Mitä ruoaksi kananjauhelihasta?
Joskus olen tehnyt kanapullia, ja niistä tuli aika pahoja... Vinkkejä mausteeksi, jos pullia tekee? Mihin muuhun kananjauheliha sopii vai sopiiko mihinkään..
Kommentit (14)
Itse pidän siitä tehdystä kanakeitosta. Kasviksia ja koskenlaskijaa mukaan + mausteita maun mukaan.
Sopii myös hyvin hieman thaikku-tyyliin maustettuna vermesellisalaattiin.
Jos tekisin siitä "lihapullia" maustaisin ne myös thai-tyyliin, chiliä, korianteria etc.
Kanalihapihvejä? Siis niiku jauhelihapihvi reseptillä. En ole kyllä koskaan tehnyt itse, mutta ehdotuksia kysyttiin..
Taikinaan pippuria, suolaa, jeeraa, paprikaa tms oman maun mukaan. Koska taikina tarttuu helposti alustaan voi pullat/pihvit pyöräyttää vaikka pottujauhoissa joihin on ripotellut mukaan lisää mausteita. Sitten jalostettu tuote öljytylle pannulle paistumaan. Muistakaa se maustaminen.
Lasagne! Ihan samalla tavalla kuin jauhelihastakin. Maustaa pitää enemmän.
Tein viimeks pihvejä. Pilkoin purjoa taikinaan ja maustoin salsalla ja chilillä. Ihan ok oli.
Kanapulleroita. Vähän nestettä, leipäpala, curryä, suolaa ja pippuria, kananmuna. Läiskin uunipellille kasoina lusikalla. Paistan uunissa 225 astessa. On mun mielestä hyviä.
Täytettyjä paprikoita. Riisiä keitettynä kanaliemes, kananpojan jauheliha paistettuna tacotuorejuustoa, juustoraastetta, persiljaa, valkosipulia. Sekoita aineet keskenään ja laita paprikoiden sisään. 40 min 200 asteessa. Namskis
Jauhelihakastiketta tai lasagnea.
Mä tein just tänään siitä laiskan kotiäidin risottoa eli riisimössöä. Paistoin lihan wokkipannulla sipulisilpun kanssa, maustoin reippaalla kädellä, sitten vettä ja riisiä siihen samalle pannulle, kanaliemikuutio tai soijaa joukkoon ja viimeiseksi pakastekasviksia niin, että ehtivät juuri kypsyä. Mulla oli hernemaissipaprikaa ja amerikan vihanneksia.
Ei mitään gurmeeta, mutta meillä on sairasteltu oikein urakalla, eikä ruoanlaitto oikein jaksa innostaa. Tällaiset pikapöperöt pelastavat paikassaan. :)
Tulee tosi hyvä keitto tavallisen jauhelihakeiton tapaan tehtynä. Normimausteiden ja ainesten lisäksi olen laittanut keittoon lisäksi currymaustetta sekä pakastemaissia. Nami!
mä oon laittanu kanapulliin soijakastiketta, sipulijauhetta, valkosipulijauhetta, pippuria, paprikaa hieman tomaattipyrettä, suolaa, kananmunan. Aivan hyviä on tullu.
Joskus oon tehny intialaisittain maustettuja jollain tikka masala maisteseoksella. Tykkäsin mutta lapsille oli liian tujua.
Mää laitan vain mausteita oman maun mukaan eli curry, paprika, valkosipuli ja suola. Sit lisään yhden munan. Painelen käsissä pihveiksi paistan voissa. Lasten herkkua.
Just ostin kanajauhelihaa ensimmäistä kertaa kun alennuksessa kerta oli ja ajattelin tehdä noita kanapullia. Vinkit tervetulleita siis mullekin! :)