Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusien juomatapojen opettelu on yhtä tuskaa

Vierailija
01.01.2022 |

Olen nelikymppinen nainen. Kyllästyin jokin aika sitten siihen, etten osannut nauttia alkoholia järkevästi. Join aina kerralla runsaasti, tyhjään vatsaan ja seuraava päivä osoittautui tietenkin karmeaksi. Olen nyt viime aikoina harjoitellut järkevämmän juomakulttuurin omaksumista ja pyrin syömään terveellisesti ja riittävästi myös niinä iltoina kun on myös tarkoitus päihtyä.

Epäonnistun täydellisesti! Alkoholia kuluu huomattavasti syöden juodessa vähemmän, mikä onkin loistava juttu! Mutta. En kestä sitä fyysistä oloa mikä ruoan ja alkoholin samanaikaisesta käytöstä seuraa: turvotusta, ähkyä, tukalaa oloa, väsymistä, horrosta ja etovuutta. Tämä aiheuttaa myös sosiaalista haittaa, niin pöhköltä kuin se kuulostaakin.

Taidan olla täysin toivoton tapaus. Parempi varmaan lopettaa koko tissuttelu, kun ei näytä sopivan minulle järkevät juomatavat. Olisiko teillä vinkkejä ja ajatuksia tämän dilemman ratkaisemiseksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"niinä iltoina kun on myös tarkoitus päihtyä" kuulostaa kyllä pahalta. Jos haluat päihtyä niin olisi hyvä käsitellä niitä tunteita, joita haluat päihtymyksellä tukahduttaa.

Juomisiin kommentoisin, että siirry alkoholittomiin ja makuvissyihin. Lopeta viinakset, ne eivät sovi sinulle.

Vierailija
2/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton olut on ainakin hyvää ja luulis, että viineissäkin on tuotekehitys edistynyt. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää alkoholi kokonaan pois, minäkin jätin enkä ole katunut päivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon tyhjään vatsaan mutta juomien loputtua saatan hakea parikin pizzaa suureen nälkään. Parempi näin, ei yhtä aikaa tai syömättä kokonaan.

Vierailija
4/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on se, että ei juo liikaa.

Joillakin humaltuminen poistaa jarrut päältä.

Vierailija
5/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se viinan vetäminen.

Miksi sillä itseäsi rassaat?

🙄💁🏼‍♀️

Kai sulla muutakin on elämässäsi?… Kiinnostavampia asioita, kuin alkoholi… jos niitä ei ole, niin anna/raivaa niille tilaa.

Sun mielenkiinto on nyt alkoholissa. Kun annat sen tilan muille jutuille, niin tulee kiinnostavampi ja parempivointinen oleminen.

Vierailija
6/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättimäisen kokemuksen omaavana vinkkaan, että syö juodessasi, mutta vähemmän, ei kannata vetää mättämällä.

Vierailija
7/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö juodessasi, mutta älä niin paljon että tulee ähky. Ja vaihda joka toinen ja kaksi kolmesta juomasta veteen tai alkoholittomaan.

Vierailija
8/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä usein krapulakin pahenee.

Vierailija
9/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomat oluet ovat täyttä kuraa. Opettele vaan kestämään ähkyä ja nauti oikeasta oluesta tai viinistä.

Vierailija
10/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella juomattomuustapa.

Vierailija
11/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sitä on juoda, kun siitä tulee huonovointiseksi?

En tajua toimintasi ideaa.

Vierailija
12/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ohjaa toimintatapojasi.

Siltä se tekstisi perusteella näyttää.

Vai miten itse koet?

Vierailija
13/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Mulla menee maha sekaisin alkoholista.

Mun on saatava juoda sitä.

En mä mikään alkoholiriippuvainen ole.

Voin ite päättää juonko vaiko en.” 🙄

🤭😹

Vierailija
14/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, epäilemättä olen alkoholisti - kuten valtaosa suomalaisista 🙄

Ilmeisesti kokemani tukala olo ei kosketa valtaosaa ihmisistä tai on niin normaalia, ettei suurin osa kiinnitä siihen mitään huomiota.

Ap

Vierailija
15/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tarkoitus päihtyä". Olet selvästi alkoholisti. Joko jatkat samaan tapaan tai sitten haet apua A-ongelmaasi. Itsepä tiesi valitset.

Vierailija
16/16 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen: kevyt lounas ( kalaa/ vihanneksia) + 1/2 lasillista roseviiniä...(10%)

kevyt iltapala ( 3 erilaista, pikkutapasta) + lasillinen samppanjaa. Jouluna ruokailtiin myöskin kevyesti, mutta silti hyvin, alkoholia ei ollenkaan. (Asumme muuten etelä-euroopassa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän