Kaverin lapsen syntymäpäivillä: erään perheenäidin suhtautuminen minuun
Ei apua, tulin juuri kaverin lapsen syntymäpäiväjuhlista ja todistin kyllä ihan käsittämätöntä käytöstä erään mamman taholta.
Olen siis sinkku ja lapseton ja kaikki muut juhlavieraat olivat perheellisiä ihmisiä.
Olin pukeutunut nättiin mekkoon, joka ei todellakaan ollut mikään bilemekko tai liian paljastava. Tavallinen olkaimellinen polvipituinen mekko, siistit legginssit ja päällä neule.
Heti ensimmäisenä eräs äiti katsoo minua oudosti ja toteaa "bilettämäänkö oot menossa?"
Hämmennyin ihan hirveästi kun en osannut varautua tuollaiseen kommenttiin, joten naurahdin vain ja katsoin häntä vähän kysyvästi.
Mamma oli itse laittanut päälleen jonkun kympin topin ja iskenyt tissit pöytään.
Katsoi minua hirveän tarkkaan ja totesi jotenkin ilkeällä äänensävyllä, että "sähän oot ihan lapsi! Minkä ikäinen sä oikein olet??" Olen 21-vuotias ja joo, olen aika nuoren näköinen, mutta minusta tuo oli silti aika törkeä kommentti.
Sitten kahvipöydässä tuli keskustelua työpaikka-asioista, ja minä kerroin että tarkoitus olisi mennä opiskelemaan korkeakouluun nyt syksyllä. Siihen tämä sama nainen tuhahtaa, että ei tälläisessä taloustilanteessa ole mitään järkeä opiskella ja kyllä ne elämän realiteetit valkenee minullekin KUNHAN KASVAN AIKUISEKSI. :D
Olen kyllä huomannut että lapsettomia ihmisiä kohdellaan lasten syntymäpäiväjuhlilla kuin ruttosairaita, mutta noin törkeää ei ole koskaan ollut. Pahin oli ehkä joskus exän kanssa, kun lemmikeistä puhuttaessa eräs nainen totesi pirteästi "Niin, ne on teidän lapsia kun teillä ei oikeita lapsia vielä ole :)))"
Kommentit (72)
Voi apua mikä ihmisiä vaivaa :D hah! Itsekin siis äiti enkä voisi jaksaa harmistua mitä muilla on päällä ja mitä ei. Oli lapsellinen tai lapseton vieras :D
Tämä ei kyllä tunnu nyt mitenkään yleisesti liittyvän perheenäiteihin ja sinkkuihin. Kohtasit vain huonosti käyttäytyvän ihmisen, sitä sattuu joskus.
21v sinkut viettää aikaansa tällä palstalla?
Ihan oikeasti - hanki elämä, kun vielä voit. Normaali ikäisesi ei provoile palstalla vaan nauttii elämästään, käy kuntosalilla, istuu kaikessa rauhassa kahvilassa nauttimassa lattea, pisteyttää nuorten miesten perseitä, käy kynsihuollossa, tekee kasvisruokaa ...
Eikä kukaan ikäisesi laita päälleen legginssejä, polvipituista mekkoa ja neuletta! Taivas sentään, katso vähän, mitä muilla on päällään ja jätä mummokuteet kotiasuiksi.
Oliko toi nyt niiiiin kauheaa?tulet varmaan kuulemaan vieläkin pahempaa kunhan kasvat aikuiseksi;)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:16"]
Ihan oikeasti - hanki elämä, kun vielä voit. Normaali ikäisesi ei provoile palstalla vaan nauttii elämästään, käy kuntosalilla, istuu kaikessa rauhassa kahvilassa nauttimassa lattea, pisteyttää nuorten miesten perseitä, käy kynsihuollossa, tekee kasvisruokaa ...
