Kaikki minussa sanoo, että minun tulee lopettaa lähihoitajaopinnot.
Olen tässä kuunnellut itseäni hiljakseen..
Päätynyt tulokseen, etten tahdo alalla olla.
Ei se minua niin paljoa kiinnosta, että päätyisin sylkykupiksi, menettäisin mahdollisesti fyysisen, että psyykkisen terveyteni ja oikeuteni.
Ehei, ei.
Kiitos jokaiselle sote-alan ammattilaiselle, joka on pitänyt meteliä oikeuksistaan. Se sai minutkin heräämään, naiivin lähihoitajaopiskelijan, miksi edes yritin.
Valtio ei kansan puolella ole.
Minäkin lähden ennen kuin edes kunnolla aloitan.
Pistin jo työhakemusta menemään aikaisemmille tutuille vesille, siellä on ainakin parempi.
Kommentit (28)
Ei kannata lähäriksi alkaa. Tulee aika kun kaikki hoitsut pakotetaan hommiin. Ei mikään pakko, on vaan työvelvoite...
Hyvä että kuuntelet itseäs! Piä siitä kii.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lähäriksi alkaa. Tulee aika kun kaikki hoitsut pakotetaan hommiin. Ei mikään pakko, on vaan työvelvoite...
Toivottavasti en joudu hoidettavaksi. Ehkä mieluiten vaikka robotteja.
Hei ystävä lähihoitaja. Meitä on monta. Mikään taho ei saa pakottaa ketään tekemään mitään tai ottamaan mitään kehoonsa ellei tahdo, näin toimitaan demokraattisessa valtiossa. Kuten ottamaan tämä kokeellinen koronarokote. Tämä oli surullinen päivä. Mutta mutta halusin tuoda toivoa, sillä jos suuriosa lähihoitajista ryhtyy lakkoon tämä asia voidaan kumota välittömästi. (Esim. Googlatkaa Kanadan osavaltiossa hoitajat menivät lakkoon jolloin jouduttiin kumoamaan koronarokotepakko) Ilman hoitajia kukaan ei tule tekemään heidän töitään ja hyvinvointivaltiota ei olisi enää. Minusta on aika sanoa ei, tälle mielivallalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt viittaat sote-alaa koskevia pakollisia rokotuksia, joihin koronarokotus olisi ollut yksi lisää, niin hyvä että lopetit. On selvä, että sote alalla tulee pitää huolta asiakkaiden turvallisuudesta. Onneksi kuitenkin 90% alalla olevista tietää tämän.
Ala tuntuu olevan vastenmielinen muutenkin monenkin asian suhteen.
Todella iso vastuu, kiire, joustoa vaaditaan kun jatkuva pula, huono palkka työhön nähden ja koen muutenkin olevani sopimaton alalle. Ihan vain jo sen takia, että en vain jaksa henkisesti vaikka ensialkuun kuvittelin jaksavani.
Teen mieluummin jotain työtä, jossa ei olla niin tiivisti ihmisten kanssa tekemisissä eikä varsinkaan heidän hengestään ja saman palkan saa helpommallakin.
Tämä on myönnettävä itselleni ja olen vielä sen verran skeptinen näiden rokotteidenkin suhteen, että olen täysin sopimaton työntekijäksi.
Ap
Lopeta lähihoitajaopinnot ja teet viisaan ratkaisun. Naisvaltaisen hoitoalan epäasiallinen kohtelu, ikävä työilmapiiri, juoruaminen, pahanpuhuminen ja työpaikkakiusaaminen ovat alan arkea. Ne ovat vielä pahempia epäkohtia kuin henkisesti ja fyysisesti raskas työ, matala palkka, surkeat vuorolisät ja epämukavat työajat.
Hoitoalan opiskelijat joutuvat jo pakollisissa työharjoitteluissa epäasiallisen kohtelun jan työpaikkakiusaamisen kohteeksi. On järkyttävää, että Suomessa hoitoalan opiskelijoilla ei ole mitään ihmisoikeuksia. Edes hoitoalan koulujen opettajat ja rehtorit eivät puutu opiskelijoihin kohdistuvaan työpaikkakiusaamiseen.
Hoitoalaa ei voi suositella kenellekään!
Vierailija kirjoitti:
Lopeta lähihoitajaopinnot ja teet viisaan ratkaisun. Naisvaltaisen hoitoalan epäasiallinen kohtelu, ikävä työilmapiiri, juoruaminen, pahanpuhuminen ja työpaikkakiusaaminen ovat alan arkea. Ne ovat vielä pahempia epäkohtia kuin henkisesti ja fyysisesti raskas työ, matala palkka, surkeat vuorolisät ja epämukavat työajat.
Hoitoalan opiskelijat joutuvat jo pakollisissa työharjoitteluissa epäasiallisen kohtelun jan työpaikkakiusaamisen kohteeksi. On järkyttävää, että Suomessa hoitoalan opiskelijoilla ei ole mitään ihmisoikeuksia. Edes hoitoalan koulujen opettajat ja rehtorit eivät puutu opiskelijoihin kohdistuvaan työpaikkakiusaamiseen.
Hoitoalaa ei voi suositella kenellekään!
Meinasin lisätä tuon naisvaltaisuuden viimeisimpään listaani mutta en kehdannut..
No annan tulla senkin nyt.
Onneksi en kohtaa työpaikkakiusaamista pahemmin vaan osaan ohittaa ne tyypit, jotka ovat nokka nyrpeenä milloin mistäkin. En kuitenkaan jaksa sitä yleistä tunnelmaa.
Energiaa syövää sekin. Näin se vain on, minunkin mielestäni.
