Vanhenevan koiran rokotukset
Heippa.
Minulla on 2 vanhenevaa kohta 10 vuotiasta koiraa. Rokotukset menneet epähuomiossa vanhaksi. Nyt mietin että rokotanko enää. Emme käy tapahtumissa ja emme oikeastaan näe muita koiriakaan paitsi paria tuttua joskus ja jouluna.
Oletteko te muut pitäneet koirien rokotukset sjantasalla kuolemaan saakka?
Kommentit (23)
Itse olen pitänyt rokotukset voimassa loppuun asti.
Olen itse ajatellut samaa, mutta päädyin siihen, että otan sen 3 vuoden välein otettavan, siinä samalla kennelyskärokotus, joka on vuoden voimassa. Tätä kennelyskärokotetta en ole koskaan erikseen ottanut, laitettu kyllä muun käynnin yhteydessä. Nimittäin meidänkin koiralla kotiympäristö myös ulkoilupaikka, ei tavata oikeastaan kuin yhtä tutun koiraa, joka rokottaa koiransa.
Kannattaa rokottaa loppuun asti säännöllisesti. Minun mummon koira kuoli penikkatautiin. Hänellä ei ollut siihen annettu enää rokotusta, kun mummoni ajatteli, että vanhaa koiraa ei tarvitse rokottaa.
Eilen sai vajaa 9v hauva kennelyskärokotteen ja vuoden päästä varmaan koko setin, viimeistä kertaa.
Asutaan ihan ydinkeskustassa, jos lähimmät naapurit olisi jossain kilsan päässä niin tuskin vaivautuisin.
Pakko rokottaa, jos joudun viemään vaikka hoitolaan jostain syystä ja rokottaisin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eilen sai vajaa 9v hauva kennelyskärokotteen ja vuoden päästä varmaan koko setin, viimeistä kertaa.
Asutaan ihan ydinkeskustassa, jos lähimmät naapurit olisi jossain kilsan päässä niin tuskin vaivautuisin.
Onko juuri noin vaivalloista?
Meillä on rokotettu aina ihan loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kun vanhus pelkää niin kovin eläinlääkärissä, ja eläinlääkäriä. :(
Koronapiikki aka. viimeinen piikki.
Kyllä ne kannattaa rokottaa. Vanhenevan koiran rokotukset on jopa tärkeämpiä kuin nuoren.
Kennelyskä esim. kaupunkioloissa tarttuu herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on myös minun mielestä asia, joka pitää ottaa huomioon. Jos riski sairastua on erittäin pieni ja käynti eläinlääkärillä erittäin stressaava kokemus, se painaa kyllä asiassa tietysti kaikki asiat huomioonottaen. Vanhaa koiraa minäkin stressaan niin vähän kuin mahdollista.
Onkohan Lapin huskytarhojen kaikki koirat rokotettu ohjelman mukaisesti?
Selvästi suurin osa rokottaa. 🤔 Asumme siis maalaispitäjässä ja tähän asti koirat olleet rokotettuja. Ehkä jos kerran vielä rokottaisin..... Joskus muistan eläinlääkäreiden suosineen ajatusta että ei rokoteta enää yli 8 vuotiaita, vai oliko 10...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa eläinlääkäri kotikäynnille?
Höpö kirjoitti:
Selvästi suurin osa rokottaa. 🤔 Asumme siis maalaispitäjässä ja tähän asti koirat olleet rokotettuja. Ehkä jos kerran vielä rokottaisin..... Joskus muistan eläinlääkäreiden suosineen ajatusta että ei rokoteta enää yli 8 vuotiaita, vai oliko 10...
Mihin se perustuu, ettei yli 8 tai 10 vuotiaita rokoteta? Vai onko niin, että immuniteetti kertaantuu kuitenkin, jos on rokotettu alkuvuodet?
Vierailija kirjoitti:
Höpö kirjoitti:
Mihin se perustuu, ettei yli 8 tai 10 vuotiaita rokoteta? Vai onko niin, että immuniteetti kertaantuu kuitenkin, jos on rokotettu alkuvuodet?
Perustuu kai siihen että immuniteetti jo tullut aiemmista rokotuksista riittävän vahvaksi tai riittävä immuniteetti muodostunut.
Totta helvetissä rokotat. Koirasi saattavat saada tauteja ihan vain maata nuuskimalla.