Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat keinot ja lääkkeet kuukautiskipuihin

Vierailija
21.04.2015 |

Apua, järki lähtee kuukautiskipujen vuoksi. Viiltävää kipua toisella puolella. Meditaatio, jooga ja ibumax ja paramax ei auta. Mitä tehdä? Yöllä ei ollut ihan kamalia kipuja, kun otin illalla 2x 500 mg paramax ja 2x400 mg ibumax, nyt molempia vaan 1x. Muihin asioihin ei voi keskittyä kivulta, kaikissa asennoissa on kipua. Suklaa on suljettu pois ;)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin juoksu ja seksi. Ap.

Vierailija
2/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä kunnon kipulääkkeet. Minä sain reseptin Panacodeja ja ne onneksi auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos varaisit nyt HETI lääkäriajan ja menisit keskustelemaan sinne asiantuntijan kanssa lääkityksestä? Josset pillereitä halua, suosittelen ehkäisyrengasta, se on helppo lopettaa ja siinä on vähemmän hormoneja kuin pillereissä.

Vierailija
4/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toistuvaa eikä estettä hormoniselle ehkäisylle, niin e-pillerit ainakin mulla lievensivät kipuja tosi paljon. Kivusta oksentamisesta lievään epämukavuuteen. Lisäksi tietty tulevay harvemmin

Vierailija
5/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkkakivut johtuivat lähinnä endometrioosista. Leikkaus ja pian sen päälle raskaus ja synnytys veivät kivut. Sitä ennen ei mistään särkylääkkeistä ollut apua ja taju lähti säännöllisesti + jalat alta. Eli kävisin tutkimuksissa, jossa endo rajataan pois, jos et ole sitä vielä tehnyt.

Vierailija
6/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:59"]

Apua, järki lähtee kuukautiskipujen vuoksi. Viiltävää kipua toisella puolella. Meditaatio, jooga ja ibumax ja paramax ei auta. Mitä tehdä? Yöllä ei ollut ihan kamalia kipuja, kun otin illalla 2x 500 mg paramax ja 2x400 mg ibumax, nyt molempia vaan 1x. Muihin asioihin ei voi keskittyä kivulta, kaikissa asennoissa on kipua. Suklaa on suljettu pois ;)

[/quote] Oletko aivan varma, ettei sulla ole jotain häikkää munasarjoissa tai -torvessa, jos oikealle puolelle koskee?  Mulla ainakin aikoinaan nuorena tyttelinä koski kovastikin ekana menkkapäivänä, mutta sitten ryhdyin napsimaan asperiinin ekana kivuliaana päivänä, ja kaksi kerralla, niin johan lähti kivut, ja neljänä seuraavana päivänä ei minkäänlaista kipua ( menkkani kestivät aina viisi päivää) ja olivat melkoisen runsasvuotoiset. Sittemin kahden synnyttämisen jälkeen kuukautiskivut katosivat. Ja myöhemmin käyttämäni hormonikierukka vaikutti niin, että menkkoja ei tullut lainkaan moniin vuosiin, enkä kaivannutkaan.

Vierailija
7/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hamppu hyvä perinteinen

Vierailija
8/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kaks synnytystä, ja hormoniehkäisyn olen jättänyt pois reilu vuosi sitten. Siellä johtimessa on essure, eli ehkäisylle ei sinänsä ole enää tarvetta, ja hormoneja en halua en halua. Panacod ei mulla jostain syystä toimi, onko muita lääkkeitä? Miksei vaan voida tehdä kohdunpoistoa, kaikki tuolta alakerrasta joutais jo pois... Helmikuussa on ultrattu sisukset, joten varsinaista häikkää ei vissiin ole. Jalat lähtee kohta alta, kipeät ja ilmeisesti keränneet nestettä. Ja oksettaa. Alkoholikin on suljettu pois, kunnon kännikooma varmaan auttas ;)

Voiko essuren asennuksen jälkeen puhjeta nikkeliallergia? Voiko se olla tällaista?

Vierailija
9/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:16"]Mullakin on kaks synnytystä, ja hormoniehkäisyn olen jättänyt pois reilu vuosi sitten. Siellä johtimessa on essure, eli ehkäisylle ei sinänsä ole enää tarvetta, ja hormoneja en halua en halua. Panacod ei mulla jostain syystä toimi, onko muita lääkkeitä? Miksei vaan voida tehdä kohdunpoistoa, kaikki tuolta alakerrasta joutais jo pois... Helmikuussa on ultrattu sisukset, joten varsinaista häikkää ei vissiin ole. Jalat lähtee kohta alta, kipeät ja ilmeisesti keränneet nestettä. Ja oksettaa. Alkoholikin on suljettu pois, kunnon kännikooma varmaan auttas ;)

Voiko essuren asennuksen jälkeen puhjeta nikkeliallergia? Voiko se olla tällaista?
[/quote]

Tämä siis ap.

Vierailija
10/10 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:16"]Mullakin on kaks synnytystä, ja hormoniehkäisyn olen jättänyt pois reilu vuosi sitten. Siellä johtimessa on essure, eli ehkäisylle ei sinänsä ole enää tarvetta, ja hormoneja en halua en halua. Panacod ei mulla jostain syystä toimi, onko muita lääkkeitä? Miksei vaan voida tehdä kohdunpoistoa, kaikki tuolta alakerrasta joutais jo pois... Helmikuussa on ultrattu sisukset, joten varsinaista häikkää ei vissiin ole. Jalat lähtee kohta alta, kipeät ja ilmeisesti keränneet nestettä. Ja oksettaa. Alkoholikin on suljettu pois, kunnon kännikooma varmaan auttas ;)

[/quote]

Tämä siis ap.
[/quote]

Hmm. Helpointa silti mennä lääkärille keskustelemaan. Ei täällä voi kun arvailla mut lääkärit pyörittelee näit menkkakipu kysymyksii lähestulkoon päivittäin :\