Kaikki minussa sanoo, että minun tulee lopettaa lähihoitajaopinnot.
Olen tässä kuunnellut itseäni hiljakseen..
Päätynyt tulokseen, etten tahdo alalla olla.
Ei se minua niin paljoa kiinnosta, että päätyisin sylkykupiksi, menettäisin mahdollisesti fyysisen, että psyykkisen terveyteni ja oikeuteni.
Ehei, ei.
Kiitos jokaiselle sote-alan ammattilaiselle, joka on pitänyt meteliä oikeuksistaan. Se sai minutkin heräämään, naiivin lähihoitajaopiskelijan, miksi edes yritin.
Valtio ei kansan puolella ole.
Minäkin lähden ennen kuin edes kunnolla aloitan.
Pistin jo työhakemusta menemään aikaisemmille tutuille vesille, siellä on ainakin parempi.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt viittaat sote-alaa koskevia pakollisia rokotuksia, joihin koronarokotus olisi ollut yksi lisää, niin hyvä että lopetit. On selvä, että sote alalla tulee pitää huolta asiakkaiden turvallisuudesta. Onneksi kuitenkin 90% alalla olevista tietää tämän.
Ala tuntuu olevan vastenmielinen muutenkin monenkin asian suhteen.
Todella iso vastuu, kiire, joustoa vaaditaan kun jatkuva pula, huono palkka työhön nähden ja koen muutenkin olevani sopimaton alalle. Ihan vain jo sen takia, että en vain jaksa henkisesti vaikka ensialkuun kuvittelin jaksavani.
Teen mieluummin jotain työtä, jossa ei olla niin tiivisti ihmisten kanssa tekemisissä eikä varsinkaan heidän hengestään ja saman palkan saa helpommallakin.
Tämä on myönnettävä itselleni ja olen vielä sen verran skeptinen näiden rokotteidenkin suhteen, että olen täysin sopimaton työntekijäksi.
Ap
Ihminen joka ei usko tieteelliseen tietoon ei sovellu terveydenhuoltoon. Vaihtoehtohoidot ovat nykyään iso bisnes, joten sieltä voi katsella uutta uraa.
Lähäriltä voi näin idioottimaista tekstiä odottaakin.
Jatka Tiltuna vaan, ei sinusta hoitajaksi olisikaan.
Miksi kukaan nuori haluaa opiskella lähihoitajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyhmää lopettaa kesken. Käy loppuun vaan, vaikket päivääkään töitä tekisi.
Miksi?
Eläkekertymä nousee ja sitten sulla on jokin ammatti valmiina.
Näyttää paremmalta myös CV:ssä ja voi auttaa tulevaisuudessa työnhaussa.
En minä tyystin työttömäksi jää, päinvastoin. On ammattikin olemassa.
Itseasiassa koen, ettei minulla ole mitään hätää jos keskeytän, töiden puolesta.
Enneminkin olen huolissani siitä, että tuntuuko päätös minusta luovuttamiselta vai kuuntelenko itseäni. Olenko aivan varma.
Sen tiedän, että töitä en alalla ole halukas tekemään, taidan olla liian introvertti ensinnäkin.
Olen kyllä saanut jokaisesta harjoittelusta erinomaiset arvosanat ja tavallaan koska haluan olla tunnollinen niin lopetus tuntuu silti hyvin vaikealta että myös järkeni mukaan helpottavalta. Tavallaan en tiedä mietinkö mitä muut ajattelevat vai..
Aivan hölmöä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nuori haluaa opiskella lähihoitajaksi?
Työllistyminen on varmaa ja työpaikkoja on tarjolla monia erilaisia.
Jos tykkää auttaa ihmisiä niin tässä työssä sitä pääsee tekemään ja työ on merkityksellistä.
Palkka 2351e/kk ei myöskään ole kovin kaukana muista sote alan amk-palkoista.
Rokotettu ei tartuta samoin kuin rokottamaton. Jos ei ole virusta itsellä, ei sitä myöskään tartuta. Rokote vähentää riskiä saada virus. Jos kuitenkin saa, ei tartuta yhtä helposti kuin rokottamaton. Miten tämä voi olla monelle epäselvää.
Eläkekertymä nousee ja sitten sulla on jokin ammatti valmiina.
Näyttää paremmalta myös CV:ssä ja voi auttaa tulevaisuudessa työnhaussa.