Eikä kukaan ikäisesi laita päälleen legginssejä, polvipituista mekkoa ja neuletta! Taivas sentään, katso vähän, mitä muilla on päällään ja jätä mummokuteet kotiasuiksi.
[/quote]
Jos sinä olet ollut pissis, ei se tarkoita, että kaikki nuoret naiset olisivat :D
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:13"]Tämä ei kyllä tunnu nyt mitenkään yleisesti liittyvän perheenäiteihin ja sinkkuihin. Kohtasit vain huonosti käyttäytyvän ihmisen, sitä sattuu joskus.
[/quote]
Nojoo.. harvinaisen usein vain tuollaiset kateellisena piikittelevät ilkiöt sattuvat olla pienten lasten vanhempia.
Tämä on taas tämä sama:
-olen työpaikan ainoa nuori ja olen kaunis ja pukeudun tiukkaan mekkoon ja työpaikan keski-ikäiset lehmät katsoo minua karsaasti
-olen puistossa aina meikissä ja kivassa neuleessa ja siellä vanhemmat mammat katsoo minua karsaasti ja niillä on tuulipuvut päällä
-menin kutsuille ja minulla oli kiva toppi ja hame päällä ja keski-ikäiset ämmät katso minua päästä varpaisiin jne..
Tämä aloitus on nähty niiiiiiin monta kertaa
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:18"]
[/quote]
Jos sinä olet ollut pissis, ei se tarkoita, että kaikki nuoret naiset olisivat :D
[/quote]
Mitä pissistä on valkoisessa paitapuserossa ja farkuissa? Tai siinä, että käy kuntosalilla?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:16"]21v sinkut viettää aikaansa tällä palstalla?
[/quote]
Jotenkin ironista paasta tällaista juuri tällä palstalla :D olet samaa kastia juhlilla olleen ämmän kanssa.
Outoja vastauksia olet saanut. Todella törkeä ämmä. Varmasti oli vaan tyypillinen suomalainen katellinen mamma. Älä välitä! T. 28 v äiti
Puhe on työpaikka-asioista ja sinä kerrot aikeistasi mennä opiskelemaan korkeakouluun syksyllä. Miksi ihmeessä et puhut töistä vaan turhista tavoitteistasi?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:22"]
[/quote]
[/quote]
Mitä pissistä on valkoisessa paitapuserossa ja farkuissa? Tai siinä, että käy kuntosalilla?
[/quote]
Nuorenakin voi pukeutua hyvin olematta mummo. Valkoinen paitapusero ja farkut... öö, K.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:16"]21v sinkut viettää aikaansa tällä palstalla? Ihan oikeasti - hanki elämä, kun vielä voit. Normaali ikäisesi ei provoile palstalla vaan nauttii elämästään, käy kuntosalilla, istuu kaikessa rauhassa kahvilassa nauttimassa lattea, pisteyttää nuorten miesten perseitä, käy kynsihuollossa, tekee kasvisruokaa ... Eikä kukaan ikäisesi laita päälleen legginssejä, polvipituista mekkoa ja neuletta! Taivas sentään, katso vähän, mitä muilla on päällään ja jätä mummokuteet kotiasuiksi. [/quote] Jotenkin ironista paasta tällaista juuri tällä palstalla :D olet samaa kastia juhlilla olleen ämmän kanssa.
[/quote]
Minusta on paljon ironisempaa, että lihava ja suttuinen ap keksii näitä provoja pienessä, likaisessa yksiössään Kontulassa. Näissä (ja unelmissaan) hän on nuori ja omasta mielestään tyylikäs, kaikin tavoin ihana ja sitten tavavasemmalta iskee ämmä, joka kyselee ikäviä. Voi kamala, hän kun erottuu edukseen tyylikkäänä ja nuorena, niin tietty ne ämmät on töykeitä.
Ongelmana on se, että joka hemmetin kerta ap mokaa jossain olennaisessa yksityiskohdassa kuten nyt vaatteissa. Ei normaali 21v nuori hyvännäköinen nainen pukeudu polvipituiseen mekkoon ja legginseihin tällä kelillä! Hänellä kun ei ole tarvetta peittää siroja sääriään ja piukkaa takamustaan.
[/quote]
Kuulostat aivan ihastuttavalta, tutustumisen arvoiselta persoonalta. Taidat olla ap:n kuvailema henkilö.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:25"]
Puhe on työpaikka-asioista ja sinä kerrot aikeistasi mennä opiskelemaan korkeakouluun syksyllä. Miksi ihmeessä et puhut töistä vaan turhista tavoitteistasi?
[/quote]
Taisi aloituksessa mainittu mamma löytää tiensä tänne
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:16"]21v sinkut viettää aikaansa tällä palstalla? Ihan oikeasti - hanki elämä, kun vielä voit. Normaali ikäisesi ei provoile palstalla vaan nauttii elämästään, käy kuntosalilla, istuu kaikessa rauhassa kahvilassa nauttimassa lattea, pisteyttää nuorten miesten perseitä, käy kynsihuollossa, tekee kasvisruokaa ... Eikä kukaan ikäisesi laita päälleen legginssejä, polvipituista mekkoa ja neuletta! Taivas sentään, katso vähän, mitä muilla on päällään ja jätä mummokuteet kotiasuiksi. [/quote] Jotenkin ironista paasta tällaista juuri tällä palstalla :D olet samaa kastia juhlilla olleen ämmän kanssa.
[/quote]
Minusta on paljon ironisempaa, että lihava ja suttuinen ap keksii näitä provoja pienessä, likaisessa yksiössään Kontulassa. Näissä (ja unelmissaan) hän on nuori ja omasta mielestään tyylikäs, kaikin tavoin ihana ja sitten tavavasemmalta iskee ämmä, joka kyselee ikäviä. Voi kamala, hän kun erottuu edukseen tyylikkäänä ja nuorena, niin tietty ne ämmät on töykeitä.
Ongelmana on se, että joka hemmetin kerta ap mokaa jossain olennaisessa yksityiskohdassa kuten nyt vaatteissa. Ei normaali 21v nuori hyvännäköinen nainen pukeudu polvipituiseen mekkoon ja legginseihin tällä kelillä! Hänellä kun ei ole tarvetta peittää siroja sääriään ja piukkaa takamustaan.
[/quote]
Siis sä olet mies ???
Mikä sinut saa vaahtoamaan tuollaisella pieteetillä av-palstalla?
Se, että on saanut pyöräytettyä lapsia maailmaan ei automaattisesti tarkoita sitä, että ymmärtäisi elämää muita paremmin. Se mitä itse opin lapsiltani on: anna kaikkien kukkien kukkia! Me ollaan erilaisia jo pienestä pitäen. Nyt juuri kannattaa kouluttaa itsensä mahdollisimman hyvin ja saada tutkinnot valmiiksi ennen lasten tekoa, ettei katkeroidu kuten tämä ilkeä vieras. Ja työelämässä pääsee eteenpäin fiksulla asenteella sekä muiden huomioon ottamisella.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 16:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nuorenakin voi pukeutua hyvin olematta mummo. Valkoinen paitapusero ja farkut... öö, K.
[/quote]
ÖÖ - ne farkut ja paitapusero on arkinen perusunivormu, jos takamus on trimmattu ja näyttökelpoinen. Polvipituinen mekko + legginsit kertoo, että kyseessä on aika lailla alhaisella itsetunnolla tai surkealla kropalla varustettu 21v.
Lemmikkiletkaisuko pahin? Minun mielestäni kuulostaa tollaselta hyvätahtoiselta vitsiltä, kyllä mäkin aina vitsailen mun villakoirasta että se on mun lapsi. Ja niin monet kaveritkin on sanoneet :D Ei tulisi mieleenkään loukkaantua.