Voiko kansa äänestää väärin?
Palstan modet on koittanut sensuroida Halla-ahon vaalivinkit jo kahdesti - koittaako ne estää kansaa äänestämästä "väärin"? Tässä kuitenkin linkki Jussi Halla-ahon joukon vaalivinkkeihin niitä varten, jotka ei vielä tiedä ketä äänestää: http://www.halla-aho.com/scripta/vaalivinkkeja_lukijoille.html
Mitä mieltä SINÄ olet: Voiko kansa äänestää väärin?
Kommentit (10)
Ei voi. Tyhmä ja äänestämiseen välinpitämättömästi suhtautuva kansa saa arvoisensa päättäjät.
Vain Amerikassa.
Siellä Bushin äänet laskettiin moneen kertaan uusiksi, jotta niitä löytyisi riittävästi :D
Totta kai voi äänestää väärin. Olen itsekin varmaan monta kertaa äänestänyt väärin. Mehän äänestämme yleensä kukin oman (yleensä tosi vajavaisen) ymmärtämyksemme pohjalta ehdokkaita joiden valinnat ovat suurin piirtein sellaisia kuin itse tekisimme (olematta ammattipoliitikkoja). Varmasti on hyvinkin yleistä että äänestämme valtaan ihmisiä jotka eivät lopulta vie yhteiskuntaa sellaiseen suuntaan kuin mikä käytännössä parhaiten toimisi.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:25"]
Totta kai voi äänestää väärin. Olen itsekin varmaan monta kertaa äänestänyt väärin. Mehän äänestämme yleensä kukin oman (yleensä tosi vajavaisen) ymmärtämyksemme pohjalta ehdokkaita joiden valinnat ovat suurin piirtein sellaisia kuin itse tekisimme (olematta ammattipoliitikkoja). Varmasti on hyvinkin yleistä että äänestämme valtaan ihmisiä jotka eivät lopulta vie yhteiskuntaa sellaiseen suuntaan kuin mikä käytännössä parhaiten toimisi.
[/quote]
Komppaan! Ja siksi äänestän itse ennemmin vaikka kirkkovenettä kuin jotain hyvältä vaikuttavaa tyyppiä, jonka ajatuksiin, tekoihin ja etenkin puolueeseen en ole perehtynyt kunnolla.
Kansa äänestää aina väärin, koska järkevät ihmiset ei halua poliitikoiksi.
Tietysti kansa voi olla väärässä, mutta niin voi olla myös se osa kansaa joka syyttää muuta kansaa väärästä vaalituloksesta.
Tietenkin voi äänestää väärin. Esimerkiksi äänestetään päättäjiä jotka toimivatkin toisin mitä ovat luvanneet.
Toisin sanoen, lähes aina äänestetään väärin koska mitkään ennen vaaleja annetut lupaukset eivät pidä paikkaansa; hallitusohjelma on kuitenkin jonkinlainen kompromissi kokonaisuudesta...
Mutta esimerkiksi viime hallituksessa monet puolueet tekivät täysin päinvastaisia päätöksiä mitä lupasivat, jos olisin itse arvannut olisin äänestänyt toisin.
Eiköhän sinne joku näyttelijä, missi tai muu päädy. Ei sinäänsä väliä, ihan sama ketä äänestät täällä ei tapahdu positiivisia muutoksia.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:41"]
Tietenkin voi äänestää väärin. Esimerkiksi äänestetään päättäjiä jotka toimivatkin toisin mitä ovat luvanneet.
[/quote]
Kaikki toimii rahoittajien ja oman mielen mukaisesti. Äänestäjät unohdetaan kun tullaan valituksi.
Kansa voi äänestää väärin vain silloin kun lappuun menee vahingossa väärä numero.