Pyysin päästä sylikummiksi serkkuni lapselle.
Mieheni väittää, että pyyntöni oli sopimaton ja että vanhemmat pyytävät sitten jos haluavat. Voiko se muka olla serkulleni jotenkin epämukava tilanne sanoa ei, jos on miettinyt esim. jotain toista? Serkullani on yksi sisko joten onko ihan mahdoton ajatus, että serkkuni valitseekin minut eikä omaa siskoaan? Loukkaantuukohan sisko?
Kommentit (17)
Minun serkkuni pyysi päästä meidän tytön sylikummiksi. Suuttui kun kerroin että lasta ei kasteta eikä hänelle tule kummeja lainkaan. Ei sitten kelvannut hänelle olla lapsen läheinen aikuinen ja yhteydenpito on käytännössä katkennut kokonaan sittemmin.
Minun kälyni hehkutti jatkuvasti, miten hänestä tulee lapsemme kummi, ja puhui vauvastamme koko ajan kummilapsenaan. Se oli todella kiusallista, koska emme todellakaan olleet ajatelleet häntä lapsemme kummiksi. Emme halunneet lapselle sukulaiskummeja lainkaan vaan miehen ystäviä. Mieheni sitten kertoi siskolleen, ketkä olemme pyytäneet kummeiksi, ja sisko siitä loukkaantui pahasti. Emme kuulemma luottaneet häneen. No, sitä loukkaantumista on tässä tapahtunut asiasta kuin asiasta vuosien mittaan. En kuitenkaan ymmärrä, miten joku tuolla tavoin ilmoittaa vauvan vanhemmille, että minusta tulee tämän vauvan kummi.
Oletko ap varma, että serkku aikoo edes kastaa lapsensa?
FAIL! Lapsen vanhemmat nimenomaan pyytävät kummiksi, eikä sitä mennä kerjäämään!
Vanhemmat itse pyytävät sitä kenet haluavat sylikummiksi tai kummiksi ylipäätään. Tuppautuminen on ällöttävää!
voi tolvana ei oo sun tehtäväs pyytää että saanko olla kummi vaan vanhemmat pyytävät kyllä sinut kummiksi jos ovat niin ajatelleet. noloa sinulta.
Noloa mennä "kerjäämään" kummiksi pääsyä etukäteen! Voihan olla, että serkku olisi muutenkin pyytänyt sinua, mutta olisi halunnut tehdä sen jollain hauskalla tavalla. Esim. me otettiin vauvasta kuva, jossa hänellä oli paperi sylissään, jossa luki "tuletko kummikseni?" Ja lähetimme kuvan tuleville kummeille :)
Tää ihmisten typeryys saa välillä miettimään kuinka onnekas sitä itse onkaan.
Erityisen kiusallista pyytää SYLIkummiksi, kun siinä tehtävässä voi olla vain yksi. Muutenhan kummeja voi ottaa vaikka kuinka monta, ja saattaahan siinä yksi yli-innokas serkkukin mennä...
Auts.... Toi oli niin noloa että muakin hävettää ap:n puolesta
Ei ole edes tullut mieleen, että joku kysyy saako päästä kummiksi. Etikettivirhe ja ehkä vähän vaivaannuttavakin.
Osaatko muuten kertoa mikä on kummin tehtävä ja haluaisitko nimenomaan sen takia kummiksi, että edes joku hoitaisi velvollisuutensa niinkuin kuuluukin?
Voi apua, en ole ikinä ajatellut että jollekin tulisi edes mieleen kysyä moista!! Mun paras ystävä saa kohta vauvan, miehelle olin pohtinut että pyytävätköhän kummiksi mutta en ikimaailmassa sanoisi sitä muille ääneen!! Ja kun sitten pyysivät meitä kummeiksi, niin mua ihan nolottaa jo pelkkä ajatus että olisin sylikummin paikkaa kärkkynyt.
Tulee vain mieleen että ap taitaa olla aika nuori?
Joku yli-innokas lapsen kristillisestä kasvatuksesta vastuun haluava! Siellä on jo Lasten Raamattu hankittuna pyhäkoulujen aikataulut tsekattuina ja iltarukoukset harjoteltuina! :D
Meidän pojan synnyttyä eräs myös ilmoitti haluavansa kummiksi. Vaivaantuneen hiljaisuuden jälkeen ilmoitin että kummit on kyllä jo valittu. Näin jälkeen päin itsekin mietin, että kyllä sen päätöksen tekevät lapsen vanhemmat oma-alotteisesti. Tämä kumminpaikkaa kärkkynyt loukkaantuikin sitten asiasta... mitäs meni kysymään.