Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni väittää tuntevansa narsisteja?

Vierailija
29.12.2021 |

Narsisteja on maailmassa melko vähän.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu olla narsistin uhri

Vierailija
2/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekeskeisyys = narsismi

Se ei kuitenkaan riitä diagnoosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ikävä käytös tulkitaan narsismiksi tai muuksi pershäiriöksi.

Vierailija
4/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei mene niin kuin minä haluan ja suunnittelen kumppani on narsisti.

Vierailija
5/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatteja on vielä vähemmän ja heitäkin joka toinen mamma tuntee :D

Vierailija
6/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatia ja empatia minulle eli huomiohuoraamista.

Vierailija
7/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa narsistisia ihmisiä on todella paljon. Itse ainakin tiedän asuvani saman katon alla yhden, toivottavasti en useamman, kanssa.

Vierailija
8/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä väitän tuntevani, koska tunnen. Sen yhden. Olin sen kanssa parisuhteessa.

Ne muut v*ttumaiset itserakkaat huomioh*orat on vaan muuten sekoja, mutta eivät narsisteja tähän yhteen todelliseen verrattuina.

Vierailija
9/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen tuntee keskimäärin/tilastollisesti ainakin yhden psykon, narsisteja useamman.

Joillain on huono ihmistuntemus, eikä erota yllämainittuja ”normaaleista”. Nämä sitten ilmeisesti ihmettelevät, miten joku luulee tuntevansa psykon tai narsistin. :D

Joku saattaa tuntea hyvin moniakin, mikäli tulee sekopäisestä suvusta/kaveripiiristä/rikollispiireistä, näissä kun noita pers. häiriöisiä ja sairaita tuppaa olemaan vieläkin enemmän.

Vierailija
10/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan 2000-luvun narsismiepidemiasta, joka näyttäisi olevan lisääntymässä nuorten ihmisten keskuudessa. Narsismi ei toki ole kasvussa, vaan ihmiset vain ilmaisevat nykyisin tuntemuksiaan vapaammin kuin aikaisemmin.

Vierailija
11/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiset ihanteet ruokkivat narsistisia luonteenpiirteitä. Itsevarma kumppani vaikuttaa seurusteluaikana upealta löydöltä, mutta lasten myötä tilanne monesti muuttuu.

Vierailija
12/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan 2000-luvun narsismiepidemiasta, joka näyttäisi olevan lisääntymässä nuorten ihmisten keskuudessa. Narsismi ei toki ole kasvussa, vaan ihmiset vain ilmaisevat nykyisin tuntemuksiaan vapaammin kuin aikaisemmin.

Itse itsetunto tai tunnetaidot eivät pääse kehittymään tässä nykyisessä lapsikeskeisessä kasvatuksessa.

Vierailija
13/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa saivartelua nämä jaottelut. Moni tuntee narsistisia piirteitä omaavia henkilöitä. Ihan samantekevää, onko kyseessä diagnostisesti 'oikea' narsisti vai vain ns. kokovartalomul*ku.

Mitä enemmän reservissä ihmiskohtaamisia, sitä suurempi todennäköisyys kohdata kylmä, empatiakyvytön omaan napaansa tuijottaja.

Mun kokemuspiirissäni näitä on kahden miehen ja yhden naisen verran. Kukaan heistä ei ole ollut seurustelukumppanini.

Vierailija
14/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä vauvapalstalla vai moni ap:n tuntema ihminen? Täällä palstalla on lähinnä mt-tapauksia, jotka vetävät narsisteja puoleensa. Jos taas ap:n ystäväpiirissä on paljon ihmisiä, jotka tuntevat narsisteja, niin kertonee ap:n ystäväpiirin laadusta, eikä mistään muusta yhteiskunnallisesta tai psykologisesta ilmiöstä.

Vierailija
15/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään jokainen epäonnistunut ihmissuhde tai riita paljastaa "narsistin". On helpompi uhriutua ja puhua epämiellyttävästä ihmisestä narsistina, kuin vain hyväksyä se että ihmiset ovat erilaisia ja jotkut ihmiset ovat inhottavia, ilman että ovat narsisteja.

