Millaisia teidän masentuneet työkaverit ovat?
Jankuttavatko masennuksestaan ja lääkityksestään kaikille ja jättävätkö töitä muiden tehtäväksi, koska eivät itse halua tehdä? Meillä tällaista menoa töissä ja ei tunnu ihan reilulta, että joku työntää töitä muille koska kuvittelee olevansa erityinen aivan erityisillä ongelmilla. Mitä mieltä olette?
Kommentit (7)
Toivoisin, että jäisi saikulle. Vaikuttaa negatiivisesti työilmapiiriin, koska puhuu ison osan päivästä siitä, miten kaikki on niin hankalaa, haastavaa ja raskasta ja kaikki positiiviset kommentit hän teilaa ja etsii nurjan puolen asioista.
Koittakaa joskus itse tehdä työpäivät kipeänä, niin alkaa osa tehtävistä tuntua aika raskailta pidemmän päälle.
En tiedä, vältän keskustelua masentuneeksi tiedetyn henkilön kanssa ja pidän tarkoituksella tauot eri aikaan. Olen tehnyt tietoisen valinnan että elämässäni ei ole sijaa energiasyöpöille. Ulkoisesti on hiukan alakuloisen ja homssuisen oloinen tämä masentunut.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:07"]
Jankuttavatko masennuksestaan ja lääkityksestään kaikille ja jättävätkö töitä muiden tehtäväksi, koska eivät itse halua tehdä? Meillä tällaista menoa töissä ja ei tunnu ihan reilulta, että joku työntää töitä muille koska kuvittelee olevansa erityinen aivan erityisillä ongelmilla. Mitä mieltä olette?
[/quote]
Työkaveri oli/on masentunut, ei näy ulospäin millään tavalla. Hoitaa työnsä hyvin, käytös ihan normaalia. Joskus hieman väsyneen oloinen, mutta se ei vaikuta mihinkään - siis työpanokseen. Tiedän masennuksesta ainoastaan siksi, että hän on työn ulkopuolella ystäväni. Todella kovia kokenut ihminen, paljon henkistä painolastia, mutta ei tee itsestään muille ongelmaa tai numeroa. Mielestäni saisi ehkä jopa kertoa asioistaan enemmän työssä, mutta se on hänen valintansa ja sitä on kunnioitettava. Kyseessä ei todellakaan ole mikään lusmu tai velttoilija, joten ehkäpä juuri siksi on vaitonaisempi ongelmistaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:08"]
Koittakaa joskus itse tehdä työpäivät kipeänä, niin alkaa osa tehtävistä tuntua aika raskailta pidemmän päälle.
[/quote]
Sitten kannattaa varmaan pyytää saikkua, jos onnistuu.
On ahkera, joustava ja vetäytyvä. Diagnoosin ja lääkityksen tiedän muuta kautta, itse ei ole siitä milloinkaan maininnut.
Ansaitsevatko masentuneet erityiskohtelua? Eikö silloin kuulu mennä saikulle jos ei jaksa töitä tehdä? Vai riittääkö syyksi tosiaan se, että ei halua tehdä tiettyjä tehtäviä?