tiedätkö, ketä puolisosi äänesti? tai äänestikö?
en tiedä, ketä puolisoni äänesti. enkä sitä, mitä puoluetta. tiedän, että hän kävi äänestämässä. yleisten puheiden perusteella pystyn rajaamaan hiukan suuntaviivoja, mutta en tiedä.
tiedän, ketä vanhempani äänestivät. heidän kanssaan on tehty vaalikone ym. juttuja ja keskusteltu.
en tiedä myöskään mieheni omaisuudesta tarkoin, enkä tuloista. hänen mukaansa raha, vaali jne. asiat ovat ihmisen henkilökohtaisia asioita. en tiedä jakaako hän ko. asioita kenenkään kanssa.
vanhempieni asiat tiedän tarkoin.
alan pikkuhiljaa miettiä, miksi näitä asioita ei voisi jakaa puolisoiden kesken?
Kommentit (15)
No mun mielestä on ihan itsestään selvää ettei kaikkia toisen asioita kuulu tai tarvitse tietää. Suurinpiirtein, ettei ole ihan ihmeissään jos vaikka toinen kuolla kupsahtaa. Eli mä ja mies suunnilleen tiedetään toistemme varallisuus, mies tietää mitä puoluetta ja kumpaa sukupuolta mun ehdokas oli. Mä en tiedä ketä mies äänesti.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:44"]Tiedän ketä mies äänesti. Vanhempieni äänestyksistä en tiedä.
[/quote]
Mulla sama
En tiedä ketä äänesti ja se syö mua ihan älyttömästi! =D Totta kai hänellä on oikeus pitää se omana tietonaan, mutta ihmettelen miksi sitä ei voi kertoa. Mä ainakin kerron ihan suvereenisti. Hävettääkö ihmisiä oma ehdokas, kun sitä ei kehtaa kertoa? En tiedä edes puoluetta, joka viittaa kyllä persuihin... Sunnuntaina otti päähän enemmänkin varsinkin vaalivalvojaisia töllöttäessä, nyt vaan nakertaa. Perhana, minäkin alan pitää salaisuuksia! Ja kun kysyy, niin sanon vaan mysteerisesti että mulla on oikeus...
Tiedän että äänesti sdp:tä, en muista ehdokkaan nimeä. Itse äänestin persuehdokasta, ihan vaan toivoen että tyttäreni mahdollisuus elää elämänsä ilman raiskauskokemusta nousisi edes hitusen.
En tiedä ketä äänesti, en ole koskaan tiennyt.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:54"]
En tiedä edes puoluetta, joka viittaa kyllä persuihin...
[/quote]
No ei kai kukaan mielellään tunnustakaan äänestävänsä persuja?
Tiedän, ketä äänesti. Äänestimme samaa henkilöä. Mietimme yhdessä hyviä ehdokkaita ja päädyimme tähän samaan. Yhtä hyvin olisimme voineet äänestää eri ehdokkaita, mutta puolue tod näk olisi ollut sama kuitenkin.
Meillä on myös yhteiset rahat ja jaamme muutenkin elämämme asiat toistemme kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:54"]
En tiedä edes puoluetta, joka viittaa kyllä persuihin...
[/quote]
No ei kai kukaan mielellään tunnustakaan äänestävänsä persuja?
[/quote]
Daa, no sillä justiin tulin tähän päätelmään!
Tiedän ketä äänesti. Ei meillä ole mitään tarvetta salailla asioita toisiltamme enkä ymmärrä miten sellainen parisuhde edes toimii, jossa ei (edes tällaisista) asioista voi avoimesti jutella. Ei varmaan ole kovin rehellistä, avointa ja syväluotaavaa kommunikointia noin muutenkaan sitten.
Tiedän, mutta omaani en. Äänestys oli kuin ruotsin sanakoe, tankkasin numeroa mielessäni koppiin asti ja pää tyhjeni heti kun pääsin sieltä ulos.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 09:59"]
Tiedän ketä äänesti. Ei meillä ole mitään tarvetta salailla asioita toisiltamme enkä ymmärrä miten sellainen parisuhde edes toimii, jossa ei (edes tällaisista) asioista voi avoimesti jutella. Ei varmaan ole kovin rehellistä, avointa ja syväluotaavaa kommunikointia noin muutenkaan sitten.
[/quote]
Mahtava päätelmä taas - jos et tiedä ketä puoliso äänesti niin varmaan petättekin toisianne :-)
Toi nyt vaan ei ole (meille) mikään kovin tärkeä juttu.
Tiedän ja mieskin tietää ketä äänestin. Me pohdimme asiaa yhdessä ja molemmat päätyivät eri puolueisiin ja tietenkin myös ehdokkaisiin.
Molemmat tutustuimme yhdessä eri puolueisiin ja mietimme tarkkaan kenelle se oma ääni menee.
Vaikka moni ajattelee että yksi ääni sinne tai tänne niin jos kaikki ajattelisivat noin saattaisi se äänestystulos olla eri. Yllätyin että oma ehdokkaani pääsi läpi. Hänellä ei ollut mitään suuren suurta näkyvää kampanjaa.
En tiedä, kenelle puolisoni antoi äänensä, vaiko antoiko pelkän viivan, mutta eipä se mua kiinnostakaan niin paljon, että se pitäisi edes tietää. Suomessa on vaalisalaisuus, onneksi. Meillä on yhdessä muitakin puheenaiheita kuin eduskuntavaalit, sitä paitsi molemmat olemme sitä mieltä, että kansanedustajien määrää voisi puolittaa, parisataa avustajineen on liikaa tälle valtiolle.
Tiedän ketä mies äänesti. Vanhempieni äänestyksistä en tiedä.