Mulla on esiintymispelko.
Mitä voisin tehdä asialle? On ihan hirveetä kun ei voi muille edes itseensä esitellä, kun valahtaa ihan punaiseksi ja sydän rupeaa hakkaamaan jne. Huoh
Kommentit (8)
Propral lääkäriltä avuksi ja harjoittelemaan. Auttaa siihen et sydän ei hakkaa liian lujaa, ja jännitysoireet ei näy päälle päin. Ajan saatossa et tarvi sitten sitäkään.
Ihme tyyppejä nämä joilla pitää päteä tyyliin "anna olla vaan." Eiköhän ap ole sitä jo kokeillut.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:26"]Propral lääkäriltä avuksi ja harjoittelemaan. Auttaa siihen et sydän ei hakkaa liian lujaa, ja jännitysoireet ei näy päälle päin. Ajan saatossa et tarvi sitten sitäkään.
Ihme tyyppejä nämä joilla pitää päteä tyyliin "anna olla vaan." Eiköhän ap ole sitä jo kokeillut.
[/quote]
Joo olen kokeillut. Mutta ei vaan pysty vaikka kuinka taistelemaan vastaan.. Miten noi lääkkeet vaikuttaa muuten? Ei kai ole mitään masennuslääkkeitä?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:26"]Propral lääkäriltä avuksi ja harjoittelemaan. Auttaa siihen et sydän ei hakkaa liian lujaa, ja jännitysoireet ei näy päälle päin. Ajan saatossa et tarvi sitten sitäkään.
[/quote]
Joo olen kokeillut. Mutta ei vaan pysty vaikka kuinka taistelemaan vastaan.. Miten noi lääkkeet vaikuttaa muuten? Ei kai ole mitään masennuslääkkeitä?
[/quote]
*taistelen
Harjoittele. Puhu kaupan kassan kanssa niitä näitä, tervehdi bussipysäkillä, vaihda pari sanaa vaikka säästä. Pidä puheita kotona ruokapöydässä. Opettele valmiita lauseita joita alat sanoa ihmisille. Kyl se siitä, ja muista hengittää!
Propral! Lääkäri kirjottaa reseptin, kun vaan pyydät. Propralin avulla saat positiivisia esiintymiskokemuksia ja vähitellen voitkin jättää sen pois. Voit myös etsiä netistä mielikuva- ja hengitysharjotuksia, joilla saat oloas rauhottumaan esim. ennen esiintymistä. Omakohtasta kokemusta on ja edelleen jännittää, muttei häiritsevästi.
Mä taas en ymmärrä, että miksi ei saisi pelätä ja jännittää. Mua ei auta mikään lääke, mä vaan pelkään ja jännitän, mutta pakko mun on silti olla ja jopa tehdä töitä. Tunkekaa ne lääkkeet ja terapiat perseeseenne ja antakaa mun olla sellainen kuin olen, te vaan pahennatte juttua.
No just joo... Mulla on astma ja netissä luki että älä ota propralia.. :(
Miksi sille pitäisi tehdä jotain. jos valahdat punaiseksi ja sydän hakkaa niin anna valahtaa ja hakata. Ei siihen kuole, eikä se oikeasti ole edes noloa. Aikanaan siihen tottuu ja adrenaliinipurkaus vaatii enemmän ärsykkeitä.