Miten noi hillopurkkien kannet on niin tiukkoja?
Olen siis heittämällä työpaikkani vahvin nainen. Avaan kaikki ne hillopurkit, mitä muut ei saa auki. Naisvaltainen työpaikka. Mutta silti löytyy purkkeja, joille minäkin joudun tekemään vaikka mitkä temput ja niksit, että saan ne auki.
Kommentit (18)
Nyt rupes kiinnostamaan, mikä työpaikka?
Itsekin naisvaltasella alalla, koskaan avannut töissä hillopurkkia, mutta kotona kyllä ja päästän pikku lusikan avulla kannen alle ilmaa, sitten se aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin naisvaltasella alalla, koskaan avannut töissä hillopurkkia, mutta kotona kyllä ja päästän pikku lusikan avulla kannen alle ilmaa, sitten se aukeaa.
Mutta sittenhän se kansi falskaa vastedeskin ja hillo pilaantuu.
Tiedätkö, miten hillo tehdään? Pakataan kuumana. Kannen alla on vakuumi.
Koska siellä purkissa on alipainetta, kun hillot on pakattu kuumana.
Siksi, että avaamattomaan purkkiin ei pääsisi ilmaa (ja homeita) pilaannuttamaan hilloa. Lisäksi sulla on väärä tekniikka tölkin avaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi jättää ne hillot ja kehittää lihaskuntoa..
Luomulihakset fyysisestä työstä. En oo mikään salijorma.
Ja tykkään makeasta. My bad. Mutta on niitä ongelmia ollut muissakin purkeissa, esim. pepperonit.
Tuollainen pullonavaaja on kätsy myöskin purkkien avaamisessa. Saa helposti raotettua kantta.
Yksikään niistä ei vaadi lihasvoimaa vaan ilmaa purkin ja kannen väliin. Työnnä sinne reunan alle pikkulusikka ja käännä hieman, kunnes kuulet loksauksen. Sitten avaat kannen ihan vaan kahdella sormella.
Äly voittaa aina lihaksen.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että avaamattomaan purkkiin ei pääsisi ilmaa (ja homeita) pilaannuttamaan hilloa. Lisäksi sulla on väärä tekniikka tölkin avaamiseen.
Mikä on oikea tekniikka? Oon vaan voimalla vääntänyt auki.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään niistä ei vaadi lihasvoimaa vaan ilmaa purkin ja kannen väliin. Työnnä sinne reunan alle pikkulusikka ja käännä hieman, kunnes kuulet loksauksen. Sitten avaat kannen ihan vaan kahdella sormella.
Äly voittaa aina lihaksen.
Veitsenkärkikin käy. Mä en ikinä onnistunut tuossa, ennen kuin tajusin kokeilla vääntämistä sivuttain. Olin aina kammennut, turhaan. Nyt kaksi sekuntia ja "plop".
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset säilyke-lasipurkit. Meillä ei ole ruokalaa, vaan syödään omia eväitä.
Tota noin. Sen alipaineen saa poistettua työntämällä veitsen kärki kannen ja lasin väliin ja vääntämällä ylöspäin. Näkyy kun kannen keskiosa nousee millin. Tämän jälkeen kansi aukeaa helposti.
Varovaisesti kuitenkin että veitsen kärki ei väänny.
Olen mies ja joudun säännöllisesti avaamaan esimerkiksi salsa- ja oliivipurkit puukolla lyömällä keskelle kantta pienen reiän. Tällöin tuote on syötävä kerralla kokonaan mutta varsinkin salsan kohdalla se on mulle normaalia, miksei oliivienkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja joudun säännöllisesti avaamaan esimerkiksi salsa- ja oliivipurkit puukolla lyömällä keskelle kantta pienen reiän. Tällöin tuote on syötävä kerralla kokonaan mutta varsinkin salsan kohdalla se on mulle normaalia, miksei oliivienkin.
Olen nainen eikä mun ole tarvinnut koskaan käyttää mitään kikkoja avaamisen. Käännän vaan napakasti ja kansi napsahtaa auki. Mutta mulla onkin uskomattomat sormivoimat, edellinen poikaystäväkin kiikutti purkit mulle avattavaksi, kun itsellä ei riittänyt käsissä voima. Muuten oli kyllä lihaksikkaampi ja vahvempi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Keltainen kumihanska auttaa avaamisessa myös.
Ja kitkalaput, em. pullonavaajan lisäksi.
Että sinullakin vähän muskelit kasvaisi.