Alkaako muilla ikisinkuilla pää hajota korona-ajan jatkumiseen?
Tämä loppuvuosi tuntunut erityisen kurjalta. Muut on perheidensä kanssa. Töissäkin on tylsää, pääosin etätöitä.
Elättelen toiveita, että vähän piristyisi, kun pääsee kohta hiihtelemään (etelässä ei vielä juuri latuja, mutta lunta on nyt tullut).
Kommentit (41)
Ei. En deittailisi vaikkei koronaa olisikaan, olen hyväksynyt olevani ikuisesti sinkku ja keskityn elämässäni muihin asioihin. Muutenkaan elämäni ei juuri poikkeaisi siitä mitä se on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikset hanki kumppani ni ei ois niin yksinäistä?
Olisiko sulla jotain hyvää pizzakuskia ehdottaa?
Vierailija kirjoitti:
Pehmonalle on joutunut koville viime aikoina.
t. sinkku
Kaalimato kanssa.
Ei. Olen tosi kiitollinen siitä, että etätyöt ovat tulleet osaksi työtä alallani. Uskon, että paluuta entiseen toimistolla nyhräämiseen ei tule tapahtumaan enää, edes koronan jälkeen. Kotona työntekoon on niin paljon helpompi keskittyä ja saada hyviä tuloksia aikaan kuin toimistolla oli. Myös vapaa-aikaa jää enemmän, kun työmatkoihin ei tarvitse käyttää aikaa ja kotihommia pystyy tekemään työpäivän ohessa (pyykkikone pyörimään, tiskit asianpesukoneeseen ym.).
Muuten elän ihan hyvää arkea edelleen: Ulkoilen koiran kanssa, joskus tapaan ystäviä joko omassa kodissani tai ystävieni luona, tapaan myös perheenjäseniäni vähintään kerran kuussa kotioloissa. En ole koskaan viihtynyt julkisilla paikoilla oleilemassa - olen mieluiten joko ulkona luonnossa tai kotona. Lisäksi olen jo vuosia pelannut erästä roolipeliä netissä, joten kansainvälinen ystäväpiiri ja nettiyhteisö harrastukseen liittyen on edelleen olemassa.
Luulen, että koronapandemian aikana parhaiten selviytyvät sellaiset ihmiset, joilla on resilienssiä ja jotka eivät tarvitse kauheasti ulkoa ohjattua toimintaa ja aktiviteettia ollakseen tyytyväisiä. Ihmiset, jotka tavallaan löytävät tyytyväisyyden omasta sisäisestä maailmastaan, ovat sitten sinkkuja tai perheellisiä.
Ei ala. Totta kai sitä toivoisi paluuta edes lähellre sitä entistä normaalia, mutta nyt on nyt. Ajattelen, että tämä on vähän niin kuin sotatilanne. Vihollisena virus. Sisua tämä vaatii kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen tosi kiitollinen siitä, että etätyöt ovat tulleet osaksi työtä alallani. Uskon, että paluuta entiseen toimistolla nyhräämiseen ei tule tapahtumaan enää, edes koronan jälkeen. Kotona työntekoon on niin paljon helpompi keskittyä ja saada hyviä tuloksia aikaan kuin toimistolla oli. Myös vapaa-aikaa jää enemmän, kun työmatkoihin ei tarvitse käyttää aikaa ja kotihommia pystyy tekemään työpäivän ohessa (pyykkikone pyörimään, tiskit asianpesukoneeseen ym.).
Muuten elän ihan hyvää arkea edelleen: Ulkoilen koiran kanssa, joskus tapaan ystäviä joko omassa kodissani tai ystävieni luona, tapaan myös perheenjäseniäni vähintään kerran kuussa kotioloissa. En ole koskaan viihtynyt julkisilla paikoilla oleilemassa - olen mieluiten joko ulkona luonnossa tai kotona. Lisäksi olen jo vuosia pelannut erästä roolipeliä netissä, joten kansainvälinen ystäväpiiri ja nettiyhteisö harrastukseen liittyen on edelleen olemassa.
Luulen, että koronapandemian aikana parhaiten selviytyvät sellaiset ihmiset, joilla on resilienssiä ja jotka eivät tarvitse kauheasti ulkoa ohjattua toimintaa ja aktiviteettia ollakseen tyytyväisiä. Ihmiset, jotka tavallaan löytävät tyytyväisyyden omasta sisäisestä maailmastaan, ovat sitten sinkkuja tai perheellisiä.
Viimeisen kappaleen kanssa täysin samaa mieltä!👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole pystynyt ymmärtää koko sinä aikana kun tätä koko ajan jatkuvaa huolipuhetta on julistettu kuin jotain evankeliumia mistä ihminen on loppujen lopuksi jäänyt paitsi?
Esim sinulla on ylipäätänsä niitä töitä. Olet voinut ihan vapaasti deittailla, tavata kavereita, jne.
Nyt jokainen vaan haluaa olla jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.Niin, perheellisten elämä ei ole juuri muuttunut. Etätöissä olevalta sinkulta kun on vielä kaikki harrastukset peruttu, niin on se aika iso muutos. Siis toiset voi oikeasti seota siihen yksinäisyyteen.
Oletat heti, että olen perheellinen kun en myötäile ja ole höyläämässä ranteita auki aikana, jolloin on pystynyt elämään sitä suht normaalia arkea?
Et ole päässyt festareille levittämään jalkojasi? Sano joku muut juttu mistä olet nyt paitsi jäänyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei ala. Totta kai sitä toivoisi paluuta edes lähellre sitä entistä normaalia, mutta nyt on nyt. Ajattelen, että tämä on vähän niin kuin sotatilanne. Vihollisena virus. Sisua tämä vaatii kaikilta.
Miten joku jaksaa vielä olla noin lapsellinen? Entistä normaalia? Jaot lettuasi baareissa ja festareilla? Kävit monta kertaa vuodessa teatterissa?
Hajoaa. Selasin just vanhoja valokuvia miten paljon kahden vuoden stressi näkyy mun ulkonäössä heikentävästi.
Vierailija kirjoitti:
Hajoaa. Selasin just vanhoja valokuvia miten paljon kahden vuoden stressi näkyy mun ulkonäössä heikentävästi.
Ja kenen vika se on?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa te nyt varmaan ap kanssa nyt löydätte toisenne?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku edes kehtaa verrata tätä sotatilanteeseen?
Miten se ikisinkkuus asiaan vaikuttaa?
” Nyt jokainen vaan haluaa olla jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.”
Toipuuko tämä maa koskaan tästä negatiivisuudesta?
Pitkäaikaistyöttömänä ei tämä nyt hirveästi ole maailmaa muuttanut suuntaan eikä toiseen.
Täällä pääkaupunkiseudulla ihmiset näyttävät hiihtävän jäällä. Siellä on nyt sopivasti lunta ja tilaa.
Miks kaikista ketjuista pitää aina tulla kauheeta riehumista ja haukkumista? Ihan hyvä aloitus ap:llä.
Ei ala. Mä olen yksineläjä omasta tahdostani, eli se varmaan kyllä vaikuttaa.
Lähitöissä olen käynyt joten näen meidän pientä työkaveripiiriä päivittäin, rokotteet saatu työajalla.
Ystäviin olen yhteydessä Naamiksen ja Discordin kautta.
En harrasta mitään sellaista, mihin tarvittaisiin erityisiä tiloja. Katselen kotona leffoja ja kokkailen sekä leivon.
Parasta aikaa elämässä tämä korona aika. Sairaseläkkeelle pääsin 3kk ennen koronaa M35
Pehmonalle on joutunut koville viime aikoina.
t. sinkku