Mitä vastata, jos kosmetologi tyrkyttää?
Olen menossa uudelle kosmetologille. Edellisestä kerrasta aikaa. En ole isotuloinen, ei ole varaa käydä usein eikä ostaa usein tuotteita, joita arvatenkin kauppaa. Mitä vastata, kun kuitenkin tyrkyttää kaikkea? Yleensä se on epämukavaa.
Kommentit (17)
Kiitos, mutta en tällä kertaa tarvitse?
Sano selkeästi EI, potkaise monille ja soita poliisi.
Esitä kuollutta jos kosmetologi esittää näin vaikeita kysymyksiä.
Entiset tuotteet on vielä käyttämättä.
Minä olen mies, tulen mielellään paikalle jos nätti naiskosmetologi tyrkyttää. Sana vain, ja minä hoidan.
EI-sanaa kannattaa harjoitella kotona ääneen peilin ääressä niin pitkään, että lähtee sujumana helposti.
En varmaan ole ainoa, joka ei ymmärrä ongelmaa.
Jalkahoidon jälkeen minulle myytiin kallista rasvaa. Sorruin ostamaan ja se tuubi oli ainakin vuoden avaamatta. Sen jälkeen avasin ja käytin voidetta kerran. Seuraavan kerran jos käyn kosmetologin hoidossa niin sanon rehellisesti ettei mulla tule niitä käytettyä enkä jaksa rasvailla, mieluummin käyn hoidossa useammin. Voin myös sanoa että hoidot ovat nykyisin niin hintavia ettei enää lisäostoihin jää rahaa. Onhan ne rahan hukkaa, halvemmallakin hoitaa ihan tarpeeksi hyvin, jos jaksaa. Jos tyrkyttää niin kieltäydyt ja päätät keskustelun lyhyeen ja alat puhua muusta. Sano että on entisiä tuotteita jäljellä.
Kävin säännöllisesti ennen koronaa ja annoin mennä toisesta korvasta ulos myyntipuheet.
Suurin osa ei osta, eikä ole pakko. Sanoo vain en tarvitse tällä kertaa eikä tarvitse selitellä. Joskus on ollut aika aggresiivista tyrkyttämistä, silloin olen sanonut että maksan tämän käynnin nyt ja katselen myöhemmin. Sen jälkeen kävelen ovesta ulos enkä enää ko. paikassa käy.
Se on kyllä ikävä puoli kosmetologeilla ja jalkahoitajilla, ettei heistä monikaan osaa myydä hyvin. Kömpelöt tykitykset tuotteista tuntuvat tuputtamiselta tai aggressiivisilta pakottamisilta, mutta kun muistat että kosmetologi ei yksinkertaisesti ole kouluttautunut myyjäksi saati olisi sillä sektorilla erityisen hyvä voi kohteliaan lempeästi vain kieltäytyä ostamasta mitään. Olet jo ostanut häneltä palvelun ja se on kosmetologille tärkeämpää kuin millaisen tuotekasan kanssa poistut paikalta.
Jos kosmetologi olisi fiksu myymään hän antaisi näytteen ja antaisi sinun kokeilla ensin. Ideahan on saada sinusta vakiasiakas ja myydä tuotteita vasta ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sano selkeästi EI, potkaise monille ja soita poliisi.
Munille? :D
Kiitos, mutta en ainakaan tällä kertaa osta mitään.
Harkitsen asiaa, kun näen rauhassa kotona nyt käyttämiesi tuotteiden tehon.
Kotona on jo niin monia tuotteita, että käytän ne loppuun ennen uusien hankintaa.
Kiitos, vinkkaan puolisolle niistä lahjaideaksi.
Ne ovat varmasti hyviä mutta minulle riittää pelkkä hoito, nykytilanteessa ei ole varaa tuotteisiin.
Ei kiitos?