Onnellinen ja arvostettu mummi
Luin tuota aloitusta, missä moitittiin isovanhempia roskalahjoista.
Itsellä 11 ja 13 vuotiaat pojantytöt. Kysyin pojaltani mitä lahjatoiveita tytöillä on ja että nyt rahani ovat hyvin vähissä. Poika sanoi, että vain jotain pientä, ponnarilenkkejä, kyniä ym., tärkeintä kuulemma tytöille, että pääsevät luokseni. Kyllä tuli tippa linssiin ja niin hyvä mieli. Tytöt sitten jäivät yökylään. Meillä halataan ja kerrotaan kuinka rakkaita ovat. Olen onnellinen mummi❤
Kommentit (7)
Ihana aloitus. Joku ei kestä tällaista, vaan heti alapeukuttaa.
Ap lisää: en ole hössöttävä mummi vaan annan tytöille tilaa olla ja touhuta mitä haluavat, usein pelailevat tai katselevat kännyköistään videoita, ovatkin todenneet, että luonani on niin ihana olla, kun en koko ajan komenna. Pidän kyllä tietyn kurin, eikä meillä koko aikaa ruutua tuijotella. Usein on tyttöjen kanssa juttutuokioita, joissa kertoilevat omista asioistaan, koulusta, ystävistä, harrastuksistaan. Me myöskin nauramme yhdessä paljon, meillä on luontainen hyväntahtoinen musta huumori kaikilla. Juttelemme myös vaikeistakin asioista, toki ikätason mukaisesti. Nautin myös seurata tyttöjen kasvua, sitä kuinka luontevasti osaavat jutella monista eri aiheista. Ihania tyttöjä ovat.
Olet hyvä mummi, joka välittää ja rakastaa lapsenlapsiaan. Olisipa meilläkin tuollainen mummi.
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä mummi, joka välittää ja rakastaa lapsenlapsiaan. Olisipa meilläkin tuollainen mummi.
Kiitos kauniista sanoistasi. Olen tuiki tavallinen ihminen jolla hyviä ja huonoja ominaisuuksia. En tapaa tyttöjä läheskään viikottain, mutta kait sitten olen jotakin tehnyt oikein, kun tytöt edelleen haluavat tulla luokseni ja välimme ovat luontevan läheiset, vaikka olisi kulunut edellisestä tapaamisesta aikaa. En myöskään osaa säännöllisesti pitää yhteyttä puhelimella, mutta yritän tuossa asiassa hieman parantaa tapojani. Se on niin pienestä kiinni etteivät kasvaessaan mahdollisesti enää pidäkään yhteyttä.
Mielestäni minulla on isompi vastuu tulevaisuuden yhteydenpidosta kuin lapsenlapsillani. Tsemppiä kaikille heille, jotka vaikkapa välimatkasta huolimatta eivät voi tavata lapsenlapsiaan kovin usein. Rakkaudellisilla sanoilla voi välimatkasta huolimatta pitää yllä läheisiä suhteita.
Hyvää uutta vuotta kaikille, niin lapsellisille kuin lapsettomillekin🥰
Ap
Kiva kuulla. Tuollainen pyrin itsekin olemaan! Kolmas lapsenlapsi syntyi alkusyksystä, muut jo 8 Ja 3. ihania kaikki.
Mikäköhän luuseri tällaisen kävi alapeukuttamassa? t. toinen mummi