Vierailija
16/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen tavannut yli sata ihmistä. Etkö sinä? Tilastollisesti sadan ihmisen joukossa on viisi narsistia ja yksi psykopaatti. Lisäksi tietyt ihmistyypit houkuttelevat heitä puoleensa, jolloin narsismista saa myös tietää, mikäli päätyy suhteeseen sellaisen kanssa. Suurin osa osaa nimittäin peittää narsismiaan tai psykopatiaansa sen verran, että se tulee lähinnä lähisuhteissa esille. Luultavasti olet tavannut useita narsisteja elämäsi aikana. He eivät vain onneksesi kiinnostuneet sinusta etkä sinä heistä.

Vierailija
17/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella voi olla narsistisia piirteitä. Tuntuu, että suomalainen kasvatus jonnekin 90-luvulle asti oli sellainen, että se altisti em. piirteille. Narsistihan on lapsena jäänyt vaille hyväksyntää, turvaa, rakkautta ja tukea ja sen takia narsistilla on huono itsetunto ja -luottamus, jota sitten pitää pönkittää koko ajan. 

Vierailija
18/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on palsta, jonne selkeästi syrjäytyneiden, ahdistuneiden,, epävarmojen, masentuneiden, yksinäisten on helppo kirjoittaa. Oletan että sellaisilla henkilöillä on usein ollut suhde syynä siihen, että ovat alunperin ahdistuneet ja masentuneet. Kun heillä on selkeästi myös hyvin huono itsetunto, luulen että he ovat olleet narsistille erinomainen kohde. Eihän terve ihminen kauaa narsistia katselisikaan!

Toiseksi: Onkohan se ihan varmaa että täällä diagnosit aina pitävät paikkansa ja narsistiksi täällä kutsuttu aina narsisti onkaan?

Vierailija
19/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu olla narsistin uhri

Kannattaa kyllä varoa, mitä toivoo.

Jos oikeasti osaat antaa, mitä narsisti tarvitsee niin ennen pitkää sellaisen iskee silmänsä sinuun. Ovat taitavia bongaamaan hyvän uhrin, millainen et ilmeisesti ole, kun eivät ole vielä iskeneet kiinni täkyyn. Hyvä uhri ja helppo uhri eivät ole välttämättä sama asia. Ehkä yliarvioit oman hyödyllisyytesi?

Vierailija
20/22 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa saivartelua nämä jaottelut. Moni tuntee narsistisia piirteitä omaavia henkilöitä. Ihan samantekevää, onko kyseessä diagnostisesti 'oikea' narsisti vai vain ns. kokovartalomul*ku.

Mitä enemmän reservissä ihmiskohtaamisia, sitä suurempi todennäköisyys kohdata kylmä, empatiakyvytön omaan napaansa tuijottaja.

Mun kokemuspiirissäni näitä on kahden miehen ja yhden naisen verran. Kukaan heistä ei ole ollut seurustelukumppanini.

Tämä! Siis mitä väliä onko joku nyt virallisesti narsisti tai vaikka sosiopaatti, kunhan koittaa pitää vahingolliset ihmiset vaan mahdollisimman kaukana itsestään. Sinänsä hyvä että näistä on jauhettu niin paljon, ihmiset älyävät sairaat kuviot ainakin toivottavasti helpommin ja osaavat ehkä pitää puolensa paremmin. Itse ujona ja herkkänä vedän magneetin lailla puoleeni henkisesti väkivaltaisia ihmisiä koska kai vaikutan heikolta ja helpolta uhrilta. Kusipäille pitää ensin esittää vähän tyhmää, jolloin alkavat monesti törkeillä selkeästi kun luulevat että mikä tahansa menee läpi, sitten voikin puolustautua kunnolla kun hyökkäys on selkeä. Saattavat myös päinvastoin menettää täysin mielenkiintonsa jos näyttelee vähän yksinkertaista. Tavallaan aika sairasta ja väsyttävää peliä voi joutua itse pelaamaan hetken että saa tuollaiset kuriin ja pois kimpustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi