Muita, joita pidetään jotenkin tyhmänä?
En ymmärrä miksi...puhun useaa kieltä ja yleissivistykseni on hyvä. Lukaisen uutiset toisinaan. Osaan keskustella niitä näitä tarvittaessa, vaikka olen aika ujo ja hiljainen. Voiko se olla syy siihen että pidetään tyhmänä?
Kommentit (13)
Ei se että puhut montaa kieltä ja olet sivistynyt, kerro älykkyydestäsi mitään...
Tuli nyt tälläinen aihe mieleen uutenavuotena..näin on käynyt välillä lapsesta asti. Eikä silloinkaan siihen olisi pitänyt olla aihetta. Nyt aikuisena yksi kaveri kohteli kuin olisin pölvästi ja parissa työssä oli työkaveri jotka puhuivat minulle hitaasti kuin lapselle.
No miehä se täällä ihan dille dong. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Ei se että puhut montaa kieltä ja olet sivistynyt, kerro älykkyydestäsi mitään...
?? Mutta jos olisin tyhmä, en varmaan kykenisi siihenkään? Tuo nyt oli vain esimerkki. Osaan hoitaa asioita kuten kuka tahansa, pärjään. Osaan jutella ihmisille kuten kuka hyvänsä muukin tarvittaessa. En möläyttele omituisia.
Minua kohtaan käyttäydytään myös tällä ikävällä tavalla, olen varmaan jotenkin sen näköinen, että tietyn luonteiset, tai pikemminkin luonnevikaiset pinnalliset narsistit öykkärit pitää vain ulkonäön perusteella ihmisiä "tyhmänä" :/ Ne ne vasta typeriä ovatkin kun ei ole sen vertaa sivistystä kertynyt, että tietäisivät, ettei ulkonäkö ole koko totuus!
Kuten tekstistä ehkä paistaa läpi, minua raivostuttaa tämä asia melko paljon!
Vierailija kirjoitti:
Minua kohtaan käyttäydytään myös tällä ikävällä tavalla, olen varmaan jotenkin sen näköinen, että tietyn luonteiset, tai pikemminkin luonnevikaiset pinnalliset narsistit öykkärit pitää vain ulkonäön perusteella ihmisiä "tyhmänä" :/ Ne ne vasta typeriä ovatkin kun ei ole sen vertaa sivistystä kertynyt, että tietäisivät, ettei ulkonäkö ole koko totuus!
Kuten tekstistä ehkä paistaa läpi, minua raivostuttaa tämä asia melko paljon!
Inhottavaa tosiaan. Et ole yksin, se on ärsyttävää. Tekisi mieli ärähtää kun näin käy muttei toistaiseksi ole kehdannut. Eivät he mitään einsteineja itsekään ole olleet minusta..päinvastoin itseasiassa. Yleensä ns. "Fiksuina" nähdyt ihmiset ovat kohdelleet minua hyvin.
Mielestäni se on tapa mitätöidä naisia. Se perinteinen Marilyn Monroe asetelma. Nykyaikana Ariana Grande on esittänyt hölmöjä naisia, mutta viimeisimmässä leffassa mies kaasuvalotti.
Älä välitä. esim. kilttejä/masentuneita/herkkiä/nuoren näköisiä pidetään herkemmin tyhminä. Moni ajattelee tiedostamatta tai tietoisesti että jos näyttää heikkouksia ulospäin täytyy olla vähän vajaa.
Minä olen juntin näköinen töpselikärsä. Ulkonäölleni en mitään voi enkä voi geenejäni muuttaa. Pukeudun neutraalisti ja minulla on polkkatukka.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on tapa mitätöidä naisia. Se perinteinen Marilyn Monroe asetelma. Nykyaikana Ariana Grande on esittänyt hölmöjä naisia, mutta viimeisimmässä leffassa mies kaasuvalotti.
Ei vain naisia vaan ns. "tyhmän" näköisiä miehiä kohdellaan myös hyvin ylimielisesti ja väheksyen.
Ekstroverttien harhaluuloa se että jatkuvasti äänessä olevat on älykkäitä ja fiksuja. Saan suurta huumoria (sisäisesti) kun näen että joku suunapäänä puhetta suoltava pitää minua idioottina. Sopivan tilaisuuden tullen voi kyseisen tyypin nolata perusteellisesti. Eräskin työkaveri yritti tönkköruotsilla ja -enkulla palvella asiakasta. Eihän siitä mitään tullut, menin väliin ja parilla sujuvalla lauseella ongelma oli selvitetty ja asiakas tyytyväinen. Itse olen keski-ikäinen, toinen nuori (jotka omasta mielestään ovat Suomen kielitaitoisinta sukupolvea).
Minua pidetään tyhmähkönä. Sitten on suututtu kun en todellakaan ole. Se on jotenkin huvittavaa.
Minulla sama. Olen introvertti enkä turhia kailota kaiken keskipisteenä. Ehkäpä siitä johtuu..? Olen oikeasti ihan fiksu ja hyvä tyyppi.