Ap
Kyllä uskotaan jo. Ei tule susta lähihoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskotaan jo. Ei tule susta lähihoitajaa.
Onko meitä palstalla enemmänkin?
Saa tulla jakamaan ajatuksia, kuulisin mielelläni!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt viittaat sote-alaa koskevia pakollisia rokotuksia, joihin koronarokotus olisi ollut yksi lisää, niin hyvä että lopetit. On selvä, että sote alalla tulee pitää huolta asiakkaiden turvallisuudesta. Onneksi kuitenkin 90% alalla olevista tietää tämän.
Samalla tavalla korona tarttuu rokotetusta. Ei mitenkään vaikuta asiakkaiden turvallisuuteen.
Minulla on kaksi rokotusta, mutta pakkorokotuksia en hyväksy.
Itsekin ajattelin noin kun koulua oli ehtinyt kulua vasta viikko tai kaksi. Olin lähellä keskeyttämistä, mutta kävin sitten loppuun asti nollamotivaatiolla.
Opettaja ehti jo soittaa äidilleni, että ei kai poikasi(minä) ole lopettamassa koulua...
Jälkikäteen ajateltuna oli ihan hyvä, että kävin sen loppuun asti, koska en ole edelleenkään monen vuoden jälkeen keksinyt mikä muukaan koulutus minua oikeasti kiinnostaisi ja mikä minulle parhaiten soveltuisi. Tällä hetkellä olen ollut jo vuosia lähihoitajan vakanssilla töissä, mutta käytännössä teen sihteerin töitä.
Kannattaa kuunnella itseään, ap! Tsemppiä.
Kaksipiippuinen juttu. Jos suoritat opintosi loppuun asti, sinut voidaan velvoittaa hoitotyöhön, mikäli valmiuslaki otetaan taas käyttöön. Jos taas jätät opintosi kesken, tätä velvollisuutta ei sinulle tule. Olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja, mutta vaihtanut jo alaa. Silti tiedän, että valmiuslain ollessa voimassa voin joutua takaisin hoitotyöhön. Halusin tai en. Olin aina kuvitellut, että tuo valmiuslaki koskisi vain sotilaallisia poikkeustiloja (ja sellaisessa tilanteessa olisinkin valmis tekemään velvollisuuteni), mutta pandemian aikana on nyt selvinnyt, että näin ei ole.
#hoitaja kirjoitti:
Hei ystävä lähihoitaja. Meitä on monta. Mikään taho ei saa pakottaa ketään tekemään mitään tai ottamaan mitään kehoonsa ellei tahdo, näin toimitaan demokraattisessa valtiossa. Kuten ottamaan tämä kokeellinen koronarokote. Tämä oli surullinen päivä. Mutta mutta halusin tuoda toivoa, sillä jos suuriosa lähihoitajista ryhtyy lakkoon tämä asia voidaan kumota välittömästi. (Esim. Googlatkaa Kanadan osavaltiossa hoitajat menivät lakkoon jolloin jouduttiin kumoamaan koronarokotepakko) Ilman hoitajia kukaan ei tule tekemään heidän töitään ja hyvinvointivaltiota ei olisi enää. Minusta on aika sanoa ei, tälle mielivallalle.
Mitenkäs tuo miesten asevelvollisuus? Pakolla sinne (tai sivariin) tai muuten joutuu linnaan? Ja siellä armeijassa sitten pitää rangaistuksen uhalla tehdä juuri kuten käsketään oli se sitten fyysisesti miten raskasta tai vastenmielistä tahansa.
Tuo teidän vouhkaaminen yhdestä pikku piikistä suurenakin ihmisoikeusongelmana on, anteeksi vain, aika naurettavaa.
Hyvä ratkaisu.
Ala ei kaipaa enää yhtään lisää hoidettavilleen terveysvaarallisia toisinajattelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala tuntuu olevan vastenmielinen muutenkin monenkin asian suhteen.
Todella iso vastuu, kiire, joustoa vaaditaan kun jatkuva pula, huono palkka työhön nähden ja koen muutenkin olevani sopimaton alalle. Ihan vain jo sen takia, että en vain jaksa henkisesti vaikka ensialkuun kuvittelin jaksavani.
Teen mieluummin jotain työtä, jossa ei olla niin tiivisti ihmisten kanssa tekemisissä eikä varsinkaan heidän hengestään ja saman palkan saa helpommallakin.
Tämä on myönnettävä itselleni ja olen vielä sen verran skeptinen näiden rokotteidenkin suhteen, että olen täysin sopimaton työntekijäksi.
Ap
Rokote ei ole ongelma, nuo kaikki muut asiat kyllä.
Ihan tyhmää lopettaa kesken. Käy loppuun vaan, vaikket päivääkään töitä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ratkaisu.
Ala ei kaipaa enää yhtään lisää hoidettavilleen terveysvaarallisia toisinajattelijoita.
Rokotettu tai rokottamaton tartuttaa koronaa ihan samalla tavalla. On se kumma, kun asia ei joillekin perille mene.
”Sairaalaepidemioista on todettu lisäksi se, että koronarokotteen saaneetkin saattavat kantaa runsaasti elävää virusta ja olla siten niin sanottuja supertartuttajia. Asiaa on tutkittu jo ennen rokotusten alkamista.
Leskisen mukaan jo tuolloin todettiin, että osa taudin saaneista ihmisistä kantaa elävää virusta enemmän kuin toiset. Tilanne on Leskisen mukaan nähtävästi sama myös rokotetuilla.” YLE
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyhmää lopettaa kesken. Käy loppuun vaan, vaikket päivääkään töitä tekisi.
Miksi?