Avokado
Mihin kaikkeen laitatte? Ite laitoin croissanttin päälle ja oli vaan niin herkkullista. Yum! -ap
Kommentit (20)
Viherpirtelöihin, leivän päälle, salaattiin, kasvistöhnään, tuorepuuroon, moussepohja
Ei se avokado mikään autuaaksitekevä ole. Siihen laitan, mihin resepti käskee. Moneen salaattiin, guacamoleen yms.
Leivän päälle? "Joo, laitan sipulia leivän päälle, kun se on niin ihanaa ja trendikästä!"
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:29"]
Ei se avokado mikään autuaaksitekevä ole. Siihen laitan, mihin resepti käskee. Moneen salaattiin, guacamoleen yms.
Leivän päälle? "Joo, laitan sipulia leivän päälle, kun se on niin ihanaa ja trendikästä!"
[/quote]
Häh? Avokado leivän päällä on aivan superhyvää, mä oon syönyt sitä leivänpäällisenä ainakin 10 vuotta. Ja kyllä mä sipuliakin oon laittanut leivälle, mutten kauheasti voi enää refluksin takia käyttää sipulia.
Kummallinen asenne!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:29"]Ei se avokado mikään autuaaksitekevä ole. Siihen laitan, mihin resepti käskee. Moneen salaattiin, guacamoleen yms.
[/quote]
No kyllä se vaan minut tekee autuaaksi, viis trendeistä. Ja mitä väliä vaikka olisikin trendikästä ja sitä kautta suosittua? Kyllä tässäkin maassa ihan tarpeeksi on ylipainoisia joten parempi valintahan se avokado on.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:32"]
[/quote]
Häh? Avokado leivän päällä on aivan superhyvää, mä oon syönyt sitä leivänpäällisenä ainakin 10 vuotta. Ja kyllä mä sipuliakin oon laittanut leivälle, mutten kauheasti voi enää refluksin takia käyttää sipulia.
Kummallinen asenne!
[/quote]
Laittakaa kaikki avokadoperseet banaania leivän päälle. PAAAAALJON parempaa!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:32"]
[/quote]
Kummallinen asenne!
[/quote]
[/quote]
Not
Sellaisenaan sitruunamehulla, salaateissa, smoothiessa antaa ihanan samettisen rakenteen, banaanin kanssa soseutettuna jäädytän jäätelöksi
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:32"]
[/quote]
Kummallinen asenne!
[/quote]
[/quote]
No ei kyllä ole. Mä laitan avokadoa levitteen sijaan. Joskus lisäksi myös juustoa. Leivän päälle muussattu banaani ei houkuttele.
Salaatissa ja pelkiltään syön lusikalla. Ja vauva tykkää kans :D
Tykkään avokadosta ruisleivän ja voin kanssa (ei suolaa, maistui hirveältä sen kanssa), ja myös siitä avokadopastasta, salaatissa myös hyvää, sekä kylmästä kurkku-avokadokeitosta. Smoothiessa joskus käytän kans, mutta ei se erityisesti siinä maistu miltään, mutta korvaa jogurtin/rahkan.
Avokado-suklaamousse oli taas ihan kauheaa, älä usko, jos joku sanoo, että maistuu ihan samalta kuin tavallinenkin. Herkut herkkuina mun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:36"]banaania leivän päälle. PAAAAALJON parempaa!
[/quote]
Banaani ja kaneli sopivat todella hyvin vaalean leivän kanssa :). Kannattaa kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:43"]Tykkään avokadosta ruisleivän ja voin kanssa (ei suolaa, maistui hirveältä sen kanssa), ja myös siitä avokadopastasta, salaatissa myös hyvää, sekä kylmästä kurkku-avokadokeitosta. Smoothiessa joskus käytän kans, mutta ei se erityisesti siinä maistu miltään, mutta korvaa jogurtin/rahkan.
Avokado-suklaamousse oli taas ihan kauheaa, älä usko, jos joku sanoo, että maistuu ihan samalta kuin tavallinenkin. Herkut herkkuina mun mielestä.
[/quote]
Mä taas tykkään tosta moussesta. Tosin en oo mikään makean ja suklaan ystävä muuten
Avocado on tosi rasvaista, että ei tosiaan mikää terveysruoka. Mutta ehkä terveellisesti syövän herkku.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:47"]Avocado on tosi rasvaista, että ei tosiaan mikää terveysruoka. Mutta ehkä terveellisesti syövän herkku.
[/quote]
No shit, Sherlock
En mihinkään. Mulla on hengenvaarallinen avokadoallergia.
Älyttömän hyvä ja helppo guacamole ohje
3 avokadoa
Limen tai 1/2 sitruunan mehu
Punasipuli
Liota punasipulia 10min sitruksen mehulla ja yhdistä muussattuun avokadoon. Enempää kikkailua ei tarvita.
Mun herkku on ruisleipä, jolla kinkkuviipale ja avokado viipaleina.
Paahdetun ruisleivän päälle, ja siihen vielä vähän sitruunapippuria. Niin hyvää!