Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka haluaisitte maskisuosituksen jatkuvan ikuisesti

Vierailija
02.01.2022 |

Mikä teillä on siihen syynä? Tarkoitan nyt siis ihmisiä, jotka haluaisivat, että maskeja käytettäisiin myös pandemian jälkeen tai jos korona lievenee rokotteiden ja lievempien varianttien myötä vaarattomaksi. Olen kuullut useamman sanovan, että aikoo jatkaa maskien käyttöä myös jatkossa, ja jopa toivovansa, että maskisuosituksesta ei koskaan luovuttaisi. Tarkoitatteko sitä oikeasti, vai sanotteko vain niin? Ja jos toivotte, että loppuelämä menee maskien kanssa, niin miksi toivotte sitä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en tivo, m utta onhan tässä ollut se hyöty, että aika monen muunkin taudin vuosittaiset epidemiat ovat maskien käytön myötä loppuneet. Nuo taudit, nuhakuumeet, mahataudit yms voivat olla ihan vaarattomia, mutta silti epämiellyttäviä ja itselleni esim jää nuhan tavallisesta nuhakuumeestakin puolen vuoden astmaattinen yskä, joka haittaa jokapäiväistä elämää merkittävästi (ei pysty ulkoilemaan eikä harrastamaan liikuntaa, kokouksissa ei pysty olemaan hiljaa joten työelämä kärsii, yms). Malttaisin luopua niistä, enkä toisaalta koe maskia juuri lainkaan haitaksi.

Vierailija
2/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en tivo, m utta onhan tässä ollut se hyöty, että aika monen muunkin taudin vuosittaiset epidemiat ovat maskien käytön myötä loppuneet. Nuo taudit, nuhakuumeet, mahataudit yms voivat olla ihan vaarattomia, mutta silti epämiellyttäviä ja itselleni esim jää nuhan tavallisesta nuhakuumeestakin puolen vuoden astmaattinen yskä, joka haittaa jokapäiväistä elämää merkittävästi (ei pysty ulkoilemaan eikä harrastamaan liikuntaa, kokouksissa ei pysty olemaan hiljaa joten työelämä kärsii, yms). Malttaisin luopua niistä, enkä toisaalta koe maskia juuri lainkaan haitaksi.

Onko ne siis vähentyneet maskien vuoksi vai yleensä rajoitusten? Esim. jos henkilö on etätöissä, ei käy missään eikä tapaa ketään, niin onhan silloin jo tartuntariski pienempi, joten millä perusteella kauppareissun maski on juuri se ratkaiseva asia? Pitää muistaa, että korona-aikana on todella paljon vähennetty kaikkia kontakteja ja parannettu käsihygieniaa. Kai näilläkin joku merkitys on? Ja toisaalta, lapseni luokassa käytettiin maskeja ja kuitenkin flunssat kiersivät ihan samalla lailla kuin muinakin vuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koet sen siis kuitenkin jossain määrin haitaksi? Kuinka pitkään olet itse valmis sietämään sitä haittaa?

Vierailija
4/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaisi jos esim julkisissa kulkuvälineissä ja muissa väentungoksissa käytettäisiin maskia myöhemminkin. Itselläni ei ole ongelmaa käyttää maskia.

Vierailija
5/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kertaakaan flunssassa koronan aikana, vaikka olen koulussa töissä. Myös oppilaat ovat paljon harvemmin kipeinä.

Vierailija
6/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujolle ja punastelevalle ihmiselle maski on tuonut suurta helpotusta.

Vierailija
7/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maski tuo turvaa. Käytän usein myös yksin kotona ollessani maskia ja 100 maskin pakkaus kuluu viikossa. En aio lopettaa.

Vierailija
8/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja, ja maskien käytön alkamisen jälkeen en ole ollut kertaakaan kipeä. Yleensä sairastuin noroon kahdesti vuodessa, sillä saan sen norokauden alussa ja sitten uudelleen lopussa, on muuntunut varmaan kiertäessään koko koulun 700 oppilasta. Lisäksi sairastin 2-4 flunssaa. Aivan ihanaa, kun en ole ollut kipeä! Alakoulun oppilaat eivät käytä maskia, mutta oma FFP2 suojaa selkeästi tarpeeksi. Noroa sairastavia oppilaita on tänäkin vuonna ollut koulussa ja oksentanut kesken päivää, mutta en ole silti sairastunut. Myös kuumeisia ja yskiviä lapsia on edelleen kouluissa, varsinkin nyt syksyllä, kun vanhemmat eivät enää välitä, mutta silti en ole sairastunut.

Siinä mielessä tulee ikävä maskeja.

Mikä sua estää käyttämästä jatkossa? Kunhan et muilta vaan vaadi samaa, niin on täysin ok, jos haluat jatkaa maskin käyttämistä.

Vierailija
9/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaisi jos esim julkisissa kulkuvälineissä ja muissa väentungoksissa käytettäisiin maskia myöhemminkin. Itselläni ei ole ongelmaa käyttää maskia.

Hämmästyttävän moni kokee täysin ongelmattomaksi sen, että ylhäältä päin tulee käsky käyttää tietynlaista asustetta, joka peittää suun ja nenän, ja lisäksi vaikuttaa merkittävästi siihen, minkä näköisenä ihminen kulkee. Hämmästyttävän monelle on myös ihan ongelmatonta, vaikka maski peittää ilmeet ja siten vaikuttaa mkommunikointiin. Hämmästyttävän monen mielestä on ihan sama, voiko hengittää normaalisti, vai ovatko hengitystiet peitettyinä.

En ymmärrä.

Vierailija
10/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti maski määrättäisiin pakolliseksi kaikille. Kaikenlaista tautista ihmistä tuolla kaduilla kulkeekin, ihan puistattaa ajatellakin...

Vierailija
11/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toivooko joku oikeasti sen olevan ikuisesti? Eikö saman tien voitaisi lyödä burkhat päähän? Kyllä minä ainakin haluaisin elää ihan normaalisti nähden ihmisten kasvoja, ilmeitä, tunnistaa tutut kaupassa jne. Ei minulla tosin maskien kanssa suurta ongelmaakaan ole, mutta todellakin toivon, että ne joskus poistuvat. Kalliiksikin tulevat pidemmän päälle. 

Vierailija
12/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis toivooko joku oikeasti sen olevan ikuisesti? Eikö saman tien voitaisi lyödä burkhat päähän? Kyllä minä ainakin haluaisin elää ihan normaalisti nähden ihmisten kasvoja, ilmeitä, tunnistaa tutut kaupassa jne. Ei minulla tosin maskien kanssa suurta ongelmaakaan ole, mutta todellakin toivon, että ne joskus poistuvat. Kalliiksikin tulevat pidemmän päälle. 

Jos ei oo burkhaa kotona, voinko käyttää lampunvarjostinta?

Vierailija
13/13 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut toivovat. Eivät enää haluaisi normaalia arkea ilman maskeja, en tosin käsitä miksi. Tänään Verkkouutisten sivuilla on kaksi artikkelia, joissa fantasioidaan maskien pysyvyydestä - toisessa maalaillaan kuvaa vuodesta 2025, jossa käytetään maskeja, ja toisessa artikkelissa ehdotetaan konsertteihin yms pakollista ffp-suojainta.

Jos huonosti käy, tämä hulluus ja järjettömyys ei lopu koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan