Koronan kotitestien luotettavuus hiukan niin ja näin
Kuitenkin on ostettu hyllyt tyhjiksi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f502e189-fe45-46ec-bffe-4a432ba058b1
Kommentit (8)
Mitä sillä tiedolla tekee, että onko ehkä korona?
Näyte täytyy ottaa huolella. Testi toimii, jos näytteeksi saadaan oikeaa materiaalia.
Ihmettelen, että miksi näytettä ei oteta sekä nenästä että nielusta? Syvältä nenästä on todella. ikävää antaa ottaa. Kotitestissä ei edes suositella kuin min 2,5 cm syvyyttä 10 cm sijaan.
Tuttu kokeili kaksi ja molemmat negatiivisia. Oikea testi sitten oli positiivinen.
Itse tein muutaman ja näyttöruutuun tuli vaan jotain ihme suttua. En pidä näitä kovin luotettavina.
Vierailija kirjoitti:
Kotitesti on vessapaperi.
Siis niin kuin keväällä 2020
Mulla just tilanne että olen altistunut, ja sain terveydenhuollon ajan vasta keskiviikolle. Jos kotitesti näyttää negaa eikä oireita tule niin ma-ke ajan pitää olla töissä ja sporassa muita tartuttamassa. Kyseessä ei ole kertatapaaminen sairastuneen kanssa vaan monta päivää samassa tilassaeli omakin tartunta hyvin todennäköinen.
Millainen ihminen ostaa koronan kotitestin? Semmoinen joka haluaa tietää onko hänellä korona.
Tämmöiselle tiedon janoiselle testi sitten ilmoittaa ettei ole koronaa, mutta tiedonjanoinen ei voi luottaa testiin. Palataan lähtöpisteeseen että, voi kun olisi viulu.