Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

CV ja äitiysloma/vanhempainvapaa/hoitovapaa

Vierailija
30.12.2021 |

Mitä olette laittaneet cv:hen lapsen saamiseen liittyvistä vapaista? Miksi se vapaa pitää laittaa cv:hen, kun mulla kuitenkin on ollut työsuhde koko tämän ajan? Jos mä olisin esimerkiksi yhdeksän kuukautta sairauslomalla, niin eihän mun sitäkään tarvitsisi ilmoittaa ansioluettelossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäpäällikkö

Vierailija
2/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään niitä erikseen laita vaan työsuhteen alkupäivät ja loppupäivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi.

Vierailija
4/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut mitenkään. En myöskään mainintaa lapsista. Ei vaikuta mun pätevyyteen tai soveltuvuuteen omalla alallani, eikä kuulu työnantajalle tai rekrytoijalle.

Vierailija
5/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mun cv:hen liittänyt lauseen, että tiettyjen vuosien välille on liittynyt vanhempain- ja hoitovapaajaksoja. En ole tarkemmin käynyt selventämään päivämääriä, koska sitten cv muuttuisi aikamoiseksi sillisalaatiksi. Työhaastattelussa haastatteluja saa sitten kysellä tarkemmin, jos haluaa.

Vierailija
6/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun olet työsuhteessa vanhempainvapaan / hoitovapaan aikana niin tuo aika näkyy cv:ssä työssäolona ihan samalla tavalla kuin lomat ja sapattivapaatkin.

Vierailija
7/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni täällä vaan valittaa lapsen saamisen myötä syntyneitä aukkoja ansioluettelossa, joten mä oletin, että yleensä ne poissaolot merkitään erikseen ansioluetteloon. Ymmärrän, jos on hoitovapaalla siten ettei ole työpaikkaa ollenkaan, mutta jos on, niin miksi se hoitovapaa pitäisi siihen eritellä.

ap

Vierailija
8/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni täällä vaan valittaa lapsen saamisen myötä syntyneitä aukkoja ansioluettelossa, joten mä oletin, että yleensä ne poissaolot merkitään erikseen ansioluetteloon. Ymmärrän, jos on hoitovapaalla siten ettei ole työpaikkaa ollenkaan, mutta jos on, niin miksi se hoitovapaa pitäisi siihen eritellä.

ap

Pätkätyöläisillä ne näkyy eri tavalla.

Vierailija
9/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me palkattiin taannoin nainen jolla oli vakuuttava 10 vuoden työkokemus alalta. Kun hän aloitti työt niin nopeasti kävi ilmi että hän ei oikeasti osaa tehdä yhtään mitään. Selvisi, että naisella oli kolme lasta jotka oli tehnyt tuon kymmenen vuoden aikana eikä ollut käytännössä tehnyt alan töitä yhtään... Onneksi koeaika oli 6kk niin päästiin hänestä eroon hyvissä ajoin.

Vierailija
10/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen siinä elämäntilanteessa että kaikki CV:t voi tunkea VC:hen.

Vierailija
11/12 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkitä. Mutta kokemusvuosiin vaikuttaa, kun työn on saanut. Ainakin minulta työtodistuksessa vähennettiin pois vanh vapaat ja sepä tuntuvasti leikkasi ensimmäiset kokemuslisät.

Vierailija
12/12 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on työtön/määräaikaisuuksia tekevä ja samaan aikaan vanhempainvapaalla, onko parempi kirjoittaa olevansa nyt vanhempainvapaalla? Muutoin näyttää siltä, että olisi tehnyt viimeksi töitä ennen vanhempainvapaan alkamista.