Miten pääsen raskauskiloista eroon?
Oli pakko kirjoittaa tänne, koska painoni alkaa pian jo ahdistaa minua liikaa.. Mittani ovat siis 163,5cm ja 68-69 kg/riippuen aina päivän aineenvaihdunnasta. Synnytin esikoiseni heinäkuussa/2014, jonka jälkeen paino putosi kahdessa viikossa 74 kilosta 63 kiloon.. Tämän jälkeen paino on kuitenkin vain noussut :( mieheni on jo kyllästynyt, kun valitan koko ajan miten lihava olen eikä siis oikeen osaa kannustaa minua oikein eikä ymmärrä henkistä tuskaani.. Haluaisinkin kuulla miten te ilette päässeet raskauskiloistanne eroon? Alan olla jo todella epätoivonen asian suhteen :(
Kommentit (13)
Olen yrittänyt mutta en tiedä miten tai missä epäonnistun.. Olen yrittänyt salillakäyntiä kuukauden verran, 4 kertaa/viikko, tulos:en laihtunut yhtään... Nyt oon kotona yrittänyt treenata vatsaa, käsiä ja reisiä. (Mulla on todella paksut ja isot reidet), mutta tuloksetta... Kaikki tuntuu jo niin turhalta kun mikään ei auta:(
Pyysin että kertoisitte miten te olette laihduttaneet raskauskilonne.. En pyytänyt arvostelemaan miestäni
Imetätkö? Joitakin se laihduttaa ja jotkut keräävät "vararavintoa" vauvalle.
Syöt väärin ja liikaa jos 4 kertaa viikossa salikäynti ei näy missään.
paljon vihreitä kasviksia, salaattia, herneitä, parsakaalia, kurkkua jne. Myös muita kasviksia kuin vihreitä, mutta eritoten vihreitä. Syödessä muista pureskella ja pureskella, laske vaikka joka suupalalle 20 puraisua jos muuten tuntuu hankalalta. Juo paljon vettä, väh. 3-4 l/vrk. Laita vaikka jääkaappiin pullossa tai kannussa päivän määrä vettä, huomaat helposti juotko tarpeeksi ja vesi on aina ihanan kylmää :) Liiku säännöllisesti vaikka 30 min kävely/4-5 x viikko. Ja lopeta turha stressi, pidä myös huoli herkuttelupäivistä, juhlissa saa syödä pullaa ja kerran parissa viikossa on hyvä pitää herkkupäivä, säilyy mielenkiinto siihen terveellisesti syömiseen.
Valvottaako vauva? Mä olen huomannut, että mun kroppa ei suostu pudottamaan grammaakaan, vaikka miten vähän söisi, kun yöt on niin rikkonaisia. (Tuossa välissä oli kuukausi parempia öitä ja heti paino putosi 1,5 kiloa). En imetä enää (tosin senkin vaikutus painoon loppui jo ennen lopetusta). Olenkin nyt päättänyt, että nämä viimeiset pari raskauskiloa saa odottaa siihen, että yöt paranee. Nyt vaan keskityn siihen, ettei paino nouse.
Salilla on käytävä pidempään kuin kuukausi. Kolmessa näkyy jo muutos, puoli vuotta tekee paljon
Ruokavaliostani: en ole oikeastaan erikoisemmin rajoittanut syömisiäni.. Ainut mitä olen tehnyt olen vaihtanut maidon rasvattoman ja jättänyt sokerin pois kahvista.. Tätä olen noudattanut jo vuoden verran. Herkkupäivä pyrin pitämään kerran tai kaksi viikossa.. Ja arkipäivisin yritän syödä 3-4 tunnin välein ja juoda juuri paljon vettä.. Tuon salilla käynnin lopetin terveydellisistä syistä kun sain todella voimakkaita päänsärkykohtauksia.. Nyt asia on kuitenkin tutkittu eikä kyseessä ole mikään vakava sairaus ja voisin taas aloittaa salin mutta rahatilanne ei sitä tällä hetkellä salli nin tyydyn treenaamaan kotona.. Kotona sitten teen käsiä, vatsoja ja reisiä. Erityisesti reidet haluaisin laihduttaa mutta en tiedä onko pelkkä lihasten treenaaminen siihen hyväksi.. Kun lihaskunnon ohella en kyllä muuta liikuntaa harrasta kun vaunukävelyä 2-3 kertaa viikossa.
Onko muuten jotain hyviä vinkkejä reisien pienentämiseen?! Haluaisin löllöt pois :(
Imetä, jätä herkut pois ja syö kevyesti. Juo paljon vettä! Helppoa :)
No eikö niistä pääse samallalailla kun muistakin kiloista?syöt vähemmän kun kulutat.