Koronarajoitukset masentavat
Kiva vaan jatkaa lihomista joulukonvehtien parissa, kun liikuntatilat suljetaan. Kumpihan mahtaa olla kansanterveydelle isompi uhka - rokotettujen korona vai masennus ja läskistyminen?
Rokottamattomat ovat toinen juttu, mutta puhun nyt tästä asiansa hoitaneiden jatkuvasta rankaisusta.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Niin masentaa minuakin.
Töissä on rajoitusten takia todella raskasta ja nyt en pääse edes oman harrastukseni pariin nollaamaan päätä ja rentoutumaan.
Korona sitä, korona, korona, korona.. Mielessä ei ole enää mitään muuta kuin korona ja koronarajoitukset.
Ihan oma vika, jos annat koronan rajoittaa elämääsi noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomia on Euroopassa miljoonia. Heidän takia täällä on joka maa kusessa näiden tartuntojen kanssa. Rokottamaton tartuttaa 16 kertaa enemmän kun rokotettu ja päätyy todennäkösemmin sairaalahoitoon. Pakkorokotukset jokaiseen maahan ja äkkiä niin päästään takaisin normaaliin elämään. Toinen vaihtoehto että lähetetään kaikki rokottamattomat omalle saarelleen niin saavat siellä tartuttaa toisiaan niin paljon kun ikinä haluavat!
Näissä sun toiveissa on iso ristiriita... sillä jos ja kun tällaista toivot, samalla toteutat follarin salaliittoteorian ja he olivat oikeassa.
Luuletko oikeasti, että ne päättäjät niitä sinne "viemään". Ei se olemme me. Kanssa joka kohta tätä "natsimeininkiä" vaatii!!
Tää epälogiikka ärsyttää - tuntuu ihan mielivaltaiselta koko juttu. Ei ole pystytty osoittamaan, että esim. punttiksilla korona leviäisi hurjasti, mutta sulku perustellaan sillä, että tartuntoja ei pystytä enää jäljittämään.
Nyt sitten esim. Jyväskylässä saa mennä uimahalliin rokottamattomana, mutta Etelä-Suomessa ei pääse mihinkään vaikka olisi hoitanut kaikki velvoitteensa. Täysin järjetöntä ja turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pysyn normaalistikin kunnossa lähinnä kävelylenkeillä, kaikki muu on hauskanpitoa (uiminen, tanssiminen, joogaaminen...) jota minun ei tarvitse koko ajan harrastaa.
Valitettavasti kukaan ei pysy oikeasti kunnossa pelkällä kävelyllä...
Miksi tätä alapeukutetaan? Se on ihan fakta, että pelkällä kävelyllä ei lihaskunto ja hapenottokyky pysy kunnossa.
Eikä skutsissa ole peilejä. Miten siellä voi treenata?
Minua ärsyttävät pandemiassa eniten nämä hyvinvointiyhteiskunnan turruttamat seurariippuvaiset lumihiutaleet, joiden elämä muka menee pilalle niiden vähäisten rajoitusten takia, joita Suomessa on. Monessa muussa maassa on ollut ja on nytkin paljon rankempia sulkutoimenpiteitä. Ja sadat miljoonat ihmiset ympäri maapallon elävät todella kurjissa oloissa oli koronaa tai ei. Mutta täällä ulvotaan, kun ei päästä hetkeen kuntosalille tai kaljaterassille. Etäkoulu tuhoaa lapset, etätyö hajottaa perheet ja sitä tehdään kaiken lisäksi epäergonomisissa puitteissa. Voi kyynel näitä suomalaisten koettelemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ulkona on mahdotonta liikkua? Tai olohuoneessa hikijumppaa tai joogaa?
T. Terve, onnellinen rokottamatonAika rajalliset mahikset ulkona - jos ei kuulu niihin onnellisiin, joille juoksu sopii. Kotonaperheen seassa on hankala saada tehoja irti.
Niin, eihän lasten kanssa voi lähteä luistelemaan, hiihtämään, eikä pulkkamäkeen.
Totta kai voi ja mennäänkin, mutta ei se ole sitä omaa tehokasta liikuntaa. Olen urheillut sen verran paljon ja kovaa elämässäni, että en edes laske liikunnaksi jotain ulkona pippailua tai kävelyä.
Ja tuollainen ihminen ei sitten pysty muuta kuin vajoamaan suklaarasiaan koronan takia? Heikko ja ulkoaohjautuva luonne.
Etkai sinä sitten muuta voi kuin muuttua palloksi ja syyttää siitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Terve, onnellinen rokottamatonAika rajalliset mahikset ulkona - jos ei kuulu niihin onnellisiin, joille juoksu sopii. Kotonaperheen seassa on hankala saada tehoja irti.
Niin, eihän lasten kanssa voi lähteä luistelemaan, hiihtämään, eikä pulkkamäkeen.
Totta kai voi ja mennäänkin, mutta ei se ole sitä omaa tehokasta liikuntaa. Olen urheillut sen verran paljon ja kovaa elämässäni, että en edes laske liikunnaksi jotain ulkona pippailua tai kävelyä.
Kun pippailee niin vedä itsesi hikeen vaikka pulkkamäen rinteessä...yhä ylös yrittää- tyyliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuollainen ihminen ei sitten pysty muuta kuin vajoamaan suklaarasiaan koronan takia? Heikko ja ulkoaohjautuva luonne.
