinkään tiettyyn naistyyppiryhmään koska en koe sopivani mihinkään sellaiseen stereotyyppiryhmään. Miehet luokittelen lähinnä juntti-kaljamaha-juopporyhmään, tällä tarkoitan lähinnä sellaisia hieman tyhmiä, kaljoittelevia, huonosti pukeutuvia (suomi on suomalaisille) tyyppisiä miehiä. Muut miehet saa olla mun puolesta luokittelematta.
Pelimieheltä kuulostat. Vaikka aloitteet tulevat naisilta, sellaisiahan on helppo käyttää hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 05:39"]
Naisille uhkaavinta on ei-aktiivinen mies. Naisen osa on olla haluttava, haluttu, tavoiteltu ja ennen kaikkea otettu. Siksi pillunnälkäinen panomies on naisten mielestä hyväksyttävämpi miehen rooli kuin ei-aktiivinen mies. Miehen ei-aktiivisuus syö naista niin monella tasolla, että pakkohan tuollainen mies on vähintään homoksi haukkua.
[/quote]
Miten se sua uhkaa että mä haluan olla rauhassa?
Kiva juttu tuo homous, sen kun sanoo syyksi niin naiset ystävällisesti hymyillen lähtevät pois, ei tule torjuntakokemusta eikä syyllistävää itkuraivoa ja myöhemmin illalla vahingossa drinkit rinnuksille. Käytän sitä aina. Tykkään käydä ravintoloissa mutta naisseuraa en kaipaa.
Naisilla onkin vain kaksi lokeroa: huora tai vaimo. Valitsepa niistä sitten!
Mahtavaa olla erakko. Tuntuu niin joutavilta tuommoiset huolet.
Olet kaappihomo.