Olipa todella kypsä ja aikuismainen kommentti! Jätäpä jatkossa muiden luonteiden analysointi ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttävät pandemiassa eniten nämä hyvinvointiyhteiskunnan turruttamat seurariippuvaiset lumihiutaleet, joiden elämä muka menee pilalle niiden vähäisten rajoitusten takia, joita Suomessa on. Monessa muussa maassa on ollut ja on nytkin paljon rankempia sulkutoimenpiteitä. Ja sadat miljoonat ihmiset ympäri maapallon elävät todella kurjissa oloissa oli koronaa tai ei. Mutta täällä ulvotaan, kun ei päästä hetkeen kuntosalille tai kaljaterassille. Etäkoulu tuhoaa lapset, etätyö hajottaa perheet ja sitä tehdään kaiken lisäksi epäergonomisissa puitteissa. Voi kyynel näitä suomalaisten koettelemuksia.
Mua ärsyttää johdonmukaisuuden puute. Voin pitää tauon harrastuksistani hyvin, jos koen, että siitä on jotain hyötyä. Siitä ei ole, jos juottolat ovat kuitenkin päivisin auki, osassa maata pääsee uimahalliin ilman koronapassia ja Viroon saa rauhassa lähteä rälläämään ja tulla takaisin ilman karanteenia.
En oikeasti ymmärrä, että miksi täällä osaa ärsyttää niin hirveästi halu käydä puntilla, kamppailemassa ym? Ei se puntilla käynti ole automaattisesti mitään p.....n tuijottelua vaan osalla ihan tavoitteellista hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa todella kypsä ja aikuismainen kommentti! Jätäpä jatkossa muiden luonteiden analysointi ammattilaisille.
Sori, että sinua harmittaa, ettei ole aikuismaista syyttää liikuntapaikkojen sulkemista siitä, että on alkanut mussuttaa suklaata - etenkään jos on jo tottunut liikkumaan paljon. Eri asia ihmisellä, jolle liikkuminen on vaikeampaa eikä niin oleellinen osa elämää.
Monihan on nimenomaan aloittanut liikunnan korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää johdonmukaisuuden puute. Voin pitää tauon harrastuksistani hyvin, jos koen, että siitä on jotain hyötyä. Siitä ei ole, jos juottolat ovat kuitenkin päivisin auki, osassa maata pääsee uimahalliin ilman koronapassia ja Viroon saa rauhassa lähteä rälläämään ja tulla takaisin ilman karanteenia.
En oikeasti ymmärrä, että miksi täällä osaa ärsyttää niin hirveästi halu käydä puntilla, kamppailemassa ym? Ei se puntilla käynti ole automaattisesti mitään p.....n tuijottelua vaan osalla ihan tavoitteellista hommaa.
Ei ketään ärsytä sinun punttisaliähkimiset, vaan se, ettet keksi muuta liikuntamuotoa. Piiloudut sen taakse, etkä edes halua ajatella muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tää ois ihan ok, jos sitten oikeasti laitettaisiin yhteiskunta kiinni hetkeksi. Tällä hetkellä vuotaa kuitenkin joka suunnasta.
eise meidän yhteiskunta auta, koko pallo tarvis sulkee hetkeksi, mutta ei tule tapahtumaan valitettavasti, varsinki vielä kun salijyrien on pakko päästä joka pv salille
Vierailija kirjoitti:
Voin pitää tauon harrastuksistani hyvin, jos koen, että siitä on jotain hyötyä. Siitä ei ole, jos juottolat ovat kuitenkin päivisin auki, osassa maata pääsee uimahalliin ilman koronapassia ja Viroon saa rauhassa lähteä rälläämään ja tulla takaisin ilman karanteenia.
Et ole itseohjautuva, jos annat toisten baarikännäilyjen vaikuttaa omaan liikkumiseesi. Itseäsi varten kai sinä liikut, etkä esittääksesi parempaa ihmistä.
No huh huh! Kylläpä on heikko sietokyky!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin pitää tauon harrastuksistani hyvin, jos koen, että siitä on jotain hyötyä. Siitä ei ole, jos juottolat ovat kuitenkin päivisin auki, osassa maata pääsee uimahalliin ilman koronapassia ja Viroon saa rauhassa lähteä rälläämään ja tulla takaisin ilman karanteenia.
Et ole itseohjautuva, jos annat toisten baarikännäilyjen vaikuttaa omaan liikkumiseesi. Itseäsi varten kai sinä liikut, etkä esittääksesi parempaa ihmistä.
Ööö...Nyt en ihan ymmärtänyt. Toisten baarikännäilyt eivät varmaan vaikuta kenenkään liikkumiseen.
Se suklaan mässäys oli yleiskommentti, joka ei koskenut itseäni mitenkään erityisesti.
Mieluisasta liikuntamuodosta saa muutakin kuin kuntoilua. Totta kai voin juosta jne., mutta se on verrannollista siihen, että syön vain henkeni pitimiksi vaikka ruoka olisi kuinka mautonta. Liikunnan tuoma nautinto on tärkeää jaksamiselle, ja jos kerran baarejakaan ei suljeta kokonaan niin miksi punttikset? Ei mitään järkeä.
AP
Voi ressukkaa. On sinulla sitten vaikea elämä😂
vali vali.
Itse olen elänyt täysin normaalisti koko korona-ajan. En muutenkaan luuhaa baareissa tai vastaavissa massapaikoissa. Ihan itse olet aiheuttanut tuon ongelman kuten niin moni muukin ihminen